menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت بیغوله را تمام کنیم

ساخت-بیغوله-را-تمام-کنیم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه ساخت پروژه 100 واحدی محله سیروس آغاز یک تغییر نگرش در شهر و طراحی شهری است، گفت: دولت، مردم و تمامی ساکنین محلات باید بر کشیدن خط بطلان بر تصمیمات و سیاست های گذشته اقدام کرده و دوران ساخت بیغوله را به پایان برسانند.

  به گزارش پیام ساختمان، عباس آخوندی در مراسم کلنگ زنی پروژه 100 واحدی محله سیروس به عنوان آغاز طرح پیشگام برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان تهران، این پروژه را نوعی تغییر رویکرد در حوزه شهری دانست و گفت: امید داریم که بتوانیم این تغییر رویکرد را در سایر مناطق استان و همچنین شهرهای کشور تعمیم دهیم ،من بارها به بحث کالایی شدن مردم در ایران، سوداگری شهری و شهرداری تجارت محور اشاره کردم. به گونه ای که می بینیم امروز وضعیت تهران نتیجه همین اوامر و خرید تراکم بوده و قدیمی ترین محلات کشور را بدین روز درآورده است.
 آخوندی در ادامه بیان کرد: اتفاقات امروز نتیجه تلاش های قبلی مسئولان کشور است که چگونه شهر را دستخوش تجارت کرده و تمامی اقدامات در حد یک پروژه و خرید و فروش یک تراکم آن را از بین برده است. به واقع اگر تمامی محلات تهران را از طریق تراکم بفروشیم اتفاق بزرگی روی می دهد؟ یا از سویی دیگر کیفیت زندگی ارتقا پیدا می کند؟
 وزیر راه و شهرسازی ارتقای کیفیت زندگی را هدف اصلی دولت دوازدهم در حوزه شهری دانست و گفت: پروژه 100 واحدی امروز باید به عنوان یک نمونه در تهران اجرا شده و در نهایت منجر به ارتقای زندگی مردم شود. به گونه ای که آن ها بتوانند ضمن لذت بردن از محیط زندگی خود، به آن حس تعلق داشته و تجلی تمامی خاطرات تاریخی و هویت ایرانی خود را در آن پیدا کنند.
وی با تاکید براینکه این اقدام آغاز یک تغییر نگرش در شهر و طراحی شهری است، افزود: دولت، مردم و تمامی ساکنین محلات باید بر کشیدن خط بطلان بر تصمیمات و سیاست های گذشته اقدام کرده و دوران ساخت بیغوله را به پایان برسانند.
به گفته این مقام مسئول اقداماتی همچون هدر رفت هزاران میلیارد تومان از پول مردم در بیابان ها و ایجاد فضایی زشت نباید دیگر تکرار شود و باید از بر باد رفتن ثروت ملی در این مناطق جلوگیری گردد.
آخوندی با تاکید براینکه باید بار دیگر به هویت ملی خود در ایران باز گردیم گفت: به واقع شهر باید جایی برای گفتگو، نفس کشیدن، لذت بردن از ارتباط با همسایگان و برگزاری آیین های ملی و مذهبی باشد. شهر باید مکانی باشد تا ساکنان آن بتوانند از حال یکدیگر باخبر شوند و این اقدامی است که قطعا از سوی دولت اجرا نمی شود بلکه باید ضمن سیاست گذاری از سوی دستگاه حاکمیتی توسط مردم و خود شهر اجرا شود.
 عضو کابینه دولت دوازدهم در این راستا افزود: ما در این دولت تلاش داریم تا برخلاف سیاست های گذشته که تنها به ارائه گزارش های کمی محدود می شد به سمت اقدامات اجرایی برویم تا زندگی مردم را بهتر کرده و تکیه اصلی آن به خود شهروندان و اجتماع باشد. ما نمی خواهیم قیوم مردم باشیم، آن ها باید در کاری که می کنند واقف باشند.
آخوندی در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیگیری جدی این تغییر نگرش در کشور بیان کرد: بدون شک پس زمینه موجود شهرهای ما شایسته ایران نیست. ما باید ضمن کناره گیری از تک پروژه به سمت تداوم این تغییر نگرش در سایر شهرهای خود برویم. به گفته وزیر راه و شهرسازی ما قصد داریم با بهره گیری از اندیشه محله محوری به هویت پیشین محلات خود بازگردیم که خوشبختانه امروز پشتوانه های مالی آن نیز از طریق بانک مسکن ایجاد شده است.
وی این تغییر نگرش را از جهت اقتصادی به شدت سودآور دانست و گفت: روش های گذشته نه تنها کیفیت محله را ارتقا نمی داد بلکه تنها به فروش تراکم توجه میشد، اما خوشبختانه در این سیستم با وجود آن که متراژ خانه ها کم می شود ولی قطعا کیفیت زندگی در محلات افزایش پیدا می کند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز تاسف نسبت به فرسوده نامیدن بافت های تاریخی و فرهنگی شهر تهران بیان کرد: قطعا سیاست های غلط گذشته این مناطق را فرسوده کرده و باعث تنزل اجتماعی آن ها شده است. ما در این دوره سعی داریم با افزایش این منزلت اجتماعی کاهش تراکم ها و کم شدن متراژ خانه ها را جبران کنیم که قطعا مهم ترین منبع اقتصادی یک محله همین ارتقای منزلت اجتماعی خواهد بود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×