menu

ثبت آگهی رایگان

17 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در خوزستان داریم

17-هزار-واحد-مسکن-مهر-بدون-متقاضی-در-خوزستان-داریم

معاون وزیر مسکن گفت: 17 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در خوزستان داریم که اگر واگذار نشوند، مشکل ساز می شوند.

  به گزارش پیام ساختمان، احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد: از پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت بازدید داشتیم. 700 واحد را تحویل دادند که برنامه ریزی شده تا پایان سال، 300 واحد و تا شهریور سال آینده نیز مابقی را تحویل بدهند. تأکید داشتیم که به صورت دوشیفت کار کنند که زمان از دست نرود ضمن اینکه پیمانکار به ما وعده داد تا زودتر کار خود را به اتمام برساند.
وی افزود: کارگروهی با محوریت بانک مرکزی تشکیل شده تا طرحی به کمیسیون اقتصاد ارائه بدهند. در کمیسیون هسته اقتصاد دولت، جمع بندی کارگروه مطرح و امیدوار هستیم که پیشنهاد ما تصویب شود. مهرآبادی بیان کرد: فشاری که به ما از ناحیه مردم وارد می شود، خیلی زیاد است؛ برخی نقاط واحدها را به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی (دهک های پائین) واگذار کردیم که توانایی پرداخت 500 هزار تومان قسط تسهیلات مسکن مهر را ندارند. تاکنون هیچ مشکل یا تقاضایی از بانک های عامل نداشتیم و تمام موارد موجود تنها از ناحیه یکی از بانک ها بوده است. پروژه هایی که مسئله ندارند، کلا جمع شده ولی باتوجه به اینکه هم مردم متضرر می شوند باید کار را تسریع بدهیم.
 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: هنگام بازگشت سپرده مسکن مهر، فشار بسیار سنگینی به متقاضی وارد می شود که به دنبال اصلاح آن هستیم. مسکن مهر از سال 86 در سطح کشور شروع شده که دو میلیون و 200 هزار واحد است و سهم خوزستان 103 هزار واحد تعیین شده است. میانگین فیزیکی کشور 97 درصد ولی در خوزستان 84 درصد است و نسبت به میانگین کشوری خیلی عقب هستند و باید بیشتر وقت بگذارند.
مهرآبادی افزود: از 200 هزار واحد مسکن کشور، تنها 70 هزار واحد کم مسئله داریم و مابقی یا در دادسرا پرونده در دست رسیدگی دارند و یا اینکه فاقد متقاضی هستند.
وی با اعلام خبر وجود 17 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در خوزستان گفت: اگر برای این واحدها متقاضی پیدا نشود قطعا سال های زیادی زمان خواهد برد؛ به هر حال بانک نزدیک به سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته که اینطور شاهد خواب سرمایه خواهیم بود. مهرآبادی با اعلام این خبر که نزدیک به یک میلیون واحد مسکن مهر در این دولت تحویل داده شده است، بیان کرد: امسال بنا داریم تا پایان سال جشن مسکن مهر را در 10 استان داریم؛ تاکنون برگزاری جشن را در یزد و زنجان داشتیم که هشت استان دیگر هم در دستور کار هستند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید کارگروه ویژه برای پیگیری امور مسکن مهر خوزستان تشکیل شود، اظهار کرد: در خوزستان کار ساخت 71 هزار واحد به اتمام رسیده و همچنین 15 هزار واحد دیگر هم باید تا پایان سال آینده به اتمام رسانده شود. متاسفانه در نقاطی شبکه های آب، برق و فاضلاب اجرا شده که متقاضی نیست؛ پول و اعتبار در این نقاط هدر رفته و سرمایه و منابع را به خوبی مدیریت نکردند. خواهش می کنم که بانک های عامل به مردم استان کمک کنند؛ هر استانی که مدیر فعال و پیگیری داشته باشد قطعا آن استان موفق خواهد بود و نتیجه هم می گیرند.
مهرآبادی در ارتباط با پرداخت یارانه به خوزستان برای اتمام پروژه مهر عنوان کرد: تاکنون با وجود اینکه هیچ یارانه ای به ما پرداخت نکردند ولی پنج میلیارد تومان به استان خوزستان پرداخت کردم. برای پروژه های مسکن مهر بالای 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که چهار هزار میلیارد تومان آن در حوزه خدمات زیربنایی مورد نیاز است. همچنین دو هزار و 500 واحد مدرسه نیاز داریم که کار ساخت 500 مورد آن را خودمان شروع کردیم ولی برای مابقی توان آن را نداریم.
وی با اشاره به اینکه امسال با وزارت نیرو یک کار مشترک انجام شده بیان کرد: با وزارت نیرو کنار یکدیگر هستیم و برای یک هدف فکر کرده و فعالیت می کنیم. برای تحویل دادن مسکن مهر اگر همکاری وزارت نیرو را نداشته باشیم قطعا نتیجه مطلوب را نخواهیم داشت.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×