menu

ثبت آگهی رایگان

حضور 20 کشور جهان در نمایشگاه صنعت ساخت و ساز ایران

حضور-20-کشور-جهان-در-نمایشگاه-صنعت-ساخت-و-ساز-ایران

نخستین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت ایران با هدف صدور خدمات مهندسی و جذب سرمایه گذار خارجی و ارتقاء دانش فنی و مهندسی ایران در روزهای 2تا4 اسفند ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می گردد.

  علی شاهانی دبیر این کنفرانس در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان ضمن اعلام این مطلب افزود : مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با همکاری فعالان بخش خصوصی و عموم دانشگاه های کشور در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، این کنفرانس را برگزار می کند.
 وی یکی از مهمترین اهداف این کنفرانس را استفاده از دیپلماسی در جهت ارتقا صنعت ساخت دانست و در این خصوص ادامه داد: سالهاست که کشورهای توسعه یافته جهان از دستگاه دیپلماسی خود در جهت ورود تکنولوژی های برتر جهان به کشورشان و صدور خدمات صنعت ساخت استفاده می کنند ولی سفارتخانه های ایران در جهان تا کنون بازویی برای صنعت گران ایرانی نبوده اند.
شاهانی به جلسه خود با مدیر کل دفتر هماهنگی و راهبرد امور اقتصادی وزارت امورخارجه اشاره کرد و گفت : عزم جدیدی در وزارت خارجه شکل گرفته است تا از امکانات خود در جهت تسهیل فعالیتهای صادر کنندگان خدمات به کشورهای دیگر استفاده کند که در صورت تحقق این امر قدرت رقابت پیمانکاران و صادرکنندگان ایرانی با رقبای خود بالاتر خواهد رفت.
عضو هیات مدیره انجمن صنعتی سازان با اشاره به سهم کم ایران از بازار ساخت و ساز منطقه یکی از مشکلات را کمبود عوامل اقتصادی وزارت خارجه در سفارتخانه ها دانست و ادامه داد: توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش و همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان خواست مقام معظم رهبری است که ایشان در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از دستگاه دیپلماسی خواستند از این اهداف اقتصادی حمایت کند و از ظرفیت های خود و سازمان های بین المللی و منطقه ای در رسیدن به این اهداف در جهت افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور استفاده نماید.
وی افزود: در این کنفرانس برآنیم تا بستری برای بررسی و پیشبرد این امور با دعوت ار برترین فعالین عرصه ساخت، مسئولین مرتبط دولتی، شهرداران کلانشهرها، شرکتهای مهم منطقه ای و سفرای کشورهای منطقه و جهان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی فراهم سازیم.
این عضو کمیته برگزارکننده کنفرانس درباره حضور شرکتها و اشخاص در این کنفرانس گفت شرکتها و اشخاص می توانند از طریق وب سایت کنفرانس با آدرس www.expoci.ir در این کنفرانس ثبت نام نمایند و از کارگاههای آموزشی و نشست های تخصصی آن در کنار نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت بهره برند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×