menu

ثبت آگهی رایگان

با کدام پنجره آلاینده ها را به خانه راه ندهیم ؟

با-کدام-پنجره-آلاینده-ها-را-به-خانه-راه-ندهیم

با توجه به وجود آلودگی هوا و آلودگی صوتی در جوامع شهرنشین، پنجره دوجداره upvc می تواند مناسب ترین انتخاب برای هر ساختمانی باشد چراکه علاوه بر امنیت و دوام، مانع ورود بسیاری از آلاینده های صوتی و تنفسی نیز می باشد. اما چیزی که موجب می شود تا پنجره های دوجداره متفاوت از پنجره های عادی باشند، به کارگیری پروفیل در ساخت آن هاست. ازآنجاکه در حال حاضر بالغ بر 50 شرکت داخلی، پروفیل های موردنیاز پنجره های دوجداره را تولید می کنند، با معرفی چند شرکت تولیدکننده پروفیل مرغوب، به انتخاب شما مخاطبان کمک خواهیم کرد تا خرید پنجره یو پی وی سی مناسب و مطلوب داشته باشید.

طراحی متناسب با شرایط آب و هوایی
نظری، کارشناس فنی «وین تک» با اشاره به اینکه پروفیل های تولیدی در گروه کارخانه های وین تک با فنّاوری یکسان و ترکیبات مواد اولیه همگون انجام می شود، اظهار داشت: این تولیدات از طرف واحد نظارت و کنترل کیفی مرکزی، مستقر در کارخانه مرکزی، به صورت مرتب کنترل و نظارت می شود.
وی افزود: پروفیل های تولیدی کارخانه های وین تک شامل دو گروه پروفیل های تولیدشده در کارخانه های داخل و خارج ایران است.

وی بابیان اینکه پروفیل های تولیدشده در کارخانه ایران با در نظر گرفتن نیازها و شرایط آب و هوایی و جغرافیایی کشور ایران و کشورهای هم جوار طراحی شده، گفت: در ترکیب فرمولاسیون این پروفیل ها شرایط جوی حاکم بر این کشورها ازنظر حفظ کیفیت و مقاومت این محصولات لحاظ شده است.

وی ادامه داد: مجموعه وین تک در جهت ارائه محصولات متنوع به اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد خود، امکان تهیه و ارائه محصولات کارخانه های خارج از ایران را نیز به مشتریان خود فراهم کرده است.
محصول نهایی مطابق با استانداردهای C.E
طیار، مدیر روابط عمومی «دکتر وین»با اشاره به اینکه این شرکت یکی از تولیدکنندگان پروفیل مرغوب در کشور است، اظهار داشت: طراحی قالب ها برای تولید پروفیل دکتر وین به صورت انحصاری بوده تا محصول نهایی ازلحاظ استقامت و ایمنی مطابق با استانداردهای C.E باشد. وی افزود: در حال حاضر پروفیل های تولیـــدی دکتر وین در دو ســـری چهار کاناله و شش کاناله طراحی و تولیدشده است.

وی بابیان اینکه ویژگی های پروفیل 6 کاناله، کاهش 40 درصدی اتلاف انرژی، کاهش شدت صوت تا 40db مطابق با استاندارد RAL GZ716/1 در شیشه های دوجداره و کاهش شدت صوت تا 50db مطابق با استاندارد RAL GZ716/1 در شیشه های سه جداره است، تصریح کرد: این پروفیل، مقاوم در برابر وزش بادهای شدید بوده، قابلیت نصب در شیشه های چند جداره مناسب برای بلندمرتبه سازی و پنجره های بزرگ را دارد.
تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب
 واحد تولیدکننده ای که تاکنون موفـق به ارائه 25 قالب پـروفیل در سـری سه محفظه ای با عرض 60 میلی متر شده و توانایی سـاخت انواع در و پنجره های یو پی وی سی را ایجاد می کند.
این مدیر فنی اظهار داشت: پروفیل ها با رعایت ضخامت 3 میلی متری دیواره های اصلی، عرض 70 میلی متر و داشتن پنج محفظه در جلوگیری از اتلاف انرژی تأثیر قابل توجهی داشته و برای شرایط آب و هوایی بسیار سخت، ایدئال می باشند؛ به این ترتیب بازسازی و قابلیت تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب انجام می شود.

وی افزود: ما ضمن بررسی نیاز بازار برای پاسخگویی به کلیه شرایط جوی، اقــدام به تولیــد 14 پروفیــل در ســری پنج محفظه ای با عرض 70 میلی متر نیز کرده ایم که قابلیت ساخت انواع در و پنجره ها در این سری نیز وجود دارد.
به گفته این مدیر فنی با تولید 4 پروفیل خاص امکان ساخت پنجره های کشویی نیز فراهم شده و این سری از پروفیل ها در ساختمان هایی که معماری آن ایجاب می کند یا محدودیت فضا برای استفاده از پنجره های لولایی وجود دارد، مناسب می باشند.
 او تصریح کرد: در ساخت این نوع پنجره ها قابلیت استفاده و اتصال به تعدادی از پروفیل های سری 3 و 5 محفظه ای نیز وجود دارد تا توانایی بالاتری در تولید به وجود آید.

پنجره یو پی وی سی عایق حرارتی مناسبی است
یک کارشناس فنی بابیان اینکه پنجره های یو پی وی سی همانند چوب عایق حرارتی مناسبی است، اظهار داشت: کاهش مصرف انرژی تا 50٪ و استهلاک سیستم سرمایش و گرمایش یکی از مهم ترین مزایای پنجره های UPVC است.
نادر پور، کارشناس فروش «هما رشتن» گفت: تمامی پروفیل های 60 میلی متر بکار رفته در پنجره های همارشتن تحت لیسانس آلمان و اتریش با ضمانت نامه کتبی 25 سال گارانتی پروفیل ( ازلحاظ تغییر رنگ و شکل ظاهری ) است.وی افزود: در ساخت پنجره های یو پی وی سی از لاستیک های آب بندی و درزبندی از جنس EPDM و یراق آلات آلمانی با 5 سال ضمانت تعویض استفاده شده است.

 نادر پور با اشاره به اینکه پنجره های یو پی وی سی ساخته شده توسط شرکت هما رشتن مجهز به شیشه های دوجداره 4و6 میلی متری به همراه گاز آرگون و اسپیسر با بندینگ و نم گیر آلمانی است، اظهار داشت: در پنجره های یو پی وی سی، ضریب هدایت گرمائی پایین و بسیار نزدیک به ضریب هدایت گرمائی چوب است.
وی ادامه داد: استفاده از شیشه های دوجداره و سه جداره در پنجره های UPVC و استفاده از چندین درزگیر لاستیکی در ساختار پیچیده پروفیل، پنجره های مزبور علاوه بر عایق حرارتی، عایق صوتی بسیار خوبی نیز هستند و مانع از انتشار آلودگی های صوتی هستند.
نادر پور با اشاره به زیبایی طراحی پنجره های یو پی وی سی اظهار داشت: پروفیل های UPVC به دلیل خصوصیت گرمانرم بودنشان، قابلیت جوش پذیری داشته و با بهره مندی از ماشین آلات پیشرفته ساخت و مونتاژ پنجره، در طول چند دقیقه با اشکال پیچیده، منحنی، زاویه دار، خم و... به سادگی قابل تولید می شوند و با کلیه طرح های معماری مدرن و کلاسیک سازگار هستند.

وی نفوذناپذیر بودن پنجره های یو پی وی سی را از دیگر ویژگی های این پنجره بیان کرد و گفت: با در نظر داشتن آلودگی های نگران کننده هوا و محیط های شهری کشور ما و نیز در مناطق بیابانی و غبارآلود، پنجره های UPVC با ساختار ویژه خود، مانع بسیار خوبی در برابر انتقال ذرات غبار، آلاینده ها و... می باشند.
وی یراق آلات متنوع را از دیگر مزیت های این مدل پنجره ها دانست و تصریح کرد: امکان باز شدن پنجره در اشکال مختلف مایل، چرخشی، کشویی، دو لنگه و نیز اشکال ترکیبی و چندحالته فولکس واگنی، آکاردئونی و... جهت سازگاری باسلیقه و نیاز طراح و مصرف کننده فراهم آمده است.
این کارشناس فنی افزود: پی وی سی بنا بر خصوصیات ذاتی خود، در مقابل بسیاری از عوامل فرساینده شیمیائی مقاومت بسیار خوبی از خود بروز می دهد و این خصوصیات، استفاده از پنجره های UPVC را در محیط های شیمیائی و صنعتی حائز اهمیت می سازد. همچنین پنجره های UPVC از زنگ زدگی، خوردگی و تأثیرات مخرب حشرات موذی از قبیل موریانه، سوسک و... نیز مصون می باشند.
به گفته نادر پور پنجره های UPVC، پنجره های بازیافت شونده هستند و ازنظر زیست محیطی آلاینده نمی باشند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×