menu

ثبت آگهی رایگان

اختلافات بین نظام مهندسی و وزارت راه و شهر سازی

اختلافات-بین-نظام-مهندسی-و-وزارت-راه-و-شهر-سازی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تداوم اجرای آئین نامه فعلی کنترل ساختمان موجب می شود تا شاخه ساخت وساز از نظام مهندسی کشور جدا شود.

شهرام غراوی با حضور در غرفه پیام ساختمان در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به لزوم اصلاحاتی در قانون نظام مهندسی ساختمان گفت: در مورد آئین نامه کنترل ساختمان اختلافاتی بین نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی وجود دارد ولی به طورکلی مجموعه نظام مهندسی و کمیسیون عمران بر این باورند که اگر قرار باشد آئین نامه کنترل ساختمان در چرخه ساخت وساز به این شکل باشد، قطعا ساخت وساز قفل شده و از نظام مهندسی جدا می شود.
وی افزود: کارهای اولیه برای اصلاح بیش از چهل بند در قانون نظام مهندسی ساختمان انجام شده تا هر چه سریع تر برای ارائه به صحن علنی مجلس آورده شود.وی بابیان اینکه در حال حاضر اختلافاتی میان دیدگاه های وزارت خانه و کمیسیون عمران در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر رایزنی هایی میان ما و وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاون وزیر، آقای مظاهریان انجام شده که به نتیجه نرسیده است، ولی امیدواریم در آینده بسیار نزدیک به جایی برسیم که هم نظرات جامعه مهندسین را تأمین کنیم و هم نظرات وزارت خانه که البته این رویکرد نیاز به تفاهم و همدلی دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که در صورت انجام اصلاحات موردنظر، تا چه اندازه ضریب ایمنی در ساخت وساز کشور افزایش می یابد، اظهار داشت: صرفا تبیین قانون نمی تواند حلال مشکلات باشد بلکه باید با اجرای دقیق قانون، زمینه اصلاحات واقعی در بحث ساخت وساز را فراهم کرد.
وی ادامه داد: هم زمان با اجرای قانون باید با آموزش و فرهنگ سازی مناسب در رسانه های دیداری و شنیداری، سطح آگاهی جامعه را نسبت به ضرورت اجرای قانون بالا ببریم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×