menu

ثبت آگهی رایگان

امنیت و آرامش شغلی حق صنف ماست

امنیت-و-آرامش-شغلی-حق-صنف-ماست

یک کاندید انتخابات صنف مشاوران املاک تهران گفت: از طریق بالا بردن سواد مالیاتی مشاوران املاک، می توان بخشی از دغدغه و گرفتاری فعلی اعضا را برطرف کرد.

پیمان البغدادی در گفتگو با نشریه پیام ساختمان گفت: در حال حاضر مهم ترین درگیری هم صنفیانمان موضوع مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده و گزارش های فصلی است که جزو تکالیف مالیاتی محسوب می شود.
وی افزود: آیا تابه حال این تکالیف را به طور کامل انجام داده ایم یا اینکه تصورمان حذف قانون بوده که قطعا چنین تصوری غلط است نه اینکه حق اعتراض را نبینیم، بلکه باید منطقی و اصولی نگریست تا وقتی که قانون وضع شده آن را باید عمل نمود و با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی از سوی افراد زبده نحوه صحیح استفاده از سیستم حسابداری و الباقی تکالیف مالیاتی را برای اعضا ایجاد کرد. درواقع باید سطح سواد مالیاتی را بالا برد که این مهم نخستین برنامه من برای صنف است.
البغدادی دومین برنامه خود را مهیاکردن صنف مشاوران املاک برای اجرای بی کم وکاست قانون پیش فروش جهت انجام معاملات اعلام کرد و اظهار داشت: متأسفانه این قانون ضرر بسیاری به بدنه صنف مشاورین املاک وارد کرد که حق انعقاد قرارداد را از ما گرفت که باید به قید فوریت تفاهم نامه ای مبنی با همان چیزی که قانون اشاره کرده با کانون سردفتران منعقد و معاملات را به سرانجام رساند تا حداقل هم صنفیانمان گرفتار محاکم قضائی نشوند و در این زمینه طرحی دیگر نیز در ارتباط با منطقه ای کردن معاملات با دفترخانه ها نیز آماده شده که می تواند در سطح معاملات تأثیرگذار باشد .
 وی ادامه داد: احقاق حق در وصول کمیسیون ازدست رفته و بالا بردن سطح امنیت در سرویس از دیگر برنامه های من در صورت ورود به هیئت مدیره صنف مشاوران است.
وی همچنین از دیگر برنامه های خود را تشکیل اتاقی برای دعوت از پیشکسوتان و نخبگان و فعالان صنفی بیان کرد و گفت: رسیدگی به امور تک تک اعضای اتحادیه 7نفر هیئت مدیره بسیار کم است و باید سریعا از اعضاء داوطلب و تأثیرگذار دعوت به یاری کرد و با یک کار مشارکتی و جهادی اهداف و امور اتحادیه را پیش برد .
البغدادی بر شناور کردن نرخ کمیسیون معاملات به عنوان یکی دیگر از برنامه ها تأکید کرد و افزود: دریافت کمیسیون نسبت به منطقه بندی و درجه آن باید تفاوت کند در مناطق درجه پایین و متوسط با توجه به قیمت املاک حق الزحمه جدیدی به مصوب برسد .
وی دیگر برنامه هایش را داشتن یک تیم حقوقی و ثبتی حرفه ای و حسابرسی مدون و شفاف با درج بیلان در سایت رسمی اتحادیه اعلام کرد و اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف و دفاعیات از قوانین وضع شده باید یک تیمی از وکلا حرفه ای در اختیار اتحادیه باشند تا در صورت لزوم اقدامات لازم صورت پذیرد. همچنین این حق اعضاء است که از بیلان حساب اتحادیه و درآمد آن باخبر باشند. شفافیت از درآمدهای اتحادیه که از حق عضویت می باشد، می تواند اعضا را مشتاق به پرداخت به موقع حق عضویت بنماید.
وی در پایان گفت: شورای حل اختلاف تخصصی که اکنون در اتحادیه مشغول به کار می باشد فی مابین اعضاء و مشتریان است و به داوری از تخلفات ما آنجا برپاشده. در اکثر مواقع بهتر است که پس حکم اتاقی جهت صلح و حل اختلاف نهایی نیز داشته باشیم تا حتی المقدور پرونده های متخلفین به بیرون از اتحادیه برده نشود که این نیز ضرر زیادی به بدنه املاک میزند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×