menu

ثبت آگهی رایگان

پیش بینی قیمت مسکن از نگاه معاون وزیر

پیش-بینی-قیمت-مسکن-از-نگاه-معاون-وزیر

معاون وزارت راه از کاهش 13.6 درصدی معاملات مسکن در شهریور خبر داد و گفت: رشد ملایم قیمت ­ها در محدوده نرخ تورم عمومی پیش ­بینی می شود.

حامد مظاهریان با بیان اینکه کاهش حجم معاملات یک ماه نسبت به ماه قبل از آن نشانه بازگشت به دوره رکود نیست،گفت: در شهریور سال جاری تعداد معاملات آپارتمان ­های مسکونی در شهر تهران بالغ به 15 هزار و 500 واحد رسید که نسبت به مرداد ماه معادل 13.6 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر چه حجم معاملات در شهریور نسبت به مرداد کاهش داشته اما معیار اصلی برای تعیین وضعیت بازار مسکن مقایسه نقطه به نقطه حجم معاملات است.برای دست یافتن به این موضوع که آیا بازار مسکن در مسیر رونق به سر می برد یا رکود باید به جای مقایسه ماهانه، حجم معاملات واحدهای مسکونی در شهریور سال جاری نسبت به شهریور سال گذشته سنجیده شود.

این مقام مسئول با اشاره به مقایسه نقطه به نقطه معاملات شهریور افزود: این مقایسه نشان می دهد حجم آپارتمان­ های مسکونی معامله شده در پایتخت معادل 9.2 درصد در ماه پایانی فصل تابستان نسبت به شهریور ماه سال گذشته رشد داشته است.
 مظاهریان با پیش ­بینی رشد ملایم قیمت ­ها در محدوده نرخ تورم عمومی افزود: به این ترتیب رشد ملایم قیمت­ ها بدون جهش، امکان فعالیت های سفته­ بازانه از بازار رخت می­ بندد و خریداران واقعی فرصت پیدا می کنند با استفاده از اهرم تسهیلاتی، قدرت خرید را افزایش و به راحتی در بازار مسکن حضور پیدا کنند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×