menu

ثبت آگهی رایگان

غرفه سازی در نمایشگاههای تهران با استاندارد جهانی مطابقت دارد

غرفه-سازی-در-نمایشگاههای-تهران-با-استاندارد-جهانی-مطابقت-دارد

عبدالرضا رنجبران متولد سال 1333 دارای مدرک دکترای مدیریت بازرگانی، از مدیران امور نمایشگاهی است و در سمت مشاور مدیرعامل و مدیر غرفه آرایی نمایشگاه بین المللی ج.ا.ا مشغول به فعالیت است. گفتگوی خبرنگار پیام ساختمان با ایشان را می خوانید.

  پیام ساختمان: استاندارد غرفه سازی و طراحی در نمایشگاه های ایران چیست، شرکت کنندگان چه اصولی را باید رعایت کنند؟
 رنجبران: پیمانکاران در بخش غرفه سازی لازم است ضمن رعایت مبحث مقررات ملی ساختمان، مقررات و دستورالعمل های نمایشگاه و همچنین با توجه به اینکه سازه موردنظر برای یک دوره کوتاه ( موقت ) مورد بهره برداری قرار می گیرد، نسبت به ساخت و طراحی غرفه مناسب مطابق با ایستائی لازم، ارتفاع مجاز، نورپردازی مناسب و ..... اقدام کنند. همچنین در طراحی و معماری غرفه، رنگ آمیزی، زیبایی بصری و تطابق با کالای مورد نمایش باید مدنظر قرار گیرد.
پیام ساختمان: به عقیده جنابعالی طراحی و غرفه سازی در نمایشگاه های ایران تا چه اندازه با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و آیا در حال حاضر برای ساخت غرفه در ایران از فنّاوری های جدید بهره گرفته می شود؟
رنجبران: طراحی و غرفه سازی پیش ساخته و مدولار ویژه در نمایشگاه های ایران، به خصوص در تهران و کلان شهرها از سیستم های اُکتانورم، ماکسیما، مَستِر و ..... پیروی نموده است که با استانداردهای جهانی نیز مطابقت دارد. در مورد پرسش دوم هم باید بگویم بله. در حال حاضر شرکت ها از سیستم های ماکسیما و مَستِر و ... که از فنّاوری های جدید به شمار می روند و تولید آن ها نیز در کشورمان انجام می گیرد، بهره مند می باشند. پیام ساختمان: واحد طراحی و غرفه سازی برای توسعه غرفه های مدولار چه طرح و برنامه هایی داشته و دارد؟
رنجبران: یکی از مهم ترین کارها در واحد طراحی و غرفه سازی نظارت بر طرح و نقشه ها و کنترل مقررات و دستورالعمل ها می باشد.
پیام ساختمان: بفـرمائید در روند نظارت و اجـرای این دستورالعمل ها با مشارکت کنندگان و غرفـه سازان چه مشـکلاتی وجود دارد؟ و چه راهکارهایی جهت تسهیل روند امور و نیز برای تسریع در فرآیند اجرا، مدنظر قرار می گیرد؟
رنجبران: یکی از اهداف راهبردی این مدیریت در سال های گذشته برای توسعه غرفه مدولار پیش ساخته و همچنین ترغیب غرفه سازان خودساز به سمت وسوی ساخت غرفه های مدولار بوده که موجب شده، غرفه سازان خودساز بیش از 60% از ساخت وساز خود را در کارگاه های تولیدی ساخته و به دفعات جهت مونتاژ و نصب در سالن های نمایشگاه استفاده نمایند. همچنین در سنوات گذشته به دلیل اینکه اکثر غرفه سازان از هویت حقوقی برخوردار نبوده اند، مشکلات عدیده ای ازجمله عدم رعایت مقررات و دستورالعمل های نمایشگاه و ..... به وجود می آوردند و ابزار مناسبی جهت کنترل آن ها وجود نداشت، لذا از سال 1393 با طرح ساماندهی پیمانکاران غرفه خودساز که به دستور مدیرعامل محترم این شرکت و در حوزه معاونت فنی و مهندسی توسط این مدیریت اجرا گردید، حدود 300 غرفه ساز با تأسیس شرکت و ارائه مدارک موردنیاز از گواهینامه غرفه سازی برخوردار گردیدند، که در این راستا کنترل و نظارت بر آن ها امکان پذیر شده و به نظر بنده بهترین راهکار جهت تسهیل درروند امور، ادامه طرح ساماندهی یادشده با افزایش نیروهای انسانی کارآمد در این مدیریت جهت نظارت و کنترل دقیق تر می باشد.
 پیام ساختمان: در رابطه با عملکرد پیمانکاران غرفه ساز و استفاده از شیوه های ساخت وساز زمان بر چه توصیه و برنامه هایی برای کاهش زمان ساخت غرفه ها در نظر دارید؟
رنجبران: در رابطه با استفاده از روش هایی که منجر به کاهش زمان ساخت غرفه ها می شود، با توجه به امکان نظارتی که اکنون با انجام طرح ساماندهی غرفه خودساز پیمانکاران به وجود آمده، باید به نحوی ساخت وساز انجام گردد که حدود 90% از غرفه سازی در خارج از نمایشگاه انجام و صرفاً 10% از اجرا غرفه سازی که مونتاژ و نصب آن می باشد، در سالن های نمایشگاهی صورت پذیرد. لازم به ذکر است، چنانچه مشارکت کنندگان تمایل به استفاده از غرفه پیش ساخته مدولار ویژه داشته باشند، می توان در این خصوص راهکارهایی برای کاهش زمان ساخت غرفه ها در نظر گرفت.
پیام ساختمان: پیشنهاد جنابعالی برای نزدیک تر شدن به استانداردهای جهانی چیست؟
رنجبران: با توجه به انجام طرح ساماندهی غرفه خودساز و ارتباطی که با انجمن غرفه سازان به وجود آمده است، برای نزدیک تر شدن به استانداردهای جهانی، می توان با کنترل بیشتر جهت تطبیق امـور فنـی غرفـه سازی، مبـحث مقررات ملی ساختمان و HSE ( ایمنی و بهداشت ) اقدام نمود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×