menu

ثبت آگهی رایگان

خانه اولی ها کجای تهران خانه بخرند

خانه-اولی-ها-کجای-تهران-خانه-بخرند

این روزها و همزمان با ادامه رکود بازار مسکن، بهترین فرصت خرید مسکن برای کسانی است که خانه اولی هستند. اما از آنجایی که خانه اولی ها عمدتا سرمایه و اندوخته ناچیزی برای خرید خانه دارند، لذا گزینه های پیش روی آنها برای تهیه یک مسکن مناسب بسیار محدود است. بنابر اطلاعات یک خانه اولی با استفاده از وام صندوق یکم مسکن حداکثر دارایی اش از 150 میلیون تومان فراتر نمی رود. از این رو پیام ساختمان در گفتگو با تعدادی از مشاوران املاک در نقاط مختلف تهران، از آنها پرسیده است، بهترین مناطقی که یک خانه اولی با هزینه 100 الی 150 میلیون تومان می تواند خانه بخرد، محدود به چه نقاطی از سطح شهر است؟

  قربانی پور، یکی از مشاوران املاک شرق تهران در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: در منطقه تهرانپارس با 150 میلیون تومان نمی شود خانه ای خرید ولی با 200 میلیون تومان می توان یک واحد 45 تا50 متری چند سال ساخت خرید.
وی افزود: در حکیمیه تهرانپارس می شود یک واحد 80 متری را با 340 میلیون خرید. به گفته این فعال بازار مسکن در خیابان جشنواره واقع در منطقه تهرانپارس هم می شود خانه 45 تا 50 متری با 150 میلیون تومان خرید.
قربانی پور ادامه داد: البته در شرق تهران در محله نظام آباد هم می شود با این میزان پول خانه ای زیر 60 متر می شود تهیه کرد. وی گفت: بلوار پروین واقع در منطقه تهرانپارس هم از جمله مناطقی در شرق تهران است که می توان با کمی گشتن خانه ای به نرخ 50 تا 200 میلیون خرید.
وی افزود: درحال حاضر در محله بلوار پروین نرخ هر متر خانه سه میلیون و 800 هزار تا 4 میلیون تومان است و این در حالی است که چند سال پیش قیمت واحدهای مسکونی آنجا متری 2 میلیون و 200 تا 1 میلیون و 800 هزار تومان بود اما در عرض چند سال تا این حد قیمت ها بالارفت.
مقدم از جمله فعالان املاکی در خیابان ولیعصر چهار راه مختاری است، وی با اطمینان می گوید: خانه اولی ها می توانند با 150 میلیون تومان در خیابان مختاری خانه نوساز 50 تا 55 متری بخرند.
وی افزود: اگر خانه چند سال ساخت باشد می شود با 150 میلیون تومان 60 متری و 80 متری هم در این منطقه خرید. به گفته مقدم خانه های نوساز در آن منطقه متری 3 میلیون تومان خرید و فروش می شوند. یک مشاور املاک دیگر که در منطقه فرجام تهرانپارس مشغول فعالیت است، در این باره گفت: برای کسانی که خانه اولی هستند در فرجام اصلا نمیشود خانه خرید. اینجا کمترین قیمت ها از 190 میلیون تومان شروع میشود آنهم برای یک خانه 50 متری. نجفی از املاکی های واقع درمنطقه کیانشهر با بیان اینکه میشود با 150 میلیون یک واحد 60 متری یک خوابه خرید، اظهار داشت: در این منطقه قیمت خانه های نوساز متری 2 میلیون و 800 تا 3 میلیون تومان است.
وی افزود: البته این نرخ مربوط به جاهای معمولی کیانشهر یعنی خیابان فتحی و امامی است. در حالی که هر چه به سمت بلواربرویم نرخ خانه ها بالا رفته به قیمت 3 میلیون و 500 هزا تومان برای هر متر می رسد. املاک خانه سبز واقع در کیانشهر می گوید یک خواب 60 متری نوساز میشود خرید . اینجا متری 2 میلیون و 800 هزار تا 3 میلیون تومان است. البته یک منطقه معمولی و نوساز؛ معمولی منظور خیابان های فتحی و امامی است . ولی به سمت بلوار 3 میلیون و 500 هزار تومان است.
به گفته این فعال بازار مسکن در منطقه کیانشهر میانگین قیمت برای هر متر خانه نوساز 3 میلیون تومان است. وی گفت: البته اگر خانه اولی ها برای خرید خانه در این منطقه دنبال ملک نوساز نباشند، میشود یک واحد 60 متری 5 سال ساخت را به قیمت 130 تا 140 میلیون تومان هم خرید.

فرشید خسروانی، مشاور املاک در منطقه سعادت آباد در پاسخ به این پرسش که خانه اولی هایی که 100 تا150 میلیون پول دارند، می توانند خانه ای در منطقه شمال غربی تهران بخرند، اظهار داشت: به هیچ وجه در غرب و شمال غرب تهران نمیشود با این پول خانه خری. بهتر است با این پول درشوش و منطقه جنوب شرقی تهران به دنبال خانه رفت.
وی افزود: مثلا در پونک خانه های نوساز از متری 4 میلیون و 500 هزار تومان شروع و تا 7 میلیون تومان میرسند.
به گفته خسروانی درمنطقه 2 تهران یا همان سعادت آباد نرخ خانه ها ازمتری 10 میلیون تومان شروع میشود و به متری 35 میلیون تومان نیز ختم میشود.
وی افزود: این به آن معناست که یک خانه اولی با 150 میلیون تومان تنها می تواند 3 متر خانه درسعادت آباد تهران خریداری کند. گفتنی است، خانه اولی های ساکن در تهران که با سپرده گذاری 40 میلیونی پس از 6 ماه می توانند 80 میلیون تومان و در صورت زوجین بودن تا سقف 160 میلیون تومان می توانند از بانک مسکن تسهیلات دریافت کنند، برای خرید خانه چند گزینه بیشتر ندارند. چرا که بنا به گفته کارشناسان بازار مسکن با این پول تنها می توان در مناطقی از جنوب و شرق تهران خانه خرید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×