menu

ثبت آگهی رایگان

گپ وگفت با بانوان در انتخابات مشاوران املاک

گپ-وگفت-با-بانوان-در-انتخابات-مشاوران-املاک

کاندید شدن 10 نفر از فعالان زن اتحادیه مشاوران املاک تهران برای انتخابات آتی این صنف، خبرنگار پیام ساختمان را بر آن داشت که میزگردی با حضور چند نفر از نامزدهای خانم این اتحادیه برگزار کند تا گپ و گفتی با این بانوان داشته، از برنامه ها، اهداف و انگیزه های آن ها برای مخاطبان ارائه کند.

  پیام ساختمان: با چه انگیزه ای و دیدی وارد شغل مشاوران املاک شدید؟ محبوبه سمیاری: قبل از اینکه وارد شغل املاک شوم دید من هم نسبت به این شغل مثل بقیه افراد جامعه بود. ولی بعدازاینکه وارد این شغل شدم متوجه شدم برای فعالیت در این شغل باید دید و اطلاعات حقوقی وسیعی داشت و همچنین از روان شناسی بالایی در برخورد با افراد بهره مند بود. البته در طول کار متوجه شدم خانم ها به دلیل دقت بالا و توجه بیشتر به ریزه کاری ها، کارنامه موفق تری نسبت به آقایان در این شغل دارا هستند.
خدیجه باقری: انگیزه من هنگام ورود به این شغل کسب درآمد بیشتر و به عبارتی مادی بود. ولی پس از فعالیت در این بخش متوجه شدم مراجعات مشتریان خانم به واحدهای مشاور املاک بیشتر شده و حتی مردم خیلی راغب هستند که مشاوران املاک خانم باشند. علت این است که مشاوران املاک خانم، بهتر از آقایان توانستند اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کنند. این اطمینان خاطر به این دلیل است که میزان تخلف خانم ها کمتر بوده و قانونمندتر از آقایان به انعقاد قرارداد و انجام معامله اقدام می کنند.
 وی ادامه داد: به عنوان مثال افراد در واحدهای صنفی املاک که خانم ها گرداننده آن هستند، زمانی که هنوز قراردادی به سرانجام نرسیده با اعتماد کامل، تمام مدارکشان را به آن ها می سپارند. باید بگویم یکی از دلایل موفقیت خانم ها در صنف مشاوران املاک، صبر و تحمل بالا و مقاوم بودن آن هاست چراکه شغل مشاور املاک به صبر و پشتکار بالایی نیاز دارد.
 سوسن صفر: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل می دهند بنابراین بر خودم لازم دیدم در این عرصه که اتفاقا زنان حق نظر بالایی دارند وارد عمل شوم. البته حضور خانم ها در صنف مشاوران املاک در سال های رکود پررنگ تر شد و آن هم به این دلیل بود که خانم ها به عنوان یک کاتالیزور(تسریع کننده)از صبوری و قانونمندی بیشتری نسبت به همکاران مرد برخوردار هستند.همچنین از توانایی بالایی برای رایزنی و چانه زنی در کار بهره مند هستند که می تواند منجر به انجام معامله شود.
پیام ساختمان: مهم ترین مشکل و چالش در صنف مشاوران املاک برای فعالیت شما چیست؟
باقری: مشکلات فرهنگی و دید کلی مردم نسبت به این شغل یکی از چالش های فعالیت زنان در این صنف است. متأسفانه موانع فرهنگی در جامعه وجود دارد که به افراد القا می کند فلان شغل مناسب خانم ها نیست و فلان شغل مناسب است. پیام ساختمان: عملکرد اتحادیه را در حفظ و ارتقای حقوق زنان مشاور املاک چطور ارزیابی می کنید؟
باقری: در طول چهار سال گذشته شاهد حمایت های ریاست اتحادیه از فعالیت زنان در اتحادیه بوده و هستم. البته زنان فعال در صنف حمایت بیشتری می خواهند. پیام ساختمان: از اتحادیه برای حمایت بیشتر از اعضا چه انتظاری دارید؟
 سمیاری: در خصوص مسائل حقوقی هنگام صدور مجوز آموزش مختصری داده می شود و دیگر هیچ آموزشی در مقاطع مختلف زمانی به مشاوران ارائه نمی شود، درحالی که مشاوران املاک باید دائما دانش و اطلاعات مربوط به کار خود را به روز کنند. در قبال حق عضویتی که پرداخت می شود خدمات آموزشی ارائه شود.
 باقری: در عملکرد اعضای صنف باید دقت و نظارت بیشتری صورت گیرد. ملاک این نظارت ها باید بر اساس استعلام محلی از هر منطقه انجام شود چراکه رضایت مردم(مراجعه کنندگان) از عملکرد مشاوران املاک منطقه خودشان می تواند بهترین معیار برای سنجش عملکرد هر واحد صنفی در این بخش باشد.
پیام ساختمان: در صورت انتخاب و راهیابی به جمع هیئت مدیره چه برنامه هایی برای انجام دارید؟
 سمیاری: برای از بین بردن تخلفات، باید مشاور از زنجیره صنف حذف شود یعنی یک واحد صنفی از صاحب جواز، مباشر و وکیل تشکیل شود و حتما صاحب جواز و مباشر در دفتر کار حضور فیزیکی داشته باشند.
باقری: با این برنامه مخالفم چراکه صاحب جواز نمی تواند خودش سر ملک برود، بلکه باید برای این کار مشاور برود پس مشاور لازم است.
 سمیاری: در حال حاضر تخلفات به وجود آمده در صنف ما به دلیل عملکرد مشاوران بوده بنابراین باید مشاور حذف شوند.
باقری: ازجمله پیشنهاد های من برای تقویت فعالیت زنان در اتحادیه مشاوران املاک این است که زمینه ای فراهم شود که مباشر حتما آقا نباشد بلکه می تواند خانم هم باشد.
 سمیاری: سعی می کنم برای اعضا کلاس های ماهانه یا فصلی جهت ارتقای دانش و مهارت مشاوران املاک برگزار کنم. همچنین با اعمال نظارت دقیق و مستمر می توان زمینه برای پایین آوردن اشتباهات و تخلفات صنفی در این بخش را کاهش داد. صفر: باید برای به روز کردن اتحادیه مشاوران املاک که در حال حاضر نیمی از اعضای آن هنوز سنتی عمل می کنند و حتی قراردادها را به صورت دستی تنظیم می کنند، ساختارشکنی و سپس ساختار سازی کرد. کار اتحادیه اتحاد و هماهنگی طلب می کند، بنابراین باید هدف های مشترک داشته باشیم تا بتوانیم از این وضعیت نابسامان نجات پیدا کنیم.
وی با تأکید بر احیای دوباره کد رهگیری گفت: یکی از مهم ترین برنامه های من احیای کد رهگیری به عنوان هویت یک واحد املاکی است که در طول چند سال اخیر زیر سؤال رفته و ارزشش کاسته شده است. صفر: ما نیاز به یک فایلینگ منطقه ای قوی داریم در حال حاضر نمی توان با اپلیکیشن های موجود( برنامه نرم افزاری) مقابله کرد ولی می توان توسط متخصصان آی تی یک برنامه نرم افزاری برای تمام مناطق تهران تهیه کرد.
صفر همچنین تأسیس صندوق حمایت از اعضای اتحادیه مشاوران املاک تهران را یکی از برنامه ها و اهداف خود در صورت انتخاب شدن عنوان کرد و گفت: نیاز به یک صندوق مالی برای حمایت از اعضایی داریم که در اثر غفلت و اشتباه غیر عمد موجب تضییع حقوق مراجعه کننده شده و در دادگاه محکوم شده است . صندوق باید از آن ها حمایت کند.
وی ادامه داد: در مورد نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده بهتر است با ایجاد تعامل میان اتحادیه و اداره دارایی یک دستگاه کارت خوان در هر واحد صنفی قرار گیرد و قبل از تنظیم قرارداد مالیات بر ارزش افزوده به صورت جداگانه و مستقل از خریدار یا فروشنده اخذ شود. سمیاری: اتحادیه همچنین باید برای سهولت دسترسی اعضا شعباتی را در مناطق شرق و غرب و شمال و جنوب تهران دایر کند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×