menu

ثبت آگهی رایگان

بازدهی مسکن و ساختمان در ایران 25 درصد است

بازدهی-مسکن-و-ساختمان-در-ایران-25-درصد-است

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بررسی بازدهی وضعیت مسکن در ایران نشان می دهد در 40 سال گذشته متوسط بازدهی مسکن و ساختمان حدود 25 درصد بوده است.

محمدهاشم بت شکن در هفدهمین هماش سیاست های توسعه ای مسکن در ایران افزود: مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای و مصرفی همواره مورد نیاز مردم بوده و هرگونه سرمایه گذاری در این بخش سود داشته است.
 وی با اشاره به اولویت های وزارت راه وشهرسازی در حوزه مسکن گفت: اولویت این وزارتخانه در احیای بافت های فرسوده شهری، بازآفرینی شهری، مسکن اجتماعی و روستایی و تامین مسکن برای خانه اولی ها است و بانک مسکن برنامه های خود را بر این اساس تنظیم می کند.
 وی گفت: آمارها نشان می دهد که تاکنون 282 هزار نفر در صندوق پس انداز خانه یکم سپرده گذاری کرده اند و تاکنون 50 هزار میلیارد ریال در این صندوق ها سپرده گذاری شده است.
وی گفت: با وجود اهمیت مسکن برای مردم در 4 سال گذشته بانک ها در پرداخت تسهیلات خرید و یا ساخت آنچنان همکاری نکرده اند و تنها بانک مسکن در بخش تسهیلات دهی فعال بوده است.
مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: شاید ورود نکردن بانک ها به این بخش به علت طولانی مدت بودن زمان بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن است و 12 سال مدت بازپرداخت آن سبب شده شبکه بانکی کشور به آن تمایل نداشته باشد.
وی گفت: هرچند که بانک مرکزی اعلام کرده بانک ها می توانند بدون سپرده گذاری تا 600 میلیون ریال ( 60 میلیون تومان) تسهیلات برای خرید مسکن پرداخت کنند، اما تاکنون بانک ها در این زمینه اقدامی نکرده و فعالانه وارد این عرصه نشده اند.
 هفدهمین همایش سالانه سیاست های توسعه مسکن امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برپاست؛ برنامه های امروز شامل برگزاری پنل های تخصصی بافت های ناکارآمد شهری، سیاست زمین، شهرسازی و اقتصاد شهر، بازار مسکن و اسکان بشر است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×