menu

ثبت آگهی رایگان

انبوه سازان به این وام رغبتی ندارند

انبوه-سازان-به-این-وام-رغبتی-ندارند

در حالی مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی از پرداخت 1000 میلیارد تومان وام به عنوان یکی از اقدامات موثر دولت در توانمندسازی انبوه سازان نام برده که دو ماه پیش دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفته بود: همکاران ما رغبتی به استفاده از این وام ندارند.

نریمان مصطفایی، مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که بانک مرکزی مصوب کرده بانک مسکن 10هزار میلیارد ریال به انبوه سازان وام پرداخت کند، اظهار کرد: یکی از سیاست های ما بحث مسکن صندوق یکم برای توانمندسازی مردم و انبوه سازان این است که 160 میلیون تومان وام با کارمزد 8 درصد در اختیار انبوه سازان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: ستاد بازآفرینی شهری به مالکانی که دارای بافت های تاریخی و ارزشمندی هستند تسهیلات 200 میلیون ریالی پرداخت می کند تا نسبت به بهسازی، مقاوم سازی و بازسازی ملک خود اقدام کنند.
این در حالی است که نیمه مردادماه امسال دبیر کانون سراسری انبوه سازان در خصوص مصوبه بانک مرکزی با بیان این که تسهیلات از کانال صندوق پس انداز یکم پرداخت می شود گفته بود: در این صندوق ها دولت یک کانال دریافت کرده که کسانی که از دولت سوبسید نگرفته اند از این محل بتوانند شرایط خرید خانه مسکن با قیمت مناسب برای آنها فراهم شود.

فرشید پورحاجت در عین حال با اشاره به این که در تعریف جدید، بانک مرکزی اعلام کرده انبوه سازان برای دریافت تسهیلات باید در بانک سپرده گذاری کنند، تصریح کرد: همکاران ما رغبتی به سرمایه گذاری در این صندوق ها ندارند، چون هیچ تولیدکننده ای حاضر نیست برای یک سال 40 میلیون تومان پولش را در بانک سپرده گذاری کند. وی گفت: بر اساس قانون هر نهاد و هر ارگانی متولی یک قسمت از اقتصاد است، تکلیف وزارت راه و شهرسازی نیز در خصوص بخش مسکن مشخص است. این وزارتخانه مسئول سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تولید مسکن است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×