menu

ثبت آگهی رایگان

مسئول هدر رفت آب پروژه ساختمانی در ونک کیست؟

مسئول-هدر-رفت-آب-پروژه-ساختمانی-در-ونک-کیست

چند وقتی است در میدان ونک مقادیر قابل توجهی آب توسط دست اندرکاران یک پروژه ساختمانی به فاضلاب تبدیل می شود که سازندگان این مجتمع تجاری ادعا می کنند آب استخراج شده از اعماق زمین محل ساخت، آب فاضلاب است!!

  هدر رفت آب قنات ها و سفره های زیر زمینی در کشور از طریق عوامل انسانی، سریال دنباله دار و تلخی است که طی سال های گذشته در شهرهای کوچک و بزرگ کشور شاهد بودیم و جالب اینجاست هر اندازه که بحران کم آبی و خشکسالی در کشور جدی تر می شود، خشک کردن قنات و استفاده از منابع تجدید ناپذیر آب هم در شهرهای ما زیادتر می شود.
 به نظر می رسد عواملی سودجو وجود دارند که منافع آنها در از بین بردن منابع آبی کشور است تا از این طریق زمینه واردات آب و از سوی دیگر از بین بردن محیط زیست و کشاورزی را بیش از پیش فراهم کنند، چرا که در کشور ما نان اقتصاد وارداتی چرب تر و راحت تر از نان صادرات، کار و تلاش است، بنابراین دور از ذهن نیست که برخی عمدا به دنبال درگیر کردن بیشتر کشور با معضل خشکسالی و کم آبی باشند.
 یکی از روشهای از بین بردن آب های زیر زمینی در کشور در طول دو دهه گذشته ساخت برج های بلند که نیازمند چندین طبقه پارکینگ در زیر زمین بوده، کلید خورده است .
از این نمونه می توان به ساخت مجتمعی تجاری در میدان ونک تهران اشاره کرد؛ برای ساخت این برج تجاری  5 الی 6 طبقه پارکینک زیرزمینی تعبیه شده  و سازندگان این ساختمان در حین حفاری به یک قنات یا سفره آب زیرزمینی برخوردند که برای خلاصی از آن چاره ای نداشتند جز پمپاژ مقادیر زیادی آب از این قنات به جوی آبی در همان میدان ونک.
 مشاهدات میدانی مردم و خبرنگار نشریه پیام ساختمان حاکی از آن است که حتی لحظه ای پمپاژ آب از این قنات  به داخل جوی آب متوقف نمی شود.
به گزارش پیام ساختمان دست اندرکاران ساخت برج تجاری یاد شده در پاسخ به این پرسش که آب پمپاژ شده از کجا استخراج می شود و چه نوع آبی است، گفتند: این آب فاضلاب است و ما سعی می کنیم این آب را از سطوح زیر زمینی خاک بیرون کشیده و به جوی آب منتقل کنیم!!!
گفتنی است پیگیریهای خبرنگار ما با وزارت نیرو در خصوص این مسئله تاکنون به نتیجه نرسیده است و در این زمینه کسی در وزارتخانه عریض و طویل وزارت نیرو که خود را پرچمدار مبارزه با اتلاف آب در کشور می داند، پاسخگو نبوده است.
 همان طور که می دانید آب مایه حیات و بقای یک کشور ، ملت و تمدن آن است، به همین دلیل لازم دانستیم به مسئولان و دست اندرکاران مربوطه هشدار بدهیم تا شاید از این طریق کمی متولیان آب در کشور به خود بیایند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×