menu

ثبت آگهی رایگان

تحلیل بانک مرکزی استرالیا از اوضاع اقتصاد جهانی

بهبود اوضاع اقتصاد جهانی

بهبود-اوضاع-اقتصاد-جهانی

یک مقام ارشد بانک مرکزی استرالیا بر این باور است که اوضاع اقتصادی جهان نسبت به یک سال قبل بهتر شده است.

به گزارش رویترز، لوسی الیس مشاور ارشد بانک مرکزی استرالیا در سخنانی تاکید کرد: اقتصاد جهانی نسبت به یک سال قبل در وضعیت بهتری قرار دارد هرچند ریسک های ژئو پلیتیک هنوز می تواند اقتصاد جهان را از مسیر رشد و رونق خارج کند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: نقطه عطف برای رشد اقتصادی جهان اواخر سال گذشته آغاز شد و این روند مثبت همچنان ادامه داشته است.

این مقام ارشد بانک مرکزی استرالیا گفت: ریسک های سیاسی در آسیا می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد و پیش بینی های مربوط به رشد اقتصادی جهان را با تهدید جدی روبرو کند.

الیس افزود: در منطقه یورو دیگر بحران مالی جدی و خطرناکی اتحادیه اروپا را تهدید نمی کند، البته نگرانی های زیادی درباره برگزیت و تاثیرات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به وجود آمده است. بریتانیا قصد دارد تا مارس 2019 میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود و به نظر می رسد این مساله تاثیرات منفی زیادی بر بخش مالی و تجارت این کشور خواهد داشت.

این در شرایطی است که شوک ناشی از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موجب افزایش احساسات ضد یورو در ایتالیا یونان و سایر کشورهای عضو یورو شده است.

این گزارش افزود: نگرانی های مربوط به تشدید تنش در شبه جزیره کره و ادامه آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی می تواند به ضرر رشد و رونق اقتصادی جهان طی ماه های آینده باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش بدهی کشورهای صنعتی و توسعه یافته نیز می تواند چالش بزرگی برای رشد و رونق اقتصادی باشد.بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره خود را از اوت 2016 میلادی تاکنون در سطح 1.50 درصد حفظ کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اختلاف بین سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا و اروپا می تواند تاثیر مهمی بر وضعیت رشد و رونق اقتصادی کشورهای مختلف جهان داشته باشد.

بانک تسویه حساب بین المللی نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: پایین نگه داشتن نرخ بهره طی ده سال گذشته و اجرای سیاست های محرک و انبساطی پولی تبعات ناگواری را برای اقتصاد جهانی داشته و اکنون بانک های مرکزی جهان باید نرخ بهره را افزایش داده و برای افزایش فشارهای تورمی تلاش کنند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×