menu

ثبت آگهی رایگان

تشریح 5 پروژه وزارت صنعت برای رونق تولید

تشریح-5-پروژه-وزارت-صنعت-برای-رونق-تولید

وزارت صنعت، معدن و تجارت پنج پروژه برای رونق تولید داشت که عبارتند از اتمام طرح های با پیشرفت بالای 60 درصد، رفع مشکلات واحد های ورشکسته یا نیمه ورشکسته کوچک و متوسط از طریق شارژ نقدینگی، مدیریت واردات، افزایش صادارت و مدیریت طرح های ملی در استان ها.

  این روز ها بسیاری از تولید کنندگان نسبت به رکود حاکم بر بازار و صنعت اظهار نگرانی می کنند. آنها معتقدند عواملی مانند ضعف نظام بانکی، مالیات ها و قوانین دست و پاگیر باعث شده تا صنعت در بن بست تولید قرار بگیرد. از طرفی برخی از مسئولان و کارشناسان عنوان می کنند که اصولا در شرایطی که دولت همواره با کسری بودجه مواجه است، توانایی پرداخت تسهیلات به صنایع را ندارد و صنعت گران باید با برنامه ریزی درست واحد های تولیدی شان را اداره کنند.
تولید کنندگان در زمان رونق هم گله می کردند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه قبول ندارم صنعت ساختمان در رکود است، گفت: گلایه از وضعیت همواره وجود داشته است. زمانی هم که نرخ رشد صنعت ساختمان دو رقمی بود، تولید کنندگان کماکان از شرایط گله مند بودند. البته منکر اینکه در حال حاضر هم چالش هایی مانند نظام بانکی، سیستم تامین اجتماعی، مالیات ها .... مشکلاتی را ایجاد کرده، نیستم و داعیه حل همه مشکلات صنعت کشور را نداریم اما دولت تدبیر و امید قدم های خوبی برداشته که باعث رفع بسیاری از مشکلات شده است.
محمد رضا مس فروش با حضور در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان و ستاد خبری پیام ساختمان با بیان این مطلب، افزود: به حل مشکلات در دولت دوزادهم امیدوار هستیم. وزارت صنعت، معدن و تجارت پنج پروژه برای رونق تولید داشت که عبارتند از اتمام طرح های با پیشرفت بالای 60 درصد، رفع مشکلات واحد های ورشکسته یا نیمه ورشکسته کوچک و متوسط از طریق شارژ نقدینگی، مدیریت واردات، افزایش صادارت و مدیریت طرح های ملی در استان ها.
تزریق16 هزار میلیارد ریال به صنعت
 مس فروش اظهار داشت: در سال 95، دولت و بانک مرکزی تفاهم کردند که از منابع بانکی با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار 16 هزار میلیارد تومان در اختیار واحد های کوچک و متوسط قرار بگیرد. این عدد در کشور افزایش یافت و در تهران هم که بیشترین سهمیه را داشتیم، به 1870 میلیارد تومان رسید. اما واقعیت این است که برای حل مشکلات استان تهران، 60 هزار میلیارد ریال باید به واحد های تولیدی تزریق شود اما به هر حال درآمد های دولت کاهش پیدا کرده است.
متن کامل این گفتگو را در نشریه شماره 316 پیام ساختمان بخوانید

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×