menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت نیروگاه خورشیدی با مشارکت شرکت سوئیسی در خراسان شمالی

ساخت-نیروگاه-خورشیدی-با-مشارکت-شرکت-سوئیسی-در-خراسان-شمالی

با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی با سرمایه گذاری یک شرکت سوئیسی در جاجرم خراسان شمالی آغاز و یکی دیگر از دستاوردهای برجام و برنامه های دولت در جذب سرمایه گذاری خارجی محقق شد.

حمید چیت چیان امروز پنجشنبه در آیین افتتاح این نیروگاه خورشیدی در جاجرم با اشاره به اینکه خراسان شمالی قطب تولید انرژی پاک در کشور می شود گفت: آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 30مگاواتی جاجرم با همکاری کشورهای سوئیس، اسپانیا و فرانسه از دستاوردهای مهم برجام است که نشاندهنده توفیق دولت در جلب سرمایه گذاران کشورهای خارجی است.
 علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز هدف از ساخت نیروگاه خورشیدی، تولید برق با بهره برداری از انرژی پاک عنوان کرد و گفت: این نیروگاه به ظرفیت 30 مگاوات در مجاورت پست 400 کیلو ولت جاجرم راه اندازی می شود و با سرمایه گذاری شرکت اکوفاینانس سوئیس و شرکت هامون مهر آفرین، به عنوان نماینده ایرانی امروز وارد مرحله اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ارزش ارزی سرمایه گذاری این نیروگاه 37.5 میلیون یورو است و 40 درصد از تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه، شامل پنل و اینورتر از خارج کشور تامین می شود و مابقی تجهیزات نیز از قبیل کابل، سازه های فولادی با پوشش گالوانیزه گرم و تجهیزات ساخت پست از تولیدات داخلی است. صبوری با بیان اینکه در مرحله نخست ساخت و راه اندازی این نیروگاه خورشیدی، 358 نفر نیرو به کار گرفته می شود افزود: شمار نیروی مورد نیاز در مرحله بهره برداری 41 نفر است.
وی تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی از 120 هزار پنل خورشیدی 250 واتی ساخته می شود و با ساخت آن از مصرف گاز طبیعی به میزان بیش از 153میلیون مترمکعب کاسته می شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین به پروژه های قابل بهره برداری با حضور وزیر نیرو در استان اشاره کرد و گفت: این شرکت در راستای پروژه های اقتصاد مقاومتی مبادرت به نصب دو هزار و 500 دستگاه کنتور فهام برای مشترکان غیرکشاورزی دیماندی و نصب 850 دستگاه کنتور فهام برای دیماندی مشترکان غیرکشاورزی استان کرده است.
صبوری هدف از این طرح را مدیریت مصرف برق و کنترل بهینه برداشت آب از منابع زیر زمینی عنوان کرد. به گفته وی چهار هزار و 300 مشترک این شرکت دیماندی است و مشترکان دیماندی 1.5 درصد از کل مشترکان و 46 ردصد از مسرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: این شرکت به منظور کاهش خاموشی های با برنامه در زمان سرویس و نگهداری شبکه های توزیع و نیز به منظور ارتقای سطح خدمات فنی، مبادرت به خریداری اولین لاین تراک تولید داخل و دو دستگاه بالابر بوم عایق و راه اندازی سامانه خط گرم فرمان از نزدیک فشار متوسط در سطح واحدهای تابعه شرکت کرده است.
صبوری گفت: شرکت توزیع برق خراسان شمالی با هدف ارتقای سطح خدمات مردم و کاهش خاموشی ها و کاهش زمان رفع خاموشی ها، اقدام به بازطراحی و تجهیز هفت دستگاه خودرو امدادی در مرکز فوریت های برق شهرستان ها کرده است. وی خاطرنشان کرد: این خودروها در بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم مشغول به فعالیت است. شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 330 هزار مشترک دارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×