menu

ثبت آگهی رایگان

دو عامل مهم اجرایی شدن مجری ذی صلاح

دو-عامل-مهم-اجرایی-شدن-مجری-ذی-صلاح

   عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره آینده مجری ذی صلاح گفت: اجرایی شدن مجری ذی صلاح به دو عامل نیاز دارد. شرط نخست این است که شهرداری ها به قانون نظام مهندسی تمکین کنند و شرط دوم این است که بستر های لازم برای عملکرد صحیح و حرفه ای مهندسان و شرکت های مجری فراهم شود.
 مهدی روانشادنیا در گفتگو با پیام ساختمان با بیان اینکه در بخش فراهم شدن زیر ساخت ها، باید کارنامه حرفه ای عملکرد مجریان از طریق سامانه تهیه و در اختیار مردم قرار بگیرد، ادامه داد: این اقدام می تواند از بسیاری از صوری کاری ها جلوگیری کند. علاوه بر این موضوعات شناسنامه فنی و بیمه تضمین کیفیت هم به واقعی شدن مجری ذی صلاح کمک می کنند.
روانشادنیا در مورد افزایش هزینه های ساخت با اجرایی شدن این قانون با بیان اینکه مسئولیت های مجری بسیار بزرگ است.اظهار داشت: اگر ساختمان حرفه ای ساخته شود، قطعا در بلند مدت باعث کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خواهد شد اما چنانچه فقط شرکتی در پروانه درج شود که نام مجری را داشته باشد، از دیدگاه مالک یک هزینه اضافی خواهد بود.
چرا شهرداری ها مخالفت می کنند؟!
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در پاسخ به سوال ما که چرا شهرداری ها هیچ زمانی از مجری ذی صلاح حمایت نمی کنند، گفت: به هر حال ساخت و ساز یکی از منابع اصلی درآمدی شهرداری هاست و از آنجایی که با اجرایی نشدن مجری ذی صلاح درآمدی بیشتری به دلیل افزایش تخلفات حاصل می شود، با این موضوع مخالفت می کنند. ضمن اینکه شهرداری خودش را در قبال کیفیت ساخت و ساز بر خلاف آنچه در ماده 55 و ماده 100 آمده مسئول نمی داند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×