menu

ثبت آگهی رایگان

تصویب آیین نامه مالیات مسکن از سوی هیات دولت با پیگیری کمیته ماده 12

تصویب-آیین-نامه-مالیات-مسکن-از-سوی-هیات-دولت-با-پیگیری-کمیته-ماده-12

دبیرخانه کمیته ماده 12 از تصویب آیین نامه ماده 77 توسط هیات وزیران در راستای حل مشکلات انبوه سازان مسکن برای پرداخت مالیات اولین نقل وانتقال قطعی ساختمان های نوساز خبر داد.

به گزارش پیام ساختمان، در راستای حل مشکلات انبوه سازان مسکن برای پرداخت مالیات اولین نقل وانتقال قطعی ساختمان های نوساز بر اساس ماده 77 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394، هیات وزیران، آیین نامه ماده 77 را تصویب کرد.

مراتب اعتراض انبوه سازان مسکن به مشکلات ناشی از ماده 77 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394 در خصوص مالیات اولین نقل وانتقال قطعی ساختمان های نوساز، در جلسه کمیته ماده 12 با حضور اعضای کمیته، انجمن های اقتصادی و نمایندگان دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت. به دنبال آن، مصوبه این جلسه برای اقدامات لازم به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارسال شد و پیگیری لازم توسط دبیرخانه کمیته ماده 12 صورت پذیرفت.

در نهایت هیات وزیران در راستای بررسی آیین نامه اجرایی ماده 77 قانون مالیات های مستقیم، میزان و شیوه دریافت مالیات بر ساخت وساز مسکن را به تصویب رساند که براساس آن، سازندگان حقیقی اعم از انبوه سازان و خرده سازان باید رقمی معادل 15 تا 25 درصد از درآمد حاصل از اولین فروش واحد یا واحدهای ساخته شده را خواهند پرداخت؛ سازندگان حقوقی (شرکت های ساختمانی دارای مجوز از سازمان برنامه وبودجه) 25 درصد از درآمد حاصل از فروش واحدهای نوساز و شرکت های تعاونی مسکن نیز 18.75 درصد از سود ساخت و فروش املاک نوساز خود را به سازمان امور مالیاتی می پردازند.

براساس این مصوبه ارزش روز زمین در زمان فروش ساختمان احداث شده از ارزش روز فروش ساختمان کسر و مابقی آن در درآمد مشمول مالیات لحاظ می شود و همچنین تنها واحدهایی که پروانه ساختمانی آنها از ابتدای 95 صادر شده باشد، مشمول مالیات بر ساخت مسکن قرار می گیرند؛ بنابراین سازندگانی که پروانه ساختمانی واحد مسکونی موردنظر را تا پایان اسفند 94 دریافت کرده اند از شمول این تصویب نامه هیات دولت خارج خواهند شد.

این تصمیم شامل ساخت و فروش در شهرهای کمتر از یکصد هزار نفر نخواهد بود و در ضمن در مورد نقل وانتقال ساختمان های نیمه تمام، مبلغ فروش هر مرحله به عنوان بهای تمام شده خریدار مرحله بعدی محسوب و از درآمد ناشی از ساخت و فروش املاک مذکور کسر می شود و در خصوص اعیان احداث شده در املاک موقوفه نیز ارزش زمین در محاسبه درآمد مشمول مالیات ناشی از ساخت و فروش املاک منظور نخواهد شد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×