menu

ثبت آگهی رایگان

فرونشست زمین در تهران به حد نگران کننده ای رسیده است

فرونشست-زمین-در-تهران-به-حد-نگران-کننده-ای-رسیده-است

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه فرونشست زمین در تهران به دلیل بی توجهی ها به حد نگران کننده ای رسیده است .

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه فرونشست زمین در تهران به دلیل بی توجهی ها به حد نگران کننده ای رسیده است . محمد درویش با اشاره به دستاوردهای ناچیز شورای شهر چهارم در حوزه محیط زیست گفت: در طی این دوره چهارساله شرایط تهران به وضعی نگران کننده رسیده است، بطوریکه سطح آب های زیرزمینی بین 7 الی 17 متر کاهش یافت و فرو نشست زمین به 90 برابر حد استاندارد اتحادیه اروپا رسید.
وی با اشاره به اینکه تهرانی ها ساعات زیادی از عمر خود را در ترافیک هدر می دهند، گفت: متاسفانه با ساخت وسازهای بیش از اندازه در منطقه 22 تهران گلوگاه غربی و شرقی باد را مسدود کردند و به آلودگی هوا دامن زدند. با توجه به این موارد هیچ دفاعی از عملکرد شورای شهر چهارم وجود ندارد.
درویش در واکنش به تصویب نشدن طرح حفاظت و صیانت از باغ های تهران در شورای شهر تهران تصریح کرد: مصوبه برج - باغ یکی از مصوبات ننگین شورای شهر تهران است. در حقیقت نزدیک به 4500 هکتار از باغ های تهران را به خاطر این مصوبه از دست دادیم.
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد اولویت های شورای پنجم در حوزه محیط زیست اذعان کرد: شانس بزرگی که شورای پنجم آورده این است که گمان نمی کنم شرایط تهران می توانست از این بدتر باشد. بنابراین حتی اگر کمی هم خوب عمل کند، این شانس را خواهد داشت تا بتواند از کار خود دفاع کند.
او با ابراز امیدواری از اینکه شورای پنجم گرفتار باندبازی و سیاست بازی نشود و برای مردم تلاش کند، گفت: از نظر من اولویت شورای پنجم باید تغییر مبلمان شهری و تغییر رویکرد به سمت انسان محوری باشد. در حقیقت اگر شهر به سمت انسان محوری سوق پیدا کند؛ مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا تا حد زیادی حل خواهد شد.
درویش با اشاره به معضل آلودگی هوا در تهران اظهار کرد: ایرانیان روزانه 80 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنند، این در حالیست که در شرایط نرمال یک جمعیت 80 میلیونی باید 40 میلیون لیتر مصرف بنزین داشته باشد، ولی این میزان در ایران دو برابر است و به آلودگی هوا دامن زده ست.
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در انتها با اشاره به اینکه معماری شهرها عامل مهمی در خودرومحورشدن و در نتیجه مصرف بالای بنزین است، تصریح کرد: معماری شهرها، مردم را به سمت استفاده از اتومبیل شخصی سوق می دهد و اکنون در کشور بیش از 44.2 درصد ترددها با خودروهای تک سرنشین است. در نتیجه توسعه حمل و نقل ریلی و خطوط ایمن برای دوچرخه سواری و پیاده روی، می تواند به صورت جدی در کاهش میزان مصرف بنزین موثر باشد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×