menu

ثبت آگهی رایگان

دلایل افزایش اجاره بها

دلایل-افزایش-اجاره-بها

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: شاخص مسکن اجاره ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، به ترتیب 11.5 و 9.7 درصد رشد داشته است.

به گزارش پیام ساختمان، فریدون پیرلورن، مشاور وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین گزارش بانک مرکزی در خصوص تحولات اجاره بهای مسکن تا اردیبهشت ماه، اظهار داشت: این گزارش نشان می دهد شاخص مسکن اجاره ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری، نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 11.5 و 9.7 درصد رشد داشته است

وی با تاکید بر اینکه اجاره بها از سیاست های کنترل و مهار تورم بسیار اثرپذیر است، تصریح کرد: یعنی اجاره بها پایه اصلی افزایش سالانه ناشی از میزان تورم عمومی در کشور است؛ حداقل انتظار افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کردند دریافت سود و هزینه های ناشی از سرمایه گذاری استهلاک سرمایه شان است و این دور از انتظار نیست.

مشاور معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: الان نرخ سود بانکی بسیار تاثیرگذار در افزایش یا کاهش اجاره بها است، نرخ سود بانکی بالا است و افراد مقایسه می کنند.

وی با ذکر اینکه دولت نمی تواند در امر اجاره بها ورود پیدا کند، گفت: منطق این است که اجاره بها از یک سیاستی پیروی کند و این سیاست بازار است و دولت نمی تواند خیلی وارد این حوزه شود، چون قراردادها را قانون می گوید و کاملا دو طرفه است، یعنی من به عنوان سرمایه گذار، انتظار بازدهی دارم و در سال های اخیر که تورم کنترل داشته و رکود بالایی داشتیم افزایش زیادی نبوده و نهایت 10 درصد بوده در حالیکه نرخ سود بانکی و تورم بیش از این عدد است.

پیرلورن متذکر شد: نیازمند نظارت قوی در بازه نقل و انتقالات مسکن در ماه اردیبهشت و خرداد هستیم که بعضی ها می آیند و سودا طلبی می کنند و افزایش نرخ اجاره بها کاذب است ولی اینکه انتظار هیچ افزایشی را نداشته باشیم انتظار غیر منطقی و غیر اقتصادی است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×