menu

ثبت آگهی رایگان

تسهیلات تازه برای نوسازی بافت های فرسوده

تسهیلات-تازه-برای-نوسازی-بافت-های-فرسوده

ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده کشور اعلام کرد: تسهیلات تازه ای برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده کشور اعلام کرد: تسهیلات تازه ای برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است.
عبادالله فتح اللهی، دبیر ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده کشور درباره تسهیلات و مشوق های ویژه ساخت و ساز در بافت های فرسوده کشور گفت: در صدور جواز جهت عوارض، تراکم، پایان کار و تشریفات اداری هم مشوق هایی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: از سوی دیگر تسهیلات مالی برای نوسازی در بافت فرسوده تعلق می گیرد. فتح اللهی ادامه داد: وام مربوط به تسهیلات را دولت و شهرداری تقبل می کنند و هزینه مهندس ناظر هم حذف شده است، که 50 درصد این هزینه را شهرداری و 50 درصد بقیه از طریق پروژه پرداخت می شود.
دبیر ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده کشور گفت: سال گذشته 70 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای نوسازی بافت فرسوده در تهران مصوب شد. طی 5 سال گذشته روند ساخت و ساز در تهران منفی بود، ولی از سال 95 به بعد ساخت و ساز 6 درصد رشد پیدا کرد و این به دلیل هماهنگی دولت و مردم بود.
او ادامه داد: با این روش حدود 30 درصد هزینه ساخت به مالکان پرداخت می شود. اینها نشانگر این هستند که همکاری مردم و مسئولان مشوقی در رشد و سازندگی است و اگر ما با این روند پیش برویم تا پایان سال، 40 درصد رشد ساخت و ساز خواهیم داشت.
فتح اللهی گفت: طبق آمارها یک چهارم بافت های فرسوده درگیر مسئله معبر اختصاصی است که البته تخفیف های جدید تاحدودی گره نوسازی در بافت فرسوده را حل می کند. وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل بافت فرسوده تهران در قطعات زیر 100 متر است. برای حمایت از نوسازی در این بخش هم تسهیلات و حمایت هایی در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×