menu

ثبت آگهی رایگان

برگزاری جلسه محسن هاشمی و اعضای نظام مهندسی استان تهران

برگزاری-جلسه-محسن-هاشمی-و-اعضای-نظام-مهندسی-استان-تهران

  مراسم تجلیل از خدمات ارزنده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و محسن هاشمی، فرزند ایشان و کاندیدای شورای اسلامی شهر تهران در تالار مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پیام ساختمان، در این مراسم علاوه بر تجلیل از اقدامات ارزنده آیت الله هاشمی، مشکلات و چالش های پیش روی مهندسان توسط سخنرانان تشریح شد. آقای قالیباف مهندسان را به بازی نگرفتند
در ابتدای این مراسم مهندس مدینه ای، به نمایندگی از مهندسان حاضر در جلسه گفت: متاسفانه آقای قالیباف مهندسان را هیچ وقت به بازی نگرفتند. آیا ما مهندسان توانایی ساخت و ساز نداریم و کسانی که یک ساعت هم آموزش ندیده اند، می توانند ساخت و ساز کنند؟ نتیجه اینکه ساختمان های ما 30 سال هم عمر ندارند. آیا این افراد می توانند مانع هدر رفت انرژی در بخش ساختمان شوند؟!
استفاده از نظام مهندسی در پروژه های عمرانی
 در ادامه این مراسم فرهاد مقدم راد، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه نظام مهندسی بزرگ ترین تشکل غیر دولتی است، اظهار داشت: در خواست ما اراائه خدمات به فعالیت های اجرایی است. در حال حاضر اعضاء این سازمان در پروژه های شهری مانند ساخت پل، بزرگراه، حمل و نقل عمومی و .. به کار گماشته نمی شوند.
مافیایی به نام انجمن صادرکنندگان خدمات مهندسی
وی با بیان اینکه امیدوارم شهرداری در نوسازی بافت های فرسوده مهندسان را به کار بگیرد، اضافه کرد: برنامه دیگری که لازم است از طرف شهرداری تهران مورد حمایت قرار بگیرد، صدور خدمات فنی- مهندسی است که اتفاقا از طرف کاندیداهای ریاست جمهوری هم به درستی بیان شد. متاسفانه هم اکنون مافیایی به نام انجمن صادر کنندگان خدمات فنی - مهندسی وجود دارد که اجازه ورود سایرن را نمی دهند که خدا را شکر نظام مهندسی به موضوع ورود کرده است.
آماده همکاری با شهرداری و شورای شهر هستیم
علیرضا دزفولیان، عضو دیگر هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز اظهار داشت: سازمان آمادگی کامل را برای تعامل با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران دارد. امروز دغدغه تمامی مهندسان مجری ذی صلاح است. امروز شاهدیم که به دلیل ساخت و ساز توسط افراد غیر ذی صلاح تمام مسئولیت ها متوجه مهندسان ناظر شده است.
خلا قانونی در اجرای مجری ذی صلاح
 پس از بیان مشکلات توسط اعضای سازمان نظام مهندسی محسن هاشمی، سخنانش را اینگونه آغاز کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم موضوع مجری ذی صلاح تنها مختص به شهرداری تهران نیست؛ بنابراین به نظر می رسد که در آیین نامه های موجود خلا وجود دارد و باید مسیر اجرایی شدن آن را تبیین کنیم. چنانچه نیازی به آیین نامه باشد، باید با همکاری شورای شهر، مجلس شورای اسلامی یا وزارت راه و شهرسازی موانع را رفع کنیم. با این وجود بررسی مشکلات جامعه مهندسی در جمعی محدودتر یک ضرورت است و بنده در فرصتی بهتر می توانم در جمع حاضر شده و درخواست های شما را بشنوم. متن کامل این گزارش را در نشریه پیام ساختمان بخوانید

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×