menu

ثبت آگهی رایگان

تکلیف مجردها برای خانه دار شدن؛

شرایط مجردها برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن

شرایط-مجردها-برای-ثبت-نام-در-طرح-اقدام-ملی-مسکن

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان بر اساس تبصره یک ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل سی وپنج (35) سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و افراد معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (20) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون ملاک عمل وضعیت تأهل آنها هم می توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آنها وجود ندارد. همچنین قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

امکان ثبت نام برای افراد مجرد بالای 18 سال احتمالا در هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می رسد اما گفته می شود این افراد تا زمان تحویل واحد باید ازدواج کنند.

آنطور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده پیشنهاد فراهم شدن امکان ثبت نام تمامی افراد مجرد بالای 18 سال در طرح جهش تولید و تامین مسکن به دولت ارایه شده که رییس جمهور نیز با آن موافق است و احتمالا دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می رسد. البته گفته می شود تا زمان تکمیل خانه ها که احتمالا حدود دو سال طول می کشد مجردهایی که نام نویسی کرده اند باید ازدواج کرده باشند.

اما در حال حاضر چهار گروه از افراد مجرد امکان ثبت نام در طرح جهش تولید و تامین مسکن را دارند. گروه اول مردان مجردی هستند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می شوند. اگر آقا و خانمی مجرد اما سرپرست خانوار باشد می تواند در این طرح شرکت کند به این معنی که قبلا ازدواج داشته و اکنون با فرزندان خود زندگی می کند.

همچنین معلولین جسمی حرکتی با 20 سال سن اعم از مرد و زن می توانند در این طرح شرکت کنند. نخبگان علمی با تایید بنیاد ملی نخبگان هم می توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آنها وجود ندارد.

زنان بالای 35 سال مجرد می توانند صاحب خانه در طرح اقدام ملی مسکن شوند و ثبت نام کنند

بنابر این گزارش از وزارت راه و شهرسازی استثنایی هم وجود دارد و آن اینکه خانم هایی که ازدواج نکردند اما 35 سال آنها تمام شده است نیز می توانند در این طرح شرکت کنند اما این استثنا شامل حال مردان نمی شود. ممکن است افراد مجردی که خارج از شمول چهارگانه قرار دارند و برای ثبت نام در طرح جهش تولید و تامین مسکن اقدام می کنند با خطای سیستم مواجه نشوند اما تا زمانی که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی شکل اجرایی و قانونی به خود نگیرد طبیعتا امکان دعوت از این افراد در مراحل بعدی وجود ندارد.

لینک ثبت نام برای طح قدام ملی مسکن

بنابراین گزارش، از روز 28 مهرماه 1400 ثبت نام متقاضیان برای واحدهای طرح تولید و تامین مسکن در 31 استان و 466 شهر در سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir آغاز شده است. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی تا روز نهم آبان 1400 بالغ بر 632 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند. محدودیتی برای نام نویسی وجود ندارد و حداقل تا یک ماه امکان ثبت نام وجود دارد. بنابراین واجدان شرایط بدون دغدغه، ثبت نام را انجام دهند. تا یک ماه آینده بعد از تکمیل ثبت نام و همزمان با تکمیل ثبت نام، پالایش اطلاعات انجام می شود و کسانی که حائز شرایط دریافت مسکن هستند از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی می شود تا مابقی مراحل ثبت نام را طی کنند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×