menu

ثبت آگهی رایگان

یک هفته تا زمان برگزاری انتخابات؛

26 مهرماه زمان برگزاری انتخابات نظام مهندسی تهران

26-مهرماه-زمان-برگزاری-انتخابات-نظام-مهندسی-تهران

دستگاه نظارت بر نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران زمان برگزاری انتخابات نظام مهندسی تهران را 26 مهرماه روز سه شنبه اعلام کرد

زمان برگزرای نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران 26 مهرماه سال جاری در روز سه شنبه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد

محدوره زمانی فعالیت انتخاباتی نامزدهای عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران

محدوره زمانی فعالیت انتخاباتی نامزدهای عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران از زمان انتشار فهرست نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران آغاز و 24 ساعت قبل از زمان اخذ رای پایان می یابد

عاقبت صلاحیت نامزدهای نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران

هفته آتی پس از بررسی دوباره وزارت راه وشهرسازی 15 نفر از اعضای فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران که نامزد نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران هستند و در فهرست لیست نهایی که از نامزدهای تایید صلاحیت شده منتشر شده بود. بنابر اخبار غیر رسمی رد صلاحیت خواهند شد و از حضور در انتخابات جا می مانند.

انتشار لیست فهرست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی تهران، سلامت این انتخابات را با ابهام مواجه کرده و به نظر می رسد تخلفات برخی از نامزدها در روند بررسی صلاحیت ها نادیده گرفته شده است.

بنابر این گزارش انتخابات نظام مهندسی ساختمان در استان های کشور با حاشیه های متفاوت مواجه شده است، در این بین یکی از بیشترین حواشی طرح شده پیرامون نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران بود. پس از ثبت نام متقاضیان داوطلب در شرکت درنهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اخبار حاکی از رد صلاحیت گسترده نامزدها به خصوص اعضای فعلی هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران بود. از رد صلاحیت گسترده در انتخابات نظام مهندسی تهران خبری نبود در همین راستا، علی محمد عبدی قهرودی، رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان در مصاحبه ای به تاریخ 15 شهریور سال 1400 از رد صلاحیت 15 نفر از اعضای فعلی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خبر داده بود.

یکی از دلایل رد صلاحیت گسترده اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران مرتبط با ابلاغیه بخشنامه تعارض منافع بود که پیش از ثبت نام نامزدها، توسط رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی سابق صادر شده و اجرای قانون تعارض منافع تاکید کرد. بر اساس متن بخش نامه تعارض منافع صادر شده، افراد دارای تعارض منافع برای حضور داوطلبان در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان دارای صلاحیت نیستند و هیئت اجرایی و دستگاه های نظارت موظفند این موضوع را در زمان احراز صلاحیت این افراد لحاظ کنند.

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر سلامت انتخابات هیان مدیره نظام مهندسی ساختمان

با مطرح شدن اخبار پیرامون رد صلاحیت گسترده اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان پیش رو، تلاش ها برای ملغی کردن بخش نامه مد نظر از سوی ذی نفعان تشدید شد، اما رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم مراعات بخشنامه «تعارض منافع» در فرایند انتخابات، خطاب به مدیران کل سراسر کشور تاکید کرد: «این بخشنامه باید در دستور کار شما قرار گیرد.»

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اجرای بخش نامه تعارض منافع تنها به اظهارنظر خلاصه نشده و قاسمی در یکی از اولین اقدامات خود به عنوان وزیر راه و شهرسازی در قالب بخش نامه ای مجزا، مصادیق 4 گانه تعارض منافع را به دستگاه های نظارتی ابلاغ کرده و خواستار رسیدگی فوری نهادهای ذی ربط در این مسئله شد.

ر شرایطی که جامعه مهندسی حوزه ساختمان کشور به رعایت قانون در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام مهندسی دلگرم شده بود، انتشار فهرست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده برگزاری انتخابات را با چالش جدی مواجه کرد. بر این اساس بررسی فهرست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده بیانگر آن است که تنها 2 نفر از اعضای هیئت مدیره فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران رد صلاحیت شده و یک نفر نیز از انتخابات انصراف داده است.

این در حالیست که براساس اظهارنظرهای موجود، به نظر می رسید، در انتخابات نظام مهندسی تهران 13 نفر از اعضای هیئت مدیره فعلی نظام مهندسی تهران به استناد احکام تعارض منافع رد صلاحیت شده اند اما این مسئله نادیده گرفته شده و احکام ابلاغ نشده است. روند تایید صلاحیت های انتخابات نظام مهندسی در تهران بر خلاف شهرستان ها به گونه ای پیش رفت که به نظر می رسد بخشنامه تعارض منافع مورد تاکید رستم قاسمی در تهران نادیده گرفته شده و بسیاری از اعضای هیئت مدیره که بر خلاف قانون در دوران حضور در هیئت مدیره نسبت به استفاده از پروانه خود اقدام کردند، تایید صلاحیت شده اند.

تخلفات نامزدها در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران نادیده گرفته شد؟

در همین رابطه به نظر می رسد، تاکید وزیر راه و شهرسازی بر مسئله سلامت انتخابات و روند بررسی صلاحیت ها با ابهام جدی مواجه شده و اسناد از نادیده گرفتن دستورات رستم قاسمی حکایت دارد. علاوه بر این ضرورت دارد نهادهای ناظر بر انتخابات نظام مهندسی ضمن ورود به روند بررسی صلاحیت ها، زمینه از میان رفتن ابهامات موجود در این حوزه را فراهم کنند و جامعه نظام مهندسی کشور را از سلامت انتخابات مطمئن سازند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×