menu

ثبت آگهی رایگان

انقلاب در شهرداری تهران؛

زاکانی شهردار انقلابی تهران

زاکانی-شهردار-انقلابی-تهران

علیرضا زاکانی بیشترین آرای منتخبین لیست شورای ائتلاف اصولگرایان[نیروهای انقلاب اسلامی] به ریاست غلامعلی حداد عادل که حالا برنده ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران شده است را از آن خود کرد و شهردار تهران شد.

لیست شورای ائتلاف اصولگرایان[نیروهای انقلاب اسلامی] به ریاست غلامعلی حداد عادل که حالا برنده ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران شده است و کرسی شورای شهر این دوره از انتخابات را از آن خود کرده است همانند شعار "دوباره خدمت، تهران سربلند" که سرلوحه منتخبین شورای شهر جدید بود امروز در دقایق پایانی با بیشترین آرای علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند

رزئمه علیرضا زاکانی

زاکانی

علیرضا زاکانی از نوجوانی در دفاع مقدس حضور یافت و جانباز پنجاه درصد است. وی سابقه شصت و دو ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها را داراست. وی با پایان جنگ تحمیلی، در سال 1368 ازدواج کرد، وصلتی که حاصل آن سه فرزند می باشد. علیرضا زاکانی متولد 12 اسفند 1344 خورشیدی در میدان خراسان تهران و از خانواده ای مذهبی است. پدرش حاج حسین زاکانی و مادرش فاطمه کرندابی بود. پدرش از ورزشکاران با سابقه شهر ری و تهران، داور بین المللی درجه یک کشتی و از دوستان صمیمی غلامرضا تختی و در ورزش های باستانی و کشتی پهلوانی هم از سرآمدان ایران و به مدت 28 سال مسوول برگزاری مراسم سالگرد تختی بود. پدربزرگ مادری اش اهل تبریز بود و اجداد پدری اش اهل روستاهای حومه شمالی تهران (زایگان و لالان) بودند. همسرش اصالتاً تبریزی و معاون حوزه های علمیه استان تهران است. وی سه فرزند دختر دارد و به قول خودش هیچ یک از فرزندانش ازدواج سیاسی نکرده اند.

فعالیت های انقلابی و حضور در جبهه های جنگ

زاکانی مدتی در حوزه ورزش کشتی فعالیت داشت. وی هنگامی که دانش آموز بود به فعالیت علیه رژیم پهلوی پرداخت و در راهپیمایی ها و تظاهرات ها شرکت می کرد و در مسجدهای لرزاده و همت آباد تهران فعال بود. بعد از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی، زاکانی نیز در جبهه های جنگ حضور یافت و در ستاد جنگ های نامنظم، لشگرهای محمّد رسول الله (ص) و سیدالشهداء (ع) و قرارگاه های جنوب و غرب شرکت داشت و در واحدهای «تخریب» و «اطلاعات و عملیات» نیز فعالیت می کرد و به درجه جانبازی نایل شد. زاکانی در دوره جنگ تحمیلی مسوولیت هایی از جمله معاون گردان، مسوول محور «اطلاعات و عملیات» قرارگاه نجف اشرف 3، قائم مقام «اطلاعات و عملیات» لشگر محمّد رسولالله (ص) و مسوولیت محور این لشگر را برعهده داشت.

تحصیلات

زاکانی در 1368 خورشیدی در کنکور سراسری شرکت کرد و رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد و دکتری عمومی خود را در تابستان 1376 خورشیدی اخذ کرد. بعد از آن با شرکت در آزمون تخصص، به عنوان دانشجوی دوره تخصصی پذیرفته شد و دوره تخصصی پزشکی هسته ای را در 1383 خورشیدی به پایان رساند.

وی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در مرکز پزشکی هسته ای مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و بیمارستان دکتر شریعتی نیز مشغول به کار بوده است. او علاوه براین عضو هیات مدیره انجمن علمی پزشکی هسته ای ایران نیز است.

بسیج دانشجویی

زاکانی در دوره تحصیل در دانشگاه نخست در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت داشت و یک سال بعد عضو بسیج دانشجویی دانشگاه شد و مسوولیت کل بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران و همزمان به مدت چهار سال اداره مسجد دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. همچنین زاکانی در اواخر 1377 خورشیدی مسوولیت بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران و از 1379 تا 1382 خورشیدی مسوولیت سازمان بسیج دانشجویی کشور را برعهده داشت.

نمایندگی مجلس شورای اسلامی

زاکانی طی سه دوره به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. وی در انتخابات هفتمین دوره مجلس در کسوت «آبادگران ایران اسلامی» به عنوان نماینده مردم تهران ری، شمیرانات و اسلامشهر انتخاب شد. در این دوره زاکانی در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نیز شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان حضور داشت و مسوولیت دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب را برعهده گرفت.

زاکانی در انتخابات هشتمین دوره مجلس عضو شورای مرکزی «جبهه متحد اصولگرایان» کشور بود و بار دیگر به عنوان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر انتخاب شد. در این دوره او به کمیسیون اصل 90 مجلس رفت. وی علاوه بر آن نایب ربیس کمیسیون، رییس کمیته اقتصادی آن و به مدت 2.5 سال نیز مسوول حوزه دولت و دستگاه های اجرایی در این کمیسیون شد.

در انتخابات مجلس نهم زاکانی بار دیگر که عضو شورای مرکزی «جبهه متحد اصولگرایان» کشور بود، به مجلس راه یافت. در این دوره به کمیسیون اجتماعی و شوراها رفت و ریاست کمیته احزاب آن را برعهده گرفت. وی همچنین رییس فراکسیون سازمان های مردم نهاد شد و به عضویت کمیسیون ماده 10 احزاب درآمد. وی هم اکنون و در مجلس یازدهم رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم دراین دوره مجلس شورای اسلامی است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×