menu

ثبت آگهی رایگان

تکمیل پروژهای عمرانی نیمه تمام نیازمند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است

تکمیل-پروژهای-عمرانی-نیمه-تمام-نیازمند-استفاده-از-ظرفیت-بخش-خصوصی-است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فعال کردن پیشرانه های اقتصادی موجب رونق تولید، اشتغال زایی و افزایش ارزش پول ملی می شود، گفت: تکمیل پروژهای عمرانی نیمه تمام به عنوان پیشرانه اقتصاد کشور نیازمند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

به گزارش پیام ساختمان، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت در رابطه با ضرورت رسیدگی به پروژه های نیمه تمام عمرانی در سطح کشور گفت: با توجه به آخرین آمار رسمی در سال 95 حجم پروژهای عمرانی نیمه تمام در سطح کشور 900 هزار میلیارد تومان بوده که با توجه به افزایش تورم در سال های اخیر این رقم حداقل دو برابر شده است. پروژهای عمرانی در برخی از نقاط کشور بیش از 2 دهه به طول انجامیده و نیمه تمام رها شده است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه فعال کردن پیشرانه های اقتصادی موجب افزایش اشتغال زایی، رونق تولید ملی، بهبود بازار عرضه و تقاضا و نهایتا ارتقاء ارزش پول ملی می شود، افزود: پیشرانه های اقتصادی مانند پروژهای عمرانی و حوزه مسکن در صورت فعال شدن، بسیاری از صنایع را به حرکت در می ‎آورد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت حداقل باید 60 درصد اعتبارت را جاری و 40 درصد عمرانی در نظر می گرفت، اما متاسفانه در حال حاضر اعتبارات عمرانی به کمتر از 12 درصد رسیده که این موضوع موجب توقف روند توسعه متوازن در کشور شده است. در همین راستا بی توجهی به زیرساخت های مناطق مرحوم مانند راه سازی و برق کشی، خدمات رسانی به مردم را دچار مشکل می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژهای عمرانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رشد اقتصادی کشور موثر هستند، تصریح کرد: حمایت از زیرساخت ها به ویژه در مناطق محروم با نگاه حرکت به سمت عدالت اجتماعی در کشور موجب ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در مناطق مختلف کشور می ‎شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه برای فعال کردن پروژهای عمرانی باید از ظرفیت مردمی استفاده شود، اظهار کرد: کمیسیون عمران در حال بررسی لایحه مشارکت خصوصی و عمومی بوده که بر اساس آن زمینه استفاده از سرمایه های مردمی، سمن ها، انجمن ها و اتاق های بازرگانی برای فعال شدن پروژه ها و تقویت بنیه فنی مهندسی و اشتغال زایی فراهم می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×