menu

ثبت آگهی رایگان

همیشه دنبال نوگرایی هستم

همیشه-دنبال-نوگرایی-هستم

مدیر عامل شرکت عرفانی مقدم و شرکاء از رمز موفقیتش می گوید:

1- خودتان را معرفی کنید و بفرمائید در چه زمینه ای فعالیت دارید؟

مرتضی عرفانی مقدم مدیرعامل گروه طراحی و تولیدی ایمن آب و عضوی از این خانواده کاری می باشم.

ایمن آب در زمینه طراحی و ایده پردازی در حیطه محصولات بهداشتی ساختمانی فعالیت داشته به نحوی که منتج به تولید و توزیع یک محصول کارآمد و دلچسب برای مصرف کننده شود.همچنین عمده فعالیت ما به صورت تخصصی طراحی و تولید انواع جامایع و فلاش تانک بوده که در کنار این محصولات ، محصولات دیگری نیز در مجموعه ایمن آب تولید می شوند که شامل سطل و برس ، چهارپایه ، جا دستمال کاغذی و ..... می باشد.

2- تاریخچه شرکت را بفرمائید و چه شد که وارد این زمینه کاری شدید؟

این شرکت با نام تجاری ایمن آب حدود 10 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده اما در حقیقت ایمن آب تاریخچه ای بسیار فراتر از این داشته و ریشه این کلمه به پیشینه صنعتی پدر بنده که از 12 سالگی یعنی حدودأ از سال 1346 مشغول به فعالیت در صنایع مختلف از جمله قطعه سازی ، ریخته گری پلاستیک ، برش و کشش فلزات بودند باز می گردد که در نهایت ایشان به دلیل مشکلات ریوی و آلودگی های سنگین صنایع فلز از حدود سال 68 وارد عرصه صنعت پلاستیک شدند و اولین تولید ایشان در زمینه پلاستیک بسیار خوش نام و موفق بود و بعدها بنا به اختلافات شرکتی فعالیت ایشان متوقف گردید.

در حدود سال 86 مجددأ با همیاری پدرو تجربه ارزشمندشان ، بنده و دو برادر دیگر همراه با نیروی جوان و همدلی بین ما این مجموعه مجددأ شروع به کار نموده وبا عنایت ایزد منان تاکنون نظاره گر چرخش چرخ این مجموعه بوده ایم.

3- میزان تولید در حال حاضر را ذکر نموده و قیمت و کیفیت محصولات تولیدی شما در مقایسه با کالاهای مشابه داخلی و خارجی در چه سطحی قراردارد؟

از نظر کیفیت محصولات ، کالای مشابه ایمن آب ، تنها کالاهای اروپایی است . سطح کیفی کالاهای ما از محصولات مشابه کشورهای چین و ترکیه و .... بسیار بالاتر بوده و بسیار به کالاهای اروپایی نزدیک هستیم. استانداردهای مواد اولیه ایمن آب بر اساس استانداردهای تولیدات اروپایی نوشته شده است و سیستم های ما از نظر کارآیی به روزترین سیستم های جهانی است.

از نظر کارایی محصولات ما بالاترین نرخ تخلیه در فلاش تانک ها و بهترین کارآیی را در جامایع های تولیدی این مجموعه داریم و با این اوصاف می توان مدعی بود گرانترین محصول این مجموعه با وجود محاسن بیشتر از ارزانترین محصول اروپایی مشابه ، 20 الی 25% ارزان تر است.

با توجه به جوان بودن برند ایمن آب رقم خوبی است و ما راضی هستیم ولی مطمئنأ به ارقام بزرگتری خواهیم رسیده و هدف ما در دست داشتن نیمی از سهم بازار مصرف است و بنده می خواهم خوانندگان این متن را به تکنیکی به نام ارتفاع دید دعوت نمایم.

تکنیک ارتفاع دید در هر شرایط و زمانی مسائل کاری و یا خانواده برای داشتن یک سبک زندگی بهتر و حل کردن مسائل روزمره به افراد کمک خواهد کرد و به این صورت است که در مواجهه با مسائل و چالش ها با رجعت به یک لایه بالاتر یعنی به ریشه از آن چالش رد شد و به بهترین نحو ممکن آن مسئله و مشکل را حل نمود.

4- آیا صادرات دارید ؟ در صورتی که دارید بفرمائید به چه کشورهایی صادرات داشته و چه تعداد نیروی کار در کارخانه دارید؟

بله ، خوشبختانه صادرات مجموعه ایمن آب بخش چشم گیری از فروش ما را تشکیل داده و صادرات ما به کشورهای حاشیه از جمله CIS ، باکو، عراق ، افغانستان و دبی به صورت مستقیم و گرجستان به صورت غیر مستقیم می باشد و هدف ما این است که به یاری خدا در آینده این صادرات در سطح بازارهای بزرگتری نیز انجام گیرد.

امروز در کل مجموعه ایمن آب حدود 75 نفر تحت پوشش بیمه هستند و حدود 40 نفر به صورت پرسنل خانه کاری و پیمانکار با مجموعه ایمن آب همکاری می کنند.

5- آیا در زمینه تأمین مواد اولیه با مشکل روبرو هستید؟ چه میزان از بازار داخلی را بر عهده دارید؟

بله صد درصد یکی از مسائلی که همیشه تأمین مواد اولیه ما را دچار مسئله می کند عدم وجود نقدینگی است که برای حل این مشکل شرکت ها مجبور به استفاده از راهکارهای تسهیلاتی بوده که البته منجر به گرو نگه داشتن محل سکونت با درصدهای آنچنانی می شوند و دوم بی ثباتی بازار مواد داخلی و این شرکت های پتروشیمی مخصوصأ در ادوار گذشته اولویتشان بر خام فروشی بوده نه فروش به تولید کننده داخلی

سومین مسئله در این زمینه مشکل تامین مواد خامی هست که در کشور هیچ تولید داخلی نداشته و تمامأ وارداتی هستند و تولیدکنندگان برای حل این مشکل مجبور به صرف هزینه و وقت بسیار زیاد برای واردات این اقلام هستند و به خاطر این مشکلات شاهد رشد 3 الی 4 برابری قیمت این مواد هستیم.

در جواب به این سوال که چند درصد از بازار داخلی را در دست داریم باید اشاره کنیم هدف ما دسترسی به بالاتر از نیمی از سهم بازار داخلی است که به یاری خدا و تلاش بیشتر قطعد به این سهم دست پیدا خواهیم کرد.

6- رمز موفقیتتان در چیست ؟

این که بیان شود من یا مجموعه ایمن آب به موفقیت رسیده است جای صحبت بسیار دارد . موفقیت این است که از صبح انرژی برای انجام کارها داشته باشیم. موفقیت یعنی خلاقیت و ایده پردازی هر روزه در کاراز دید هر کسی موفقیت تصریفی دارد. من کاری که انجام می دهم را دوست دارم و این یعنی موفقیت.

من از روز اول که این کار را شروع کردم موفق بودم زیرا کارم را دوست دارم و موفقیت یک هدف نیست و در حقیقت موفقیت آفتابی است که در طول مسیر همراه شماست و موفقیت احساس رضایت از کار است.

ما در مجموعه ایمن آب خود را یک هسته فکری فعال می دانیم و فکر همیشه به خلاقیت خود ادامه می دهد. ایمن آب تمام هدف خود را در این سال ها بر فکر توأم با خلاقیت و نوآوری قرار داده و کار را به پیش پا افتاده ترین حالت انجام دادن در وجدان کاری این مجموعه نبوده و ما همواره در کارها دنبال چالش و نوگرا بودن هستیم .حتی اگر گاهأ در کارها اقتباسی صورت گیرد.

هدف ما این است که این اقتباس همراه با چالش و خلاقیت باشد و البته هوشمندانه و من اعتقاد دارم که همه ما کارانه بگیر از مصرف کننده هستیم و یک مصرف کننده در ازای 3 چیز به من این کارانه را می دهد : 1- کالای مناسب در محل مناسب و به نحو مناسب که اولین رکن این بخش را بخش طراحی و تولید، دومین رکن را بخش فروش و سومین رکن را بخش پشتیبانی و فروش مجموعه ایمن آب برعهده دارد.

نکته ای که همیشه در دستور کار من چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی مورد نظر بوده این است که اگر تمایل دارید کاری در مجموعه شما انجام نپذیرد خودتان نیز بایستی آن کار را انجام ندهید و همین مسئله باعث شده در این سازمان اعتماد بیشتری ایجاد شده و نیازی به دور شدن از حقیقت در مجموعه وجود نداشته باشد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 361

فهرست مطالب شماره 361

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×