menu

ثبت آگهی رایگان

کانال های ساختمانی پیش ساخته، وارد بازار شد

کانال-های-ساختمانی-پیش-ساخته-وارد-بازار-شد

متولد 1361 است و مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی دارد. تابستانها از دوازده، سیزده سالگی کنار دست پدر در واحد تولید کانال های ساختمانی به نوعی مشغول بوده است. وقتی هم که دیپلم گرفت 80 درصد کار پدر را برعهده گرفت و به عنوان مسئول برش و خم ورق های گالوانیزه مشغول به کار شد.

بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به همراه سه تن از دوستانش برند کنو کانال را راه اندازی کرد. برندی که از حروف اول نامهایشان یعنی کریم، ناصر و وحید ابداع شده بود.

ناصر خان محمدی تولید کننده و کارآفرینی که امروز با افتخار از دنبال کردن حرفه پدرش صحبت می کند، مدیر و موسس برند کنو کانال است که برای نخستین باردر کشور کانال های پیش ساخته فلنج سر خود را به شکل صنعتی تولید می کند.

وی که یکی از دغدغه هایش راه اندازی سوپر مارکت و فروشگاهی از پکیج های آماده کانال های ساختمانی است، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان به تولید سنتی کانال های ساختمانی به صورت دستی در کشور اشاره کرد و گفت: از یکسال و نیم پیش گروه صنعتی کنو کانال به این فکر افتاد تا با خرید و واردات ماشین آلات مجهز و به روز دنیا، امکانی را در کشور فراهم کند که به جای تولید دستی، کانال های ساختمانی با ابعادی مشخص و استاندارد در کارخانه تولید و در قالب یک پکیج به سازنده یا مشتری ارائه شود.

وی ادامه داد: بدیهی است که سازنده هم در کمترین زمان ممکن می تواند این کانال ها را با پیچ و مهره سرهم کرده و در ساختمان نصب کند.

به گفته این تولید کننده جوان، علاوه بر تولید با سرعت بالا، ویژگی هایی چون هزینه کمتر برای مصرف کننده، کیفیت بالا، سرعت بالای در سر هم کردن توسط مشتری، ظاهر بسیار زیباتر، اتصال دقیق کانال ها و سبکی سازه را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در سفری که به یکی از نمایشگاههای کشورهای همسایه داشتم متوجه شدم که استفاده از کانال های ساختمانی که به صورت دستی ساخته می شود، در دنیا کاملا منسوخ شده،اظهار داشت: تولید کانال های ساختمانی به شکل صنعتی و در کارخانه، منجر به کاهش ضایعات ورق های گالوانیزه و هزینه های تولید نیز می شود.

وی ادامه داد: در روش صنعتی، به ازای هر شیفت کاری، 800 متر کانال تولید می شود در حالی که به صورت دستی روزانه بیشتر از 20 مترکانال نمی توان تولید کرد.

به گفته این کارآفرین، در حالی که تولید دستی کانال های ساختمانی با سر و صدای زیادی همراه است ولی در تولید کارخانه ای، از آنجایی که ماشین های پیشرفته کار برش را انجام می دهند، نه تنها صدایی تولید نمی شود بلکه اندازه ها با برش بسیار دقیق اعمال می شود.

خان محمدی با بیان اینکه راه اندازی خط تولید کانال های ساختمانی به صورت صنعتی، می تواند سرعت صنعتی سازی ساختمان در کشور را افزایش دهد، تصریح کرد: مهمترین مولفه صنعتی سازی، تولید کارخانه ای اجزا یک سازه ساختمانی است که در قالب یک پکیج به بازار ساخت و ساز عرضه می شود.

وی ادامه داد: در صنعتی سازی، هیچ گاه یک ساختمان در محل ساخت و ساز ساخته نمی شود بلکه با اندازه های استاندارد در کارخانه تولید و سپس در محل سرهم بندی و پیاده سازی می شود.

وی با اشاره به اینکه در ایران هنوز تولید کانال های ساختمانی استاندارد سازی نشده است، اظهار داشت: با راه اندازی کنو کانال، درصدد هستم که دربخش تولید کانال ساختمانی، استاندارد سازی کنم. به این مفهوم که استاندارد مشخصی برای کانالی که در ساخت یک واحد مسکونی یا تجاری یا بیمارستانی و.... مورد استفاده قرار می گیرد، تعیین و تعریف کرده البته این تعریف و استاندارد باید مورد تایید مراجع ذیصلاح در سازمان استاندارد و جامعه مهندسان و نقشه کشان ساختمانی قرار گیرد.

به گفته خان محمدی پس از استادارد سازی، قطعا مانعی بر سر راه تولید انبوه پکیج های آماده کانال های ساختمانی وجود نخوادهد نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر تولید کانال ساختمانی در کنو کانال بر اساس چه استاندارد و اندازه ای انجام می شود، گفت: هم اکنون بر اساس اندازه و نقشه ای که هر سازنده به کنو کانال می دهد تولید کانال ساختمانی صورت می گیرد.

وی از راه اندازی یک فروشگاه عرضه کننده پکیج های کانال های ساختمانی خبر داد و گفت: بزودی فروشگاه و سوپر مارکت کانال های ساختمانی پیش ساخته را با برند کنو کانال در کشور راه اندازی خواهم کرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 362

فهرست مطالب شماره 362

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×