menu

ثبت آگهی رایگان

پکیج دیواری چه مارکی بخریم؟

پکیج-دیواری-چه-مارکی-بخریم

اگر مایلید از سیستم گرمایشی پکیج استفاده کنید، ممکن است یکی از دغدغه های تان این باشد که پکیج دیواری چه مارکی بخریم؟ در اکثر موارد با انتخاب یک برند مناسب می توانید مدتها با خیال آسوده از یک این سیستم گرمایشی استفاده کنیم اما نگهداری و سرویس به موقع پکیج نیز می تواندعمر مفید آن را افزایش دهد و شما را از هزینه های تعمیرات پکیج ایمن کند.

چرا برای سیستم گرمایشی خانه ها از پکیج استفاده کنیم؟

در سال های اخیر بعضی از خانه های بزرگ ویلایی یا چند طبقه اقدام به راه اندازی موتورخانه ها و نصب شوفاژ و رادیاتور نمودند تا این نیاز اساسی زندگی در عصر جدید را تامین کنند.

با رشد جمعیت و بالا رفتن تراکم آن و تبدیل خانه های دو یا سه طبقه به برج های بلند مرتبه و تبدیل آن ها به ساختمان هایی با تعداد واحدهای زیاد، چالش مدیریت هزینه ها در یک ساختمان مطرح شد.

از طرفی دیگر با مصرف بی رویه منابع سوختی، بحث بهینه سازی مصرف انرژی در کل دنیا مطرح شد. از این رو شرکت های تولید کننده لوازم و وسایل گرمایشی به طراحی و تولید وسیله ای جدید پرداختند تا مشکلات و نواقص تولیدات قبلی را از بین ببرند. یکی از این تولیدات پکیج های گرمایشی است که هم محیط و هم آب مصرفی منازل را گرم می کند و در واقع مانند یک موتورخانه کوچک و اختصاصی برای هر واحد کار می کند.

مزایای پکیج:

از مزایای پکیج نسبت به آبگرمکن های دیواری و زمینی، بخاری، شوفاژ، رادیاتور و چیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مصرف کمتر

• بازدهی بالاتر

• اشغال فضای کمتر

• نصب،راه اندازی، تعمیر و نگه داری راحت تر و کم هزینه تر

• ایمنی بالاتر

• سر و صدای کمتر

• مستقل شدن واحدها در مصرف و هزینه

معایب پکیج:

• عمر کمتر نسبت به موتورخانه

• اشغال کردن فضای داخلی آپارتمان

• بازدهی کمتر در واحدهای بالاتر از 300 متر

نکاتی که در انتخاب یک پکیج دیواری باید مد نظر قرار داد:

• تناسب فضا با دستگاه:

اولین و شاید مهم ترین پارامتری که در انتخاب یک پکیج مناسب باید در نظر داشت این است که توان آن با مساحت آپارتمان متناسب باشد.

طبق یک فرمول کلی اگر متراژ ساختمان کمتر از 150 متر مربع باشد، 26 کیلووات و اگر مساحت 240 تا 400 متر مربع باشد پکیج 35 کیلووات کفایت می کند. این اعداد برای مناطقی که مرتفع هستند و چگالی هوا در آنها کمتر است متفاوت است.

• دودکش:

پکیج ها به دو دسته فن دار و بدون فن تقسیم می شوند. فن باعث می شود که گازهای سمی منتشر شده از احتراق بهتر تخلیه شوند و ایمنی بیش تر شود. دقت داشته باشید چنانچه طول دودکش ساختمان بیشتر از 3 متر باشد حتما باید فن دار باشد. اما طبیعتا پکیج های فن دار صدای بیشتری نسبت به نمونه های بدون فن تولید می کنند.

• مقدار آب مصرفی:

اگر شما خانواده پر مصرفی هستید پیشنهاد اول ما این است که مصرف خود را کاهش دهید.

در صورتی که امکان کاهش مصرف وجود ندارد حتما از پکیج های مخزن دار استفاده کنید.

• دیواری یا زمینی؛ مساله این است!

از تقسیم بندی های دیگر پکیج ها دیواری و زمینی بودن آن هاست. اگر مساحت واحد شما بیشتر از 300 متر است یا ظرفیت حرارتی خیلی بالایی را انتظار دارید از پکیج های زمینی می توانید استفاده کنید.

• مبدل حرارتی :

چنانچه از سیستم گرمایش از کف استفاده می کنید، حتما به این نکته دقت داشته باشید که یک پکیج کندانسیک انتخاب کنید زیرا مصرف کم تری دارند. اما اولویت با پکیج های دیواری است زیرا مزیت هایی که در قسمت قبل به آن ها اشاره شد بیش تر شامل پکیج های دیواری است.

• مبدل ها:

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب آنجا املاح زیادی دارد حتما از پکیج های دو مبدله استفاده نمایید.

• عیب یاب اتوماتیک:

پکیج هایی طراحی شده اند که دارای سیستم عیب یاب اتوماتیک هستند. این سیستم این امکان را به شما می دهد که به راحتی عیب و ایرادات احتمالی دستگاه را تشخیص داده و جهت رفع آن اقدام نمایید. نحوه عملکرد آن به این ترتیب است یک کد را گزارش می دهد و شما یا فرد تکنسین با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه عیب آن راتشخیص می دهید.

• خدمات پس از فروش:

قبل از اینکه به موضوع خدمات پس از فروش بپردازیم ابتدا باید در مورد اشتباه رایجی که در کشور ما حتی در مورد شرکت های بزرگ اتفاق میافتد صحبت کنیم. دو واژه گارانتی و وارانتی

• فرق بین گارانتی و وارانتی چیست؟

حتما در بسیاری از تبلیغات و روی بسته بندی محصولات مختلف جمله: با گارانتی 1 ساله (به عنوان مثال) را زیاد دیده اید و وقتی بیش تر راجع به آن از فروشنده سوال می پرسید به شما می گوید که تا یک سال اگر مشکل فنی برای این دستگاه به وجود آمد ما آن را برای شما رایگان تعمیر می کنیم.

اما این اشتباه است. در واقع این نوع خدمات پس از فروش وارانتی است. گارانتی یعنی قولی که شخص یا شرکتی به طرف مقابل می دهد و ضمانت می کند که در صورتی که قول آن عملی نشد ضرر و زیان طرف مقابل را پرداخت کند. در بازار محصولات مصرفی به این معناست که اگر کالا یا خدمت ارائه شده کیفیتی که در معرفی آن ادعا می شود را نداشت مبلغ پرداختی به مشتری عودت داده شود.

پس اگر می خواهید پس از خرید پکیج دیواری به دردسر نیفتید حتما به این نکته دقت کنید که شرکتی که قصد خرید از آن را دارید گارانتی یا وارانتی ارائه می دهد و هرکدام دقیقا چه شرایطی دارند. معمولا شرکت های خوشنام تر بازار در مورد گارانتی یا وارانتی بهتر عمل می کنند.

پکیج های خوب غالبا بین 2 تا 3 سال گارانتی دارند و درحال حاضر بهترین پکیج های خارجی موجود درایران ایتالیایی هستند. در صورتی که نمی خواهید بودجه زیادی برای پکیج اختصاص دهید، تعدادی از شرکت های ایرانی هم کیفیت قابل قبولی ارائه می دهند.

تعمیرات و نگهداری پکیج:

نکات مهم درباره تعمیرات و نگهداری پکیج:

با اینکه نصب پکیج در داخل ساختمان ممکن است مقداری فضای شما را اشغال کند یا ایجاد صدا کند اما برای اینکه پکیج شما عمر بیشتری داشته باشد بهتر است در داخل ساختمان نصب شود.

زمانی که به مسافرت می روید و برای مدت طولانی در منزل یا شرکت حضور ندارید حتما پکیج را خاموش کنید.

موارد دیگری هم هست که در مورد محصولات شرکت های مختلف اندکی متفاوت است که با مطالعه دفترچه راهنمای محصول حتما به آن ها توجه فرمایید.

مهم ترین نکته در مورد تعمیرات دستگاه این است حتی اگر مدت وارانتی محصول به پایان رسیده حتما از بخش خدمات پس از فروش همان شرکت کمک بگیرید و هرگز از تعمیرکاران غیر مجاز استفاده نکنید زیرا اگر تعمیرکار غیر مجاز یا هر فرد غیر متخصص دیگری اقدام به تعمیر کردن نماید و موفق نشود شرکت ها مسولیتی قبول نمی کنند و پکیج شما از شرایط وارانتی یا گارانتی خارج می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 363

فهرست مطالب شماره 363

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×