menu

ثبت آگهی رایگان

بیمه و مالیات فعالان ساختمانی با تهاتر تسویه می شود

بیمه-و-مالیات-فعالان-ساختمانی-با-تهاتر-تسویه-می-شود

مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان ابراز امیدواری کرد از طریق تهاتر مصالح ساختمانی، هزینه ساخت و ساز 30 درصد کاهش یابد.

علاالدین ختائی مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: انجام تهاتر برای تامین منابع مالی پروژه های ساخت و ساز تقریبا از 30 سال گذشته در بین موسسان و مدیران فعلی بازار تهاتر ایرانیان صورت می گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که منابع مالی بانکی عمدتا منابع گرانی است، در بازار تهاتر ایرانیان به این نتیجه رسیدیم که شرایطی را فراهم کنیم تا تمامی سازندگان اعم از خرد و کلان بتوانند از شرایط تهاتر مصالح ساختمانی برای ساخت پروژه های ساختمانی بهره مند شوند.

ختائی با اشاره به اینکه در بازار تهاتر ایرانیان با روش تهاتر سعی کردیم برای مصالح ساختمانی تولید داخل بازاری مطمئن و پایدار فراهم کنیم، اظهار داشت: براساس طرحی که توسط بازار تهاتر ایرانیان به وزارت راه و شهر سازی ارائه و مورد تایید و تفاهم قرار گرفت، قرار شد در احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی از شیوه تهاتر مصالح ساختمانی استفاده شود.

وی ادامه داد: قرار شد کارخانجات تولید کننده مصالح و مواد اولیه ساخت و ساز که عضو شبکه بازار تهاتر ایرانیان هستند از طریق تهاترمحصولات تولیدی خود فروخته و از سوی دیگر مواد اولیه مورد نیاز خود را با استفاده از تهاترنیز در این شبکه تامین کنند.

به گفته ختائی از طریق تهاتر مصالح ساختمانی به راحتی می توان قیمت تمام شده مسکن را تا 30درصد کاهش داد چرا که بدون واسطه مصالح مورد نیاز پروژه های بزرگ تامین می شود.

عضوهیات موسس انجمن انبوه سازان و انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان اظهار داشت: در بازار تهاتر ایرانیان عمدتا از فعالان بخش صنعت ساختمان شامل تولید کنندگان، ارائه کنندگان خدمات ساختمانی، فروشندگان و سازندگان املاک و واحدهای تجاری و مسکونی عضو شبکه هستند

وی افزود: در حال حاضر تمرکز بازار تهاتر ایرانیان در بخش صنعت ساختمان است. چرا که 2 هزار نوع کالا و خدمات وابسته به فعالیت بخش ساختمان در شبکه تهاتر ایرانیان عرضه شده و مبادله می شود.

وی با اشاره به اینکه در توسعه بازار تهاتر ایرانیان بخش مربوط به خرده فروشی را هم فعال کردیم، تصریح کرد: شرایطی در سایت بازار تهاتر ایرانیان فراهم شده که افراد عادی هم وارد شوند و به تهاتر انواع کالا و خدمات بپردازند.

وی گفت: مواردی داشتیم که فردی که تدریس می کرد در مقابل خدمت آموزشی که ارائه می کرد کالا یا خدماتی را تهاتر کرده است.

مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان در پاسخ به این پرسش که تهاتر مصالح ساختمانی کارخانجات با سازندگان به چه صورت انجام می شود، تصریح کرد: پس از تهاتر مصالح ساختمان، اقساطی سه ساله جهت پرداخت برای سازنده تعیین می شود که می بایست طبق زمانبندی آن اقدام به پرداخت کند.

وی ادامه داد: البته کارتی هم در اختیار تولید کننده گذاشته می شود که متناسب با مقدار تعیین شده آن می تواند مواد اولیه مورد نیاز خود را تهاتر کند و حتی هزینه های بیمه و مالیات خود را بپردازد.

ختائی با اعلام اینکه بازار تهاتر ایرانیان با سازمان تامین اجتماعی وارد مذاکره شده است، گفت: بر اساس مذاکرات و تفاهم های صورت گرفته هزینه های مربوط به بیمه و مالیات تولید کنندگان و عرضه کنندگان خدمات فنی مهندسی می تواند با شیوه تهاتر تسویه شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×