menu

ثبت آگهی رایگان

زیگورات، سازنده ای توانمند برای طرحهای نیمه کاره

زیگورات-سازنده-ای-توانمند-برای-طرحهای-نیمه-کاره

صنعت برتر زیگورات، شرکت نام آشنایی در ساخت واحدهای مسکن مهر در پردیس و پرند است. این شرکت پیمانکاری که قبلا با نامهای تعاونی مسکن مهر 6 منطقه 4 و شرکت انبوه سازی صنعت برتر فعالیت گسترده ای در فاز 4 و 6 پرند و پردیس فاز8 و9 داشته است با نام فعلیش در سال 1394 ثبت و ازابتدای سال 1398 کار خود را با ساخت پروژه های نیمه تمام پردیس آغاز کرده است.

اطلاعات شرکت صنعت برتر زیگورات

اجرای پروژه های نیمه تمام مسکن مهر پردیس در فاز 9 قدیم، که طبق برنامه زمان بندی شده ، در تعهد شرکت زیگورات قرار است . و بخشی از آن تا پایان سال جاری به اتمام میرسد و تحویل متقاضیان خواهد داد و بهانه ما برای انجام گفتگو با هیات مدیره سه نفره این شرکت شده است.

از آنجایی که تیم کاری زیگورات از تیرماه امسال پروژه 72 واحدی مسکن مهر در فاز 9 را از شرکت عمران تحویل گرفته و کار ساخت 32 واحد از آن در مدت زمان 4 ماه ( تا پایان آبان ماه) پیشرفت فیزیکی حدود 75 درصدی داشته است، برآن شدیم تا برای انجام مصاحبه، سر پروژه برویم و از نزدیک شاهد فعالیت های زیگورات در امر ساخت و ساز این طرح باشیم.

مهندس کامبیز ناصح مشفق، مدیر عامل و از سهامداران شرکت صنعت برترزیگورات، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با بیان اینکه کار انبوه سازی از سال 1386 در شرکت و در قالب تعاونی مسکن مهر شروع شده است، اظهار داشت: در سال 1390 بالغ بر 500 واحد مسکن مهر در پرند توسط تیمهای اجرایی شرکت ساخته و تحویل داده شده است.

فاز-9-تهران

این فعال ساختمانی که دانش آموخته کارشناسی ارشد عمران است، با اشاره اینکه شرکت صنعت برتر زیگورات از تیم های اداری، فنی و اجرایی،برنامه ریزی،حسابداری،حسابرسی و کارگران ماهر و استادکاران مجرب تشکیل شده است، گفت: زیگورات علاوه بر پروژه های ساختمانی در پردیس و پرند ، پروژه های عمرانی را نیز در پرند و پردیس و درمازندران و لواسانات به انجام رسانده است که از آن نمونه می توان به محوطه سازی برای فازهای مختلف، مدرسه سازی در فاز یک ، ویلا سازی در دماوند ، لواسانات و نیز راهسازی را اشاره کرد.

فاز-9-جدید

پروژه 220 واحدی در فاز 9

به گفته مشفق، پیشرفت فیزیکی پروژه 72 واحدی در فاز 9 باعث شد تا از سوی شرکت عمران پردیس کار اتمام و ساخت پروژه پیشنهادی 220 واحدی دیگری نیز به این شرکت سپرده شود.

وی افزود: پروژه مذکور که سه سال است نیمه کاره رها شده، 110واحد آن طبق نظر کارشناس 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 110 واحد مابقی طبق نظر کارشناس روی فونداسیون است.

مهندس مشفق با بیان اینکه فعالیت بر پروژه 220 واحدی از برج هفت آغاز شده است، گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این پروژه باید تا پایان سال 1399 به اتمام برسد.

فاز-9-قدیم

به گفته وی، کیفیت مصالح مسکن مهر فرقی با پروژه های دیگر ندارد

مهندس سید حمید سادات مظلوم، رئیس هیات مدیره و سهامدار شرکت صنعت برتر زیگورات که مهندس عمران است، با تاکید بر اینکه هیچ فرقی میان مسکن مهر با ساختمانهای خارج از طرح مهر وجود ندارد،گفت: ساختمانی که به عنوان طرح مسکن مهر در حال ساخت است،هیچ فرقی با ساختمانهای شخصی ساز، ندارد. چرا که بتن همان بتن، میلگرد همان میلگرد ،گچ همان گچ وکاشی و سرامیک هم همان مصالحی است که در ساخت خانه های شخصی ساز پردیس و موارد مشابه هم به کار می رود.

فاز-9-مهر فاز-9-پردیس

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کیفیت مصالح در ساختمانهای مهر و شخصی ساز فرقی ندارد پس چرا قیمت واحدهای شخصی ساز بسیار بالاتر از مسکن مهر است، تصریح کرد: علت بالاتر بودن قیمت ساختمانهای شخصی ساز در پردیس و موارد مشابه بخاطر هزینه زمین، هزینه های شهرداری تعداد واحد،نوع تزیینات ،کابینت ، پکیج و... است که مسکن مهر پردیس از آن معاف است.

وی گفت: در خصوص تامین مصالح ساختمانی هم وقتی بحث انبوه سازی مطرح باشد ، خرید مصالح از شهرستانها یا مراکز تولیدی و کارخانجات و بدون واسطه که به مراتب ارزانتر از تهران است، انجام می شود.

به گفته رئیس هیات مدیره زیگورات دستگاههای نظارتی بر تمام خریدهای مربوط به مصالح ساختمانی و نیز عملکرد پیمانکاران مسکن مهر نظارت دقیق و مستمر دارد که این امر موجب می شود تا کیفیت کار در مسکن مهر در ردیف سایر سازه ها باشد.

فاز-9

مهندس مظلوم در پاسخ به این پرسش که هزینه ساخت هرمتر مربع مسکن مهر پردیس برای پیمانکار چقدر است، اظهار داشت: در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع مسکن مهر پردیس، یک میلیون و پانصد تا یک میلیون وهفتصد هزار تومان در این تاریخ به صورت پرداخت نقدی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که هزینه ساخت هر متر مربع ساختمانهای شخصی ساز در پردیس، دو میلیون تا دو نیم میلیون تومان در این تاریخ به صورت پرداخت نقدی است.

مهندس مظلوم در خصوص برخی مصالح ساختمانی بکار رفته در پروژه های 72 واحدی فاز 9 که توسط شرکت زیگورات در حال انجام است، گفت: براساس قرارداد منعقد شده میان شرکت عمران پردیس با شرکت زیگورات، آسانسورهای کار شده در این واحدها ایرانی و با موتور استاندارد ایرانی است که از بهترین برند داخلی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تاسیسات از لوله های فاضلاب و لوله های سرد و گرم که از نوع لوله ها با استانداردهای لازم میباشد ، استفاده شده است.

به گفته این فعال ساختمانی، برای لوله های سیستم رادیاتور و پکیج هم از لوله های مناسب دارای استاندارد نیز استفاده میشود .

اطلاعات شرکت صنعت برتر زیگورات

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 364

فهرست مطالب شماره 364

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×