menu

ثبت آگهی رایگان

دنیای افراد موفق، دنیای شدنی هاست!

دنیای-افراد-موفق-دنیای-شدنی-هاست

وقتی دانشجوی مهندسی عمران بود به فکر یافتن راه حلی برای پوشاندن درزهای انبساطی در ساختمان افتاد. گرچه امیدی برای فروش این محصول در بازار متصور نمی شد. ولی بعداز ساختن اولین تولید در سال 1384 پیمانکاران به او مراجعه کرده و سفارش کار می دادند. همزمان با تاسیس شرکت گروه طراحان دکانا به صورت حرفه ایی و مهندسی سعی در طراحی و تولید و اجرای این پوشش ها برآمده و گامی در بی نیازی به محصولات مشابه خارجی برداشته باشد.

اطلاعات تماس شرکت دکانا

این طرح ها پس از ثبت به تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن رسیده است

مهندس حسن محمد شفیعی مدیر شرکت دکانا که هم اکنون دانش آموخته مقطع دکترای رشته معماری است، در مصاحبه با خبرنگار نشریه ساختمان با اشاره به اینکه افراد موفق علاوه برکار آفرینی ویژگی های خاصی دارند که می تواند اهرم موفقیت آن ها باشد،گفت: آن ها هیچ کاری راناتمام نمی گذارند وگاهی کارهای ناتمام دیگران را نیز به پایان می رسانند. برای هرکاری هدفی دارند ونتیجه آن را در ذهن خود مجسم می کنند.

وی افزود: این افراد پویشگر بوده ونیمه پر لیوان را می بینند.

شفیعی که امروز با الهام از افراد موفق یکی از واحدهای تولیدی کشور را مدیریت می کند، درگفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت:گروه طراحان دکانا با بهره گیری از مهندسان مجرب بیش از ده سال سابقه درخشان درزمینه طراحی وتولید انواع پوشش های درز انبساط وانقطاع ساختمان در کشور را دارد.

وی در توضیح چگونگی کاربرد این پوشش ها در ساختمان اظهار داشت: «فاکتور دما و تاثیر مخرب آن در ساختمان بسیار زیاد است از این رو تغییر دمای محیط ساختمان و سازه آن را دچار بحران کرده و انبساط و انقباض های حاصله مصالح مصرفی در ساختمان را خرد و تخریب می کند. لذا کارشناسان در ساختمان های بالای 40متر طول مثل کارخانجات، فرودگاه ها، سالن ها و... معمولا با ایجاد یک ژوئن قدمی در برطرف کردن این مشکل بر می دارند.

وی ادامه داد: علاوه بردرز انبساط طبق آئین نامه مقاوم سازی ساختمان درز دیگری به نام درز انقطاع بین دو ساختمان همجوار اجرا می گردد که فاصله آن به ارتفاع ساختمان ها بستگی دارد. پوشش درز انقطاع باید به گونه ای اجرا شود که هنگام زلزله مانع از حرکت آزاد بنا نشود وتا قبل از زلزله نیز بتواند با انبساط و انقباض حاصله .درز را کماکان مسدود نگه دارد.

به گفته این فعال ساختمانی درز انبساط درداخل ساختمان و درز انقطاع بین ساختمان های همجوار طراحی می شود و اجرای آن بستگی به عوامل متعددی دارد. همچنین در چنین شرایطی که ناگزیر به اجرای ژوئن در ساختمان هستیم باید به فکر آن باشیم که هنگام آتش سوزی درزها نباید مکانی برای انتقال آتش و دود از فضایی به فضای دیگری باشند باشناسایی ذون های آتش، درزها به گونه ای اجرا می شوند که در برابر حریق مقاوم و مسدود بمانند. خوشبختانه برای این مورد نیز تولیداتی در کشور انجام شده که درساختمان به اجرا درآمده است.

تولید 300 نوع درزگیر

وی درادامه افزود: در ساختمان ها گاهی آنقدر فاصله درز انقطاع زیاد می شود که دیگر نمی توان با اینگونه محصولات آن را پوشش داد. درحال حاضر با تجربیاتی که در ساختمان حاصل شده برای اینگونه ساختمان ها نیز طرح هایی ارائه شده که مورد پسند مشاوران قرار گرفته و در این مکان ها به اجرا درآمده است.

باتوجه به طیف گسترده ای از انواع و اقسام پوشش درز انبساط و انقطاع ساختمان که درداخل تولید می کنیم و این طرح ها به حدود 300 نوع مختلف برای هرقسمتی از ساختمان باهراندازه و هر شرایطی طراحی و تولید واجرا می شود اکنون ساختمان های مطرحی در کشور از این محصولات بهره می برند.

اطلاعات شرکت دکانا

اطلاعات تماس سایت

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 364

فهرست مطالب شماره 364

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×