menu

ثبت آگهی رایگان

مدیرعامل گروه مهندسی خلیج فارس :

ورود افراد غیرمتخصص بازار ساخت و ساز را آشفته کرده است!

ورود-افراد-غیرمتخصص-بازار-ساخت-و-ساز-را-آشفته-کرده-است

چند دهه است که در حوزه معماری و ساخت و ساز، ساختمان ها و عمارت های مختلفی با هزینه فراوان ساخته می شود اما در پایان، اثری از دل خاک سر در می آورد که هویت و حتی ساختاری درست نیز ندارد.

یکی از بزرگترین دل نگرانی های کارشناسان، ساخت و سازهایی است که بدون توجه به دانش و هنر معماری در حال انجام است که تداوم آن آینده نگران کننده ای برای حیات شهری مان رقم می زند.

مدیرعامل گروه مهندسی خلیج فارس، معماری های انجام شده در ساخت و سازهای کشور را متناسب با فرهنگ و معماری ایرانی ندانست و گفت: متاسفانه فقدان تفکر منتقدانه بومی در بکارگیری شیوه های طراحی و زیبایی شناسی میان معماران ایرانی نسبت به آنچه در این رابطه، در کشورهای توسعه یافته در جریان است، باعث شده که این فقدان به طور مستقیم بر چگونگی ساخت و ساز در شهرها تاثیر بگذارد.

سعید ابوالفتحی با اشاره به این موضوع که متاسفانه در دهه اخیر در بخش ساخت و ساز و دکوراسیون افراد غیر متخصص و سود جو زیادی ورود کرده اند، گفت: اقدام مهمی که باید به آن توجه داشت مربوط به اریکه مدیریت شهری و اجماع متخصصان دانشگاهی در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها می باشد.

این فعال دانشگاهی و ساختمانی ادامه داد: یکی از معروفترین گونه های ساخت و ساز که ادر اصطلاح عامینه از آن به عنوان"بساز و بفروشی" نام می بریم در واقع به دلیل عدم وجود الگوی فکری و حتی شکلی واجد ارزش در سطوح معماری از یک طرف سازندگان را در فضایی خالی رها کرده و از طرف دیگر برای ترویج هر نوع رویکردی میان اینگونه ساخت و سازها دست آنها را باز گذاشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه همه این موارد موجب شده تا ساخت و ساز عمومی در ایران طی یک روند نزولی، امروزه حتی کپی برداری درستی از الگوهای غربی نیز نداشته باشد و نه تنها با فرهنگ غنی کشورمان، بلکه با هیچ فرهنگ ویژه دیگری نیز همخوانی ندارد.

خلیج فارس، برای شما ایده پردازی می کند

مهندس ابوالفتحی گفت : ما و همکاران جوان، مبتکر و تحصیل کرده در گروه مهندسی خلیج فارس، در تلاشیم تلفیقی از سبک معماری اصیل ایرانی و معماری مدرن را در طراحی های ساختمانی و دکوراتیو خود به کار ببریم.

وی با تاکید بر مشتری مداری تیم خلیج فارس تصریح کرد: ما در مجموعه، از ابتدای ورود مشتری به عنوان ایده پرداز و مشاور در کنار آنها خواهیم بود و همکاران متخصص و تحصیلکرده ما بر اساس سلیقه مشتری طرح های مختلفی که دارای هویت و همسو با فرهنگ و معماری غنی کشورمان است را به آنها ارائه می دهند، تا متناسب با سلیقه و بودجه خود انتخاب داشته باشند.

هزینه های شما را محاسبه می کنیم

به گفته این فعال دانشگاهی و ساختمانی از آنجائیکه بحث هزینه و برآورد مالی در ساخت و ساز و طراحی داخلی بسیار مهم است، تیمی تحت عنوان "اقتصاد و مهندسی" در مجموعه ما ایجاد شده که به صورت رایگان به کارفرما در خصوص هزینه های روز و میزان سودهی پروژه به مشتریان مشاوره می دهند.

مدیرعامل گروه مهندسی خلیج فارس در ادامه به مدل قرارداد با مشتریان اشاره کرد و گفت: بیشتر همکاران ما موقع اجرای پروژه به صورت پیمانکاری کار می کنند که مشاهده شده است که در برخی از پروژه ها بالای 300 درصد سود از کارفرما مطالبه می شود در حالی که گروه ما قرارداهایش را به صورت پیمان مدیریتی منعقد می کند به این معنی که اجرای طرح بر اساس ارائه فاکتور رسمی به کارفرما با سود مورد مطالبه 10 تا 20 درصد انجام می شود.

وی در انتها ضمن امیدواری جهت بهبود حال معماری و ساخت و ساز کشورمان تصریح کرد: امیدوارم همانگونه که معماری ایرانی در دوره هایی شکوفا شده بود، بار دیگر شاهد باشیم که مهندسین و معماران تحصیلکرده کشور هویت گم شده را با به کارگیری از معماری اسلامی و ایرانی در ساخت و سازها به فضای شهرمان بازگردانند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 363

فهرست مطالب شماره 363

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×