menu

ثبت آگهی رایگان

از ایده تا اجرا کنار شما هستیم

از-ایده-تا-اجرا-کنار-شما-هستیم

اگر سری به رستوران و کافه های منطقه یک تهران زده باشید حتما ردپای خلیج فارس را دیده اید. رستوران و کافه های این منطقه به دلیل برخورداری از آفرهای ویژه خلیج فارس هر یک سال و نیم یکبار تغییر دکوراسیون می دهند. این تغییر فضاها در کمتر از 40 روز اجرایی می شود و یکی از معیارها برای طراحی داخلی آنها، نوع غذایی است که در آنجا سرو می شود!

سعید ابوالفتحی دانشجوی دکترای رشته مهندسی عمران است که از 5 سال پیش وارد کار ساخت و ساز و طراحی داخلی شده است.

وی که دو سال پیش شرکت ساختمانی خلیج فارس را تاسیس کرده است، بزرگ شده منطقه یک تهران است.

او که در حال تحصیل در رشته مهندسی عمران با گرایش آب و سازه های هیدرولیکی است، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان از توانمندی و تخصص بالای مجموعه خلیج فارس در اجرای معماری داخلی و دکوراسیون گفت و اظهار داشت: میزان رضایت مندی کارفرماهای خلیج فارس به اندازه ای است که کارهای جدید از طریق همان کارفرماهای قبلی معرفی می شوند.

وی افزود: شرکت ساختمانی خلیج فارس، متشکل از گروهی از جوانان تحصیلکرده و فعال در رشته عمران و معماری می باشد که سعی دارند تلفیقی از سبک معماری اصیل ایرانی و معماری مدرن را در طراحی های ساختمانی و دکوراتیو خود به کار ببرند.

ابوالفتحی با اشاره به اینکه خلیج فارس یک شرکت ساختمانی ثبت شده است که از صفر تا صد اجرای پروژه های ساختمانی و طراحی داخلی را انجام می دهد، تصریح کرد: خلیج فارس از بخشهای مختلفی چون دفتر فنی، دپارتمان معماری، گروه اقتصاد و مهندسی و بخش فروش و بازاریابی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مشتریان ما وقتی وارد مجموعه خلیج فارس می شوند نسبت به کاری که می خواهند انجام می دهند، به آنها مشاوره می دهیم. در واقع طرحهای اولیه را به آنها نشان داده و براساس سلیقه شان برای آنها ایده پردازی می کنیم

به گفته مدیرعامل شرکت ساختمانی خلیج فارس ایده پردازیها سبب می شود، تا کارفرما از طرحهای مختلف، مناسبترین گزینه که به سلیقه و نیز بودجه او نزدیکتر است را انتخاب کند.

وی افزود: بعد از انتخاب و تایید طرح، در صورتی که کارفرما بخواهد کار را با ما ادامه دهد، ساخت و ساز یا طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه آغاز می شود.

از ایده تا اجرا کنار شما هستیم

ابوالفتحی به شعار خلیج فارس که از ایده تا اجرا کنار شما هستیم، اشاره کرد و گفت: گروه ساختمانی خلیج فارس پس از اجرا و تحویل کار، حتی در صورت تمایل کارفرما، مشاوره و کمک هایی نیز در بخش فروش و بازاریابی واحدها نیز انجام می دهد.

به گفته این فعال دانشگاهی و ساختمانی، از آنجایی که بحث هزینه و برآورد آن در ساخت و سازو طراحی داخلی بسیار مهم است، تیمی تحت نام گروه اقتصاد و مهندسی ایجاد شده که به صورت رایگان به کارفرما درخصوص هزینه های محتمل و قطعی کار، مشاوره می دهد.

وی گفت: درواقع این گروه به کارفرما یک طرح اقتصادی می دهد که براساس آن درمی یابد که آیا ورودش به این طرح براساس قیمت روز مصالح و متریال، فروشی که پروژه در آینده خواهد داشت،و...به صرفه هست یا نه. اگرهم طرح سودده است، این سود به چه میزان است.

آشفتگی بازار بخاطر ورود افراد غیر متخصص

مدیر عامل شرکت ساختمانی خلیج فارس با بیان اینکه درکشورما، در بخش ساخت و ساز و دکوراسیون افراد غیر متخصص زیادی ورود کرده اند، اظهار داشت: متاسفانه ورود این افراد باعث تداخل کاری و آشفتگی بازار شده است.

وی ادامه داد: ورود افراد غیر متخصص، به اندازه ای موجب آشفتگی بازار ساخت و ساز شده که وقتی وارد یک محله می شوید نمی توانید 5 ساختمان که حداقل از یک نمای ساختمان یکسان برخوردار باشند را بیابید.

وی گفت: از طرف دیگر ورود غیر متخصص ها به این صنف، موجب شده تا هزینه های سرسام آوری به کارفرماها بابت ساخت و ساز و دکوراسیون فضاها تحمیل شود.

به گفته ابوالفتحی، در برخی پروژه های دکوراسیون، بالای 300 درصد سود از کارفرما مطالبه می شود در حالی که سود مورد مطالبه گروه مهندسی خلیج فارس از اجرای پروژه ها 10 تا 20 درصد است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از افراد غیر متخصص که به صنف ساخت و ساز ورود کرده اند شامل مشاوران املاک می شوند که این افراد به دلیل اینکه فاقد دانش و تفکر مهندسی هستند، اغلب به کارفرما، برآورد نادرستی از هزینه ها را می دهند.

وی ادامه داد: به طور مثال یک پیاده روی چند دقیقه ای در سطح منطقه یک تهران، آمار بالایی از پروژه هایی را می دهد که در حد گودبرداری باقی مانده اند.این مسئله به خاطر آن است که افراد غیر متخصص نتوانستند برآورد دقیق و درستی از هزینه های ساخت داشته باشند و در نتیجه پروژه به مرحله گود برداری که رسیده بودجه کارفرما تمام شده و دیگر نتوانسته از عهده تامین مخارج ساخت آن برآید.

مدیرعامل خلیج فارس گفت: گروه اقتصاد و مهندسی به صورت مکتوب به کار فرما نشان می دهد که ارزش ملکش چقدر است و هزینه ای ساخت و یا تغییر دکوراسیون آن با احتساب مواد و متریال به قیمت روز، چقدر خواهد شد.

خلیج فارس، برای شفاف سازی هزینه ها قرارداد پیمان مدیریتی می بندد

ابوالفتحی همچنین به نوع قراردادی که با کارفرما بسته می شود،اشاره کرد و گفت: بیشتر همکاران ما موقع اجرای پروژه به صورت پیمانکاری کار می کنند به این معنی که به کارفرما گفته می شود طراحی، معماری و یا ساخت پروژه در ازای متری فلان قدر( n تومان) انجام می شود در حالی که شرکت ساختمانی خلیج فارس قراردادهایش را به صورت پیمان مدیریتی منعقد می کند.

وی ادامه داد: به این معنی که اجرای طرح بر اساس ارائه فاکتور رسمی به کارفرما انجام می شود. به طور مثال وقتی قرار است بنا بر سفارش کارفرما، مبلمان و دکوراسیون فضایی، تغییر کند در ابتدا از سه برند استعلام قیمت گرفته شده و بر اساس بودجه، سلیقه و نیز موافقت کارفرما خرید انجام می شود. سپس میزان و حق پیمان مدیریتی مجموعه خلیج فارس که 10 تا 20 درصد است، لحاظ می شود.

ارائه سه آفر در شرکت ساختمانی خلیج فارس

به گفته این فعال دانشگاهی و ساختمانی، به طور کلی شرکت خلیج فارس به کارفرمایان خود سه آفر ارائه می دهد که عبارت است از 1- مشاوره رایگان در بخش ارائه طرح های اولیه و نیز تصاویر سه بعدی از ایده اولیه ساخت و یا دکوراسیون 2- محاسبه رایگان برداشت و برآورد هزینه 3- بستن قراداد پیمان مدیریتی که بر اساس آن کارفرما کاملا متوجه می شود برای چه چیز، چه مقدار هزینه می کند.

ابوالفتحی در پاسخ به این پرسش که زمان اجرای پروژه ها در شرکت ساختمانی خلیج فارس چقدر است، گفت: با توجه به هزینه های بالاسری، شرکت ساختمانی خلیج فارس، سعی می کند در کمترین زمان ممکن اجرای پروژه را به اتمام برساند.

وی افزود: به طور مثال در مواقعی که ممکن است اجرای یک پروژه بیشتر از زمان تعیین شده طول بکشد، مجموعه خلیج فارس با سه شیفت کاری، زمان اجرای آن را مطابق با جدول زمانبندی شده به پیش می برد.

میانگین زمان اجرای کمتر از 40 روز

وی میانگین زمان اجرا پروژه های دکوراسیون برای یک کافه یا رستوران را کمتر از 40 روز بیان کرد و اظهار داشت: همچنین زمان ساخت یک پروژه ساختمانی 200متری چهار طبقه، بین 12 تا 15 ماه است.

دکتر ابوالفتحی همچنین به اجرای دکوراسیون و طراحی داخلی یک رستوران ترکیه ای در منطقه یک تهران هم اشاره کرد و گفت: این پروژه که معماری آن تلفیقی از فرهنگ ترکیه و نیز نوع غذایی که در آن عرضه می شود، در کمتر از 40 روز به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به سرو غذاهای گوشتی در این رستوران، معماری داخلی آن برگرفته از نوع غذایی است که به مشتری ارائه می شود.

وی افزود: به طور مثال در این رستوران تابلویی از یک گاو توسط تیم معماری خلیج فارس طراحی شد که از 1200 میخ بر روی دیوار تشکیل شده بود. نکته جالب طراحی این گاو میخی این بود که کارفرما تنها هزینه خرید 1200 میخ را به شرکت خلیج فارس داد ولی یک تابلو که می تواند به عنوان یک اثر دستی و هنری تلقی شود را تحویل گرفت!

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×