menu

ثبت آگهی رایگان

ایران شیر نخستین تولیدکننده بارنده خودکار اطفاءحریق(اسپرینکلر)

ایران-شیر-نخستین-تولیدکننده-بارنده-خودکار-اطفا-حریق(اسپرینکلر)

مهندس کشکولی در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان از رونمایی از 10 محصول جدید ایران شیر در هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تأسیسات خبر داد و گفت: ایران شیر در خصوص تنوع تولید شیرآلات برنجی به بیش از 80 نوع کالا دست یافته است.و برای نخستین بار بارنده خودکار اطفاء حریق(اسپرینکلر) در خاورمیانه را با تاییده سازمان آتش نشانی و سازمان ملی استاندارد در ایران تولید کرده است.

مهندس کشکولی درباره تاریخچه فعالیت ایران شیر گفت: مجموعه کارخانجات ایران شیرنزدیک به 4 دهه بزرگترین ظرفیت تولید انواع شیرآلات برنجی را در کارنامه خود داراست.وی در ادامه یادآور شد که ورود ایران شیر به صنعت و آغاز فعالیتش در صنعت با صنایع گاز سوز در ایران همراه بود که در گذر زمان با کاهش تقاضای بازار با توجه به اینکه در 90 در صد کشور گاز رسانی صورت گرفته است از همین رو کارخانه ایران شیر در حوزه شیرآلات گاز به فکر بردن خط تولید به سمت محصولی متناسب با نیاز بازار رفت.

محصولات ایران شیر در جایگاه های CNG

مطالعات و برآورد ما از بازار این بود که در آینده ای نزدیک دیگر نیاز به شیر گاز از بین می رود و نزدیک به صفر می شود اما تغییرات در حوزه مصرف بنزین به خصوص جایگزینی CNG ایرانیان شیر را به سمت جایگزینی تولید محصولات جدید با توجه به این تغییرات و نیاز به سبد کالای در جایگاه هایCNG برد.

حاصل این نیاز سنجی بردن خط تولید به سمت شیرآلات تاسیسات آبی و CNG بوده است. که در نهایت امروز در کارنامه ایران شیر امکان تولید بیش از 80 نوع محصول در سبد کالایی دست یافتیم. با در نظر گرفتن این موضوع که تمامی محصولات تولیدی ایران شیر همگی با داشتن استاندارد در بازار عرضه می شود .

مهندسی معکوس روشی برای تولید محصولات

وی درباره تولید شیرآلات مورد مصرف و نیاز در جایگاه CNG یادآور شد با توجه به شرایط تحریم که تامین این شیرآلات دیگر مقرون به صرفه نبود و از طرفی در سال حمایت از تولید ایرانی کارخانه ایران شیر با مهندسی معکوس توانست نخستین شیرآلات CNG را درکشور به تولید انبوه برسانیم. و از آنجاییکه برای اخذ استاندارد در ایران آزمایشگاهی و آیین نامه برای ارزیابی استانداردهای لازم فراهم نبود. لذا کارخانه ایران شیر آزمایشگاه مجهزی که در حال حاضر به عنوان آزمایشگاه همکار مورد استفاده قرار می گیرد را راه اندازی کرد به نحوی که توسط این کارخانه تجهیز و امکان آزمایش های لازم جهت تایید سازمان استاندارد فراهم آمد و افتخار آن داریم که برای نخستین بار آیین نامه استاندارد شیرآلات CNG در کشور با همکاری آزمایشگاه تخصصی ایران شیر و سازمان استاندارد تدوین گردید.

معرفی سبد کالایی ایران شیر

مهندس کشکولی درباره انواع حصولات در سبد کالایی ایران شیر گفت :ایران شیر با فعالیت نزدیک به 4 دهه فعالیت در عرصه شیرآلات صنعتی کشور افتخار آن دارد انواع شیرآلات برنجی شامل شیر توپی یکربع گرد(بال والو) گازی، شیرتوپی یکربع گرد(بال والو) مخصوص ای،شیر فلکه کشویی( گیت ولو)،انواع شیر سیلندر گاز مایع( LPG )،شیر مخازن گاز طبیعی خودرو( CNG )، شیرمخازن ذخیره جایگاه های گاز طبیعی فشره(CNG ) انواع شیر سیلند اکسیژن ، CO2 ، هیروژن ، شیر قفل شونده بعد از رگولاتور، انواع شیر اجاق گاز، شیر یکطرفه دریچه ای، شیرآلات شیلنگی حیاطی، کلکتوری،لباسشویی، شیر ورودی و خروجی رادیاتور، شیر کپسول آتش نشانی پودری، و نازل اطفائ حریق (اسپرینکلر) را با بهترین کیفیت تولید نماید.

استاندارد در محصولات ایران شیر

وی در ادامه درباره رعایت استاندارد در تولیدات شیر یادآورشد: نشان استاندارد حداقل ترین شاخصه های کیفیت در تولید محسوب می شود. در حالیکه بر همه آشکار است در صنعت تولیدات شیرآلات صنعتی شیر در ایران کارخانه ایران شیر با قدمت 40 ساله و داشتن کارخانه با فضای 20 هزار متر و 8 هزار متر سوله عزم راسخی را جهت تولید ملی و با استاندارد هایی بالاتر از نشان استاندارد ملی در صنعت شیرآلات صنعتی جزم کرده است. وی با اضهار تاسف کرد و گفت متاسفانه مصرف کنندگان در انتخاب خرید فقط به نشان استاندارد توجه دارند

و و فکر میکنند که هر کالایی که نشان استاندارد دارد از کیفیت بالایی برخوردار است. و این در حالی است که شرکت هایی هستند که فراتر از استاندارد گواهینامه هایی اخذ می نمایند که بتوانند کالاهای خود را صادر نمایند.وی در ادامه یاد آور شد که در رقابت بازار تولیدکنندگان شیرآلات برنجی متاسفانه به خاطر اینکه سهم بازار افزایش یابد بعضی از تولیدکنندگان شیرآلات با حداقل استاندارد تولید می کنند که قیمت تمام شده تولید شیر ارزان تمام شود تا مصرف کننده به همین دلیل پایین بودن قیمت این محصولات را برای خرید انتخاب کنند

وی در ادامه اظها کرد: حضور رقابت در این عرصه با عرضه شیرآلات برنجی ارزان تر را نمی توان نادیده گرفت اما ایران شیر با وجود تمام اینها تولید محصول با کیفیت و مرغوب تر با قیمت بالاتر را برگزیده است.

توصیه به خریداران محصولات شیرآلات صنعتی( شیر برنجی)

مهندس کشکولی به خریداران توصیه کرد: برای انتخاب و یک خرید مناسب برای شیرآلات بوِیژه شیرآلات صنعتی ابتدا استاندارد بودن کالا دوم شناخت از تولید کننده محصول و سوم کیفیت مواد اولیه و خدمات پس از فروش را در خرید خود مد نظر داشته باشند .

وی در ادامه تاکید کرد:. ایران شیر به عنوان یکی از باسابقه ترین تولیدکنندگان شیر های صنعتی در ایران تلاش کرده است تا مواد اولیه خودر را از بهترین کارخانه تولید مس شهید باهنر کرمان ایران تهیه نماید و یادآور شد اگرچه تهیه این مواد اولیه سبب می شود قیمت محصول نهایی برای ایران شیر گران تمام شود اما همیشه بحث مشتری مداری و رعایت کیفیت تولیدات ایران شیر از اولویت های کارخانه ایران شیر بوده است.

خدمات پس از فروش ایران شیر

وی در خصوص خدمات پس از فروش ایران شیر گفت:در صورت شکایت از سوی مشتری کالا را جهت مطالعه دلیل نارضایتی بررشی می گردد و حتی علت نارضایتی توسط کارخانه مشخص شود که اشکالی از سوی تولید کارخانه نبوده است با این وجود برای احترام به مشتری کارخانه کارخانه ایران شیر پاسخگو بوده و شیر را تعویض می نماید.و در ادامه یادآور شد: تمامی تولیدات ایران شیر دارای گارانتی 3 ساله می باشند.

پرفروشترین و پرمصرف ترین شیرآلات در بازار

پرفروش ترین شیرآلات در بازار شیرآلات شیرآلات صنعتی سایز بالا در صنعت آب و گاز است چراکه شیرآلات کوچک قیمت پایین دارد و اهمیتی ندارد و از طرفی چینی این نوع شیرها در بازار به وفور است اما شیرآلات صنعتی سایز بالا کار هر تولیدکننده ای نیست و باید از فن آوری های دوز دنیا برخوردار باشد.

شاخصه های ایمنی در شیرآلات و آزمایش خانگی کیفیت شیرآلات

وی در ادامه درباره شاخصه های ایمنی در تولیدهای شیرآلات صنعتی گفت: حساسیت زیادی در مصارف شیرهای صنعتی بویژه در حوزه جایگاه های CNG و اطفای حریق وجود دارد و خاطر نشان کرد که در نظر بگیرید اگر فشار پشت شیر گاز خانگی 4.5 بار باشد، فشار در پشت شیرهای CNG در جایگاه ها 275 بار فشار وجود دارد که در صورت هرگونه اتفاقی منجر به حوادث غیر قابل جبرانی است . ا همین رو رعایت استاندارد های لازم فقط زمانی حاصل می شود که بهترین و باکیفیت ترین متریال بکار گرفته شود.مهندس کشکولی یادآور شد برای این تولیدات باید میزان ناخالصی مواد در نظر گرفته شود و تاکید کرد آلیاژی که در تولید شیر استفاده می شود باید59درصد آن مس باشد در غیر اینصورت هرگونه ناخالصی موجود در آن میزان شکنندگی و احتمال وقوع حادثه را بیشتر خواهد کرد و یادآور شد برای اینکه کیفیت مواد بکار رفته در آلیاژ تولید شیرآلات را تست کنید. مشاهد نمایید این شیرآلات نه تنها نباید ترک خوردگی در آنها مشاهده نشود بلکه در زمانی که باآچار باز و بسته می شوند نباید شکسته شوند و ترکی در آنها حاصل شود.

در آخر ایشان ضمن اشاره به نخستین تولید بارنده خودکار اطفاء حریق در حوزه آتش نشانی در کشور ، تولید انحصاری شیرآلات CNG و تولیدات شیرآلات سایز بالا در حوزه گاز و آب را به عنوان با اهمیت ترین و تولید انحصاری ایران شیر در کشور بر شمرد.

رونمایی از 10 محصول جدید ایران شیر در هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تأسیسات

در پایان این گفتگو مهندس کشکولی از رونمایی از 10 محصول جدید ایران شیر در هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تأسیسات خبر داد و از همه مهندسان و صنعتگران و تولیدکنندگان دعوت کردند تا از غرفه ایران شیر در سالن 27 بازدید کنند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 362

فهرست مطالب شماره 362

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×