menu

ثبت آگهی رایگان

کاهش تقاضا برای خانه های نوساز

کاهش-تقاضا-برای-خانه-های-نوساز

بازار فروش آپارتمان های نوساز، این روزها کمترین متقاضی را دارد،علت آن هم قیمت پیشنهادی اغلب این املاک است که بسیار بیشتر از سطح مورد انتظار متقاضیان مسکن است.

به گزارش پیام ساختمان، تحقیقات میدانی از بازار مسکن نشان می دهد سهم فروش آپارتمان های سه تا پنج سال ساخت در ماه های اخیر به مراتب بیشتر از آپارتمان های کلیدنخورده است.

علت نخست این وضعیت را باید در گروه متراژی آپارتمان های نوساز جستجو کرد. در واقع نیمی از این آپارتمان ها بیش از 100 مترمربع مساحت دارند و شاید بیش از 70 درصد آنها بزرگ تر از 75 مترمربع هستند.

علت دوم کاهش شدید تقاضا برای خرید آپارتمان های نوساز نیز از جنس «قیمت» است. قیمت پیشنهادی اغلب این املاک بسیار بیشتر از سطح مورد انتظار متقاضیان مسکن است و فروشندگان این املاک همچنان بر قیمت های پیشنهادی بالای خود در شرایطی که روند تنزل قیمت مسکن آغاز شده، اصرار دارند. به عنوان مثال قیمت پیشنهادی فروش یک واحد آپارتمان 124 مترمربعی نوساز فول امکانات در هفت حوض نارمک، مترمربعی 20 میلیون تومان است.در حالی که قیمت مورد انتظار متقاضیان در بازار کنونی پس از بیش از دو ماه روند کاهش قیمت، حداکثر مترمربعی 17 میلیون تومان است. از این نمونه ها که اختلاف قیمتی بین یک تا بعضا چهار یا پنج میلیون تومانی با قیمت مورد انتظار متقاضیان مسکن نوساز دارند، در بازار بسیار پرتعداد است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×