menu

ثبت آگهی رایگان

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار می کند:

نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان قزوین

نمایشگاه-تخصصی-صنعت-ساختمان-قزوین

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تأکید کرد: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم نقش موثری در حفظ حقوق تولید کنندگان مصالح استاندارد داشته باشیم و از تولید مصالح غیر استاندارد در صنعت ساختمان جلوگیری کنیم.

در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان سید کاظم مجابی بیان کرد: در حوزه صنعت ساختمان، مصالح نقش بسزایی در کیفیت و عمر ساختمان دارد. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: با توجه به رویکردی که در حوزه زیست محیطی اتفاق افتاده است، یکی از بزرگترین دغدغه های حوزه های مدیریت شهری، بحث نخاله های ساختمانی و به نوعی آسیب های اینگونه مصالح به محیط زیست است.

وی تصریح کرد: مجموعه نظام مهندسی به عنوان بزرگترین مجموعه فنی و تخصصی در حوزه صنعت ساختمان، نقش مهمی در حوزه صنعت ساختمان داشته و ارتباط تنگاتنگی با مصالح مصرفی دارد. مجابی عنوان کرد: در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان یکی از رسالت هایی که به سازمان ها محول شده بحث برگزاری نمایشگاه های صنعت ساختمان است، بنابراین نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین با حمایت دستگاه های متولی امر از جمله مجموعه استانداری، اداره کل استاندارد، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان همیاری و شرکت نمایشگاه ها برپا می شود.

وی اعلام کرد: تاکنون به این شکل نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار نشده که متولی کار به طور دقیق مجموعه ای متخصص و مرتبط باشد و همچنین در کشور هم مجموعه نظام مهندسی تاکنون در این عرصه ورود نکرده است. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تأکید کرد: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم نقش موثری در حفظ حقوق تولید کنندگان مصالح استاندارد داشته باشیم و از تولید مصالح غیر استاندارد در صنعت ساختمان جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی و ارتباط با تولیدکنندگان این بخش و رصد خواسته های بهره برداران، رشد چشمگیری در کیفیت و عمر ساختمان داشته باشیم که یکی از دغدغه های ماست. مجابی توضیح داد: متأسفانه در حال حاضر عمر ساختمان در کشور بسیار کوتاه است در حالی که در برخی کشورها ساختمان هایی با بیش از 100 سال قدمت در حال بهره برداری است، اما در کشور ما عمر ساختمان ها در بیشتر موارد وقتی به 15 و 20 سال می رسد، اصطلاح کلنگی و مخروبه برای آن ساختمان به کار برده می شود که زیبنده این حوزه نیست.

وی اظهار کرد: از آنجا که صنعت ساختمان را به عنوان یک فعالیت فرابخشی تعریف می کنیم، همه نهادها در این بخش دخیل هستند که در وهله اول مجموعه اداره کل استاندارد نقش بسزایی در کنترل و بازرسی تولیدات استاندارد دارد بنابراین جلسه ای با حضور مدیر این مجموعه برگزار شد.

وی اضافه کرد: مجموعه استانداری با تدوین یک سری مصوبات و دستورالعمل های بالادستی، نقش موثری در این حوزه دارد و امیدواریم با این اقدامی که صورت گرفته و نتایج مطلوبی که ازبرگزاری نمایشگاه ساختمان حاصل می شود، گام های موثری در این حوزه برداریم.

سیروس صارمی مدیر کل استاندارد استان قزین بیان کرد: از نظر مباحث استاندارد، مصالح ساختمانی از 2 منظر قابل اهمیت و پیگیری است، بخش اول بحث تولید و نظارت بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان و خارج از استان است که تولیدات آنها وارد بازار استان می شود.

مدیرکل استاندارد قزوین ادامه داد: بخش دوم در خصوص استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در محل پروژه ها و ساختمان های در دست احداث است.

وی عنوان کرد: در بخش تولید و کنترل مصالح ساختمانی این کار به صورت ویژه بر عهده سازمان ملی استاندارد و به تبع آن ادارات کل استاندارد استانی است که سعی کردیم موارد را به نحو شایسته پیگیری و نظارت کنیم. صارمی اضافه کرد: کارشناسان و همکاران اداره استاندارد دقت لازم را در این زمینه دارند و تذکرات لازم در خصوص تخلفات صورت گرفته در زمینه تولید مصالح ساختمانی برای رسیدن به استانداردهای لازم داده می شود. وی اعلام کرد: نظارت بر بازار عرضه این محصولات هم یکی از اقدامات مهم سازمان است که طرح های ویژه ای در ایام سال در حوزه عرضه تولیدات اجرا می شود که این امر اثرگذار بوده است.

مدیرکل استاندارد قزوین توضیح داد: خوشبختانه در سال 96، استان قزوین چه در زمینه مصالح ساختمانی و چه در بخش سایر تولیداتی که به بازار سراسر کشور ارجاع شده، رتبه اول را داشت و در سال 97 هم بر اساس آمارها از جایگاه خوبی برخوردار بودیم که نشان از عملکرد مطلوب استاندارد در حوزه کنترل و نظارت است.

وی تصریح کرد: البته ممکن است در برخی از مصالح هم ایراداتی داشته باشد که خوشبختانه با برقراری تعامل با سازمان های مربوطه به ویژه سازمان نظام مهندسی که از نظر ما متولی نخست در حوزه صنعت ساختمان است، توانستیم بسیاری از ایرادات را برطرف کنیم.

صارمی افزود: با توجه به اتفاقی که در سعادت آباد تهران رخ داد و در نتیجه آن، مجتمع چندین طبقه فرو ریخت، این حادثه تلنگری برای مسئولان کشور شد که فکری برای مصالح ساختمانی بیاندیشند که از آن زمان اقداماتی صورت گرفت تا پیمانکاران و فعالان صنعت ساختمان از محصولات ساختمانی استاندارد استفاده کنند. وی تأکید کرد: استفاده از محصولات استاندارد اهمیت بالایی دارد که در این بخش نقش سازمان نظام مهندسی بیشتر نمایان است و مهندسان ناظری که در ساختمان ها کار نظارت را بر عهده دارند یا پیمانکارانی که از مصالح ساختمانی استفاده می کنند و یا حتی صاحبان ساختمان باید دقت داشته باشند که از مصالح استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطر نشان کرد: همه استانداردهای ما برگرفته از استانداردهای بین المللی است و به نوعی ترجمه استانداردهای بین المللی است اما نکته قابل تأمل و مهم اجرای دقیق استانداردها است چراکه متأسفانه تولیدکنندگان، مجریان و استفاده کنندگان در نظارت و تهیه محصولات استاندارد دقت نمی کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ استاندارد در جامعه یادآور شد: ما باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم از استانداردها تبعیت کنند چراکه خط قرمز ما بحث ایمنی و سلامت مردم است و در بحث ساختمان و مسکن که نیاز اساسی همگان است باید به استانداردها توجه ویژه ای شود.

رضا تاجرباشی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در نشست خبری با خبرگزاری های استان قزوین اظهارداشت: این نمایشگاه در مساحتی به وسعت 4000 متر مربع در اختیار سازمان استان قرار داده شد که 1953 متر مربع آن جهت غرفه سازی تحت بهره برداری قرار گرفت . وی اضافه کرد: تمام شرکتها و تولیدکنندگانی که در نمایشگاه صنعت ساختمان حضور خواهند یافت از میان بهترین های استانی و کشوری انتخاب شده اند که یکی از شاخص های آنها تولید محصول استاندارد است.

تاجرباشی بیان کرد: در کنار غرفه ها و عرضه محصولات مرتبط با صنعت ساختمان نسبت به برگزاری همایش ها، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی برای گروه های مهندسان، استادکاران و بهره برداران ساختمان اقدام شده و تلاش می کنیم تا سطح دانش عموم کاربران ساختمان را ارتقاء دهیم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین تصریح کرد: در این نمایشگاه با طراحی جدید فضای جدیدی ایجاد خواهیم کرد و تعداد 79 غرفه دایر خواهد شد که 57 پلاک در اختیار شرکت های تولیدی استانی و کشوری قرار می گیرد و حدود 80 درصد مشارکت کنندگان از استان هستند.

وی تبلیغات شهری و رسانه ای را برای جلب مخاطب از دیگر اقدامات انجام شده دانست و یادآورشد: فضاسازی شهری، اختصاص 12 بیلبرد شهری، اطلاع رسانی در صدا وسیما و نشریات و خبرگزاری ها، انتشار نشریه تخصصی و نشست خبری از کارهایی است که می تواند شهروندان را در جریان این رویداد قرار دهد.

تاجرباشی گفت امیدواریم با برپایی این نمایشگاه بتوانیم ضمن حفظ حقوق بهره برداران، به ترغیب شهروندان در استفاده از مصالح مرغوب و کیفی سازی ساختمانها کمک کنیم. وی در پایان یادآور شد نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین از تاریخ 16 لغایت 19 مهر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت 15 الی 21 از این نمایشگاه بازدید نمایند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 362

فهرست مطالب شماره 362

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×