menu

ثبت آگهی رایگان

در طرح اقدام ملی مسکن:

11 هزار نفر برای خانه دار شدن ثبت نام کردند

11-هزار-نفر-برای-خانه-دار-شدن-ثبت-نام-کردند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبرداد: تا کنون برای 11 هزار واحد مسکونی ثبت نام انجام شده است.

به گزارش پیام ساختمان، علیرضا تابش از آغاز اجرای پروژه ساخت 100 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: علمیات اجرایی 24 هزار واحد مسکونی از 100 هزار واحد در این طرح آغاز شده است.

وی افزود: تمام این پروژه ها کوچک و متقاضی محور هستند به این معنا که پروژه در مناطقی به اجرا می رسد که از قبل میزان تقاضا در آن منطقه پیش بینی شده باشد و از میزان تقاضا اطلاعات به دست آمده باشد.

تابش درباره نحوه واگذاری زمین به مصرف کنندگان نهایی گفت: زمین رایگان نیست اما اراضی با قیمت تمام شده در اختیارشان قرار می گیرد.

وی همچنین از آغاز ثبت نام متقاضیان برای خرید مسکن در قالب طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: ثبت نام متقاضیان در کرمان آغاز و به اتمام هم رسید و برای خرید 11 هزار واحد مسکن ثبت نام انجام شد.

قیمت تمام شده مسکن درشمال تهران متری 30 میلیون

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان با اشاره به اینکه سود 200 درصدی سازندگان مسکن به هیچ وجه قابل باور نیست و قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران متری 30 میلیون تومان است، گفت: نقص ساخت مسکن در کشور توزیع مناسب آن در مناطق مرفه است.

حسن محتشم، در پاسخ به این سؤال که آیا اظهارات و ادعای نایب رئیس اتحادیه املاک مبنی بر سود 200 درصدی سازندگان مسکن تا چه حد به واقعیت نزدیک است، گفت: مطرح کردن این موضوع که سازندگان دنبال سود 200 درصدی هستند، دور از ذهن است.

وی با بیان اینکه باید از اشخاصی که این موضوع را مطرح می کنند پرسید که استدلال آنها در این خصوص چیست، اظهار داشت: درست است که تورم داریم و مسکن هم با کمبود عرضه مواجه است و تقاضای مؤثر در بازار زیاد است، اما سود 200 درصدی از بابت ساخت مسکن برای سازندگان به هیچ وجه درست نیست.

محتشم ادامه داد: این تحلیل ها غیرکارشناسی است و باید پرسید که چگونه این سود 200 درصدی محاسبه شده است.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان تهران با بیان اینکه این تحلیل که ساخت یک متر آپارتمان در تهران 2 میلیون تومان است و فروش آن آپارتمان 12 میلیون تومان، پس سازندگان در هر متر 10 میلیون تومان سود می کنند درست نیست، افزود: بیشترین سهم ساخت و ساز مربوط به زمین است، چرا که وقتی قیمت یک متر آپارتمان در شمال تهران 40 میلیون تومان است، قیمت هر متر زمین در همان نقاط 60 میلیون تومان معامله می شود.

وی ادامه داد: پس محاسبات سازندگان را اگر مقایسه کنیم، نشان می دهد که قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران با محاسبه قیمت زمین هر متر 30 میلیون تومان است و قیمت آپارتمان 40 میلیون تومان، حال سودی که یک سازنده از ساخت مسکن در 3 سال می برد، متری 10 میلیون تومان می شود، پس سود 200 درصدی یک مطلب کاملاً غیرکارشناسی است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×