menu

ثبت آگهی رایگان

یک تولید کننده و صادر کننده:

به جای اخراج کارگر، بازاریابی تان را به روز کنید!

به-جای-اخراج-کارگر-بازاریابی-تان-را-به-روز-کنید

وقتی در مورد روحیه جهادی در کار صحبت می کرد فکر کردم، دارد شعار می دهد. ولی هر چه بیشتر توضیح می داد بیشتر پی می بردم که منظورش از روحیه جهادی چیست. می گفت روحیه جهادی به مفهوم کم کردن حاشیه سود، به نفع تولید و اشتغالزایی است. اینکه به جای اخراج کارگر، دامنه بازاریابی و مارکتینگ هدفمند خود را به شکلی گسترش بدی که گزینه اول برای انتخاب مشتری داخلی و خارجی باشی.

می گفت امروز مشکل بزرگ صنعت ما این است که برخی از کارفرماها، منافع تولید و اشتغالزایی را قربانی منافع فردی و سود خود می کنند. کارگر اخراج می کنند، چرا که می خواهند با همان شیوه های گذشته و بدون سرمایه گذاری جدید، درآمد سابق خود را داشته باشند و چون این درآمد حاصل نمی شود پس سعی می کنند با تعدیل نیرو، هزینه کمتری متحمل شوند تا ذره ای از حاشیه سودشان کم نشود.

علی ازقندی مدیر عامل واحد تولیدی نما پوشش خراسان(اعلا پلاست) است که از سال 1380 به کار تولید لوله ها و پانل های پی وی سی مشغول است.

به گفته خودش در سال 80 با سرمایه ای کمتر از 150 میلیون تومان ، واحد تولیدی نما پوشش خراسان را در شهر تربت جام راه اندازی و تاسیس کرده است.

او که یکی از حلقه های مفقوده صنعت ایران را بازاریابی هدفمند می داند، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: اگر واحدهای تولیدی کشور به دانش مارکتینگ و بازاریابی نوین مجهز شوند، دیگر لازم نیست نگران فروش محصولاتشان باشند.

وی افزود: در واقع دانش بازاریابی هدفمند، این قدرت را به تولید کننده می دهد تا محصولی را تولید کند، که قبل از تولید، مشتری آن مشخص و آماده است.

ازقندی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیکاری بزرگترین معضل جامعه ما است، اظهار داشت: در این شرایط به جای اینکه با روحیه جهادی، منافع فردی را قربانی منافع جمعی کنیم، مدیریت دقیق تری داشته باشیم، زمان فعالیت و تایم کاری را بیشتر کنیم، بخش بزرگتری از درآمد کارخانه و بنگاه اقتصادی را صرف تجهیز و به روز رسانی نرم افزاری و سخت افزاری واحد تولیدی کنیم، شاهدیم که کوتاه ترین و ساده ترین راه را انتخاب می کنیم و آن هم، اخراج کارگر و پایین آوردن تیراژ تولید است.

وی ادامه داد: در طول این سالها هربار با بحرانی در بخش فروش محصولاتم روبرو شدم، بلافاصله با تغییر روش های بازاریابی و نیز منطبق کردن تولیدات خود با آخرین سلایق مشتری، سعی کردم بازارم و کارگرم را حفظ کنم. حتی اگر این کار مستلزم کاهش بخشی از سود و تحمیل هزینه های بیشتر به من شد.

این صنعتگر کارآفرین با اشاره به اینکه در حال حاضر در واحد تولیدی نما پوشش خراسان 150 تا 200 کارگر مشغول به کار هستند، تصریح کرد: واحد نما پوشش خراسان، تولید کننده انواع لوله و پانل های پی وی سی است، که علاوه بر تامین بخشی از بازار داخلی، به کشورهای افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان هم صادرات دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور شد که وارد کار تولیدی شدید،گفت: سال 1368 در سفری که به افغانستان داشتم متوجه شدم، پاکستان سالانه 600 تا 700 هزار دلار لوله پی وی سی تنها به یک شهر افغانستان یعنی هرات صادر می کند.

وی ادامه داد: آنجا بود که جرقه تولید لوله و محصولات پی وی سی در ذهنم زده شد و از خودم پرسیدم وقتی شهر تربت جام با افغانستان، 86 کیلومتر فاصله دارد، چرا ما نتوانیم محصولات ایرانی به افغانستان صادرکنیم در حالی که پاکستان با طی مسافت چند صد کیلومتر، توانسته بازار افغانستان را دراختیار بگیرد؟

وی افزود: مطالعه بازار افغانستان و درواقع بازاریابی قبل از تولید، موجب شد تا من تبدیل به صنعتگری شوم که برای محصولش همیشه مشتری حاضر آماده دارد.

به گفته ازقندی، مجهز شدن بنگاههای اقتصادی به دانش نوین فروش، می تواند کمر بیکاری در جامعه را خم کند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×