menu

ثبت آگهی رایگان

انتقاد یک تولید کننده از نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده:

تولید کننده، مامور وصول مالیات نیست!

تولید-کننده-مامور-وصول-مالیات-نیست

وقتی از مشکلات تولید میپرسم، با گله مندی از نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده می گوید. اینکه دولت و اداره دارایی به تولید کننده به چشم کارمندش نگاه می کند که موظف است مالیات را از مصرف کننده گرفته و به دولت تحویل دهد.

در حالی که تولید کننده مامور وصول مالیات دولت نیست و اگر قرار است مالیاتی در این زمینه از مصرف کننده دریافت شود باید در هنگام خرید کالا در فروشگاه اخذ شود.

می گوید از 5 سال پیش که سیاست مالیات بر ارزش افزوده اجرایی شده، نزدیک به 570 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در شهرک صنعتی عباس آباد تعطیل شدند. علت هم این بوده که آنها نتوانستند مالیات 9 درصدی ارزش افزوده را در هنگام فروش کالایشان به مغازه داران و عرضه کنندگان عمده گرفته و به دولت پرداخت کنند.

رضا صادقی مدیر عامل شرکت تولیدی شیرآلات بهداشتی، هود، سینک، گاز و سینک با نام تجاری درخشان است.

وی که از سال 1367 واحد تولیدی درخشان را راه اندازی کرده، دل پر دردی از سیاست مالیات بر ارزش افزوده دارد.

به گفته صادقی وظیفه تولید کننده، تولید است نه عامل وصول مالیات دولت از مردم.

این تولید کننده که از دوران نوجوانی در واحد تولیدی کوچک پدرش، مشغول بوده، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: پدرم یک واحد تولیدی شیرآلات داشت که با نام صادقی تولید می کرد. من نیز از همان دوران به دلیل علاقه ای که به کار تولید داشتم نزد پدر، کار کردم.

وی افزود: علاقه من به تولید به اندازه ای بود که از دوران نوجوانی خود را در قامت یک صنعتگر می دیدم، و آرزوی این را داشتم که روزی واحد تولیدی کوچک پدر را گسترش دهم و تبدیل به یک کارخانه با نامی کاملا مطرح کنم.

به گفته صادقی، امروز این رویا کاملا محقق شده و واحد تولیدی صادقی تبدیل به کارخانه شیرآلات درخشان شده است.

کارخانه ای که محصولاتش به ویژه در بخش شیرآلات بهداشتی به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود.

وقتی در مورد کیفیت محصولات می پرسم، با افتخار می گوید: صادرات به کشورهایی نظیر لهستان، آلمان و اکراین گواه روشنی بر سطح بالای کیفیت محصولات درخشان است.

این تولید کننده و صادر کننده موفق کشور، در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در طول 27 سال گذشته حمایت خاصی از شما داشته است، گفت: دولت دست از سر ما بردارد و برای ما مشکل و هزینه تراشی نکند! نمی خواهد از ما حمایت کند.

به گفته صادقی در واحد تولیدی درخشان روزانه 2 هزار عدد شیرآلات بهداشتی، 150 عدد هود،150عدد گاز و 150عدد سینک تولید می شود که یک پنجم مشابه اروپایی قیمت دارد.

این تولید کننده با اشاره به مشکلات ریز و درشتی که از از سوی دولت، بروکراسی اداری و نیز قوانین دست و پا گیر به صنعتگر و فعالیت های مولد تحمیل شود، گفت: سال گذشته تعداد کارگر و پرسنل مشغول به کار در واحد درخشان 180 تن بود که از ابتدای سال جاری 40 تن از این افراد تعدیل شدند.

وی افزود: این در حالی است فشارمشکلات از جمله قانون مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا یک سری از واحدها عملا تعطیل و بسته شوند. به طور مثال 5 سال پیش در همین شهرک صنعتی عباس آباد ، 1800 کارخانه فعال بود که امروز این تعداد به 1200 کارخانه کاهش یافته است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×