menu

ثبت آگهی رایگان

یک فعال صنعتی و بازرگانی:

حتی نمی توانیم برای فردای خود برنامه ریزی کنیم

حتی-نمی-توانیم-برای-فردای-خود-برنامه-ریزی-کنیم

یک فعال صنعتی و بازرگانی گفت: شرایط اقتصادی کشور و اعمال تصمیمات لحظه ای مسئولین، فضا را به سمتی برده که تولیدکننده وطنی حتی نمیتواند برای فردای خود برنامه ریزی کند.

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان، شرکت ساختمانی و تاسیساتی شهرک در زمینه طراحی، تامین و تولید تجهیزات تاسیسات ساختمانی در سال 1361تاسیس شد و فعالیت خود را با هدف انتقال فناوری روز دنیا به کشور، بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش آلاینده های زیست محیطی آغاز کرد. این شرکت در طول 37 سال گذشته، نمایندگی معتبرترین شرکت های اروپایی در زمینه تاسیسات مکانیکی را در ایران در اختیار گرفته است.

رضا اراهمنی مدیر فروش شرکت شهرک در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، با بیان اینکه قبول نمایندگی شرکت RAY International آلمان با تاسیس شرکت مشارکتی ری-شهرک از طریق سرمایه گذاری مستقیم RAY International از آلمان و شرکت شهرک از ایران به اوج خود رسید، اظهار داشت: شرکت شهرک از سال 61 فعالیت مداومی در زمینه تاسیسات صنعتی و ساختمانی و در اختیار گرفتن نمایندگی انحصاری چند تولیدکننده مطرح دنیا داشته است.

وی افزود: در طول این در همه این سالها اخذ گواهی رضایتمندی مشتریان، تاییدیه های کاهش آلاینده های زیست محیطی و صرفه جویی چشمگیر مصرف انرژی بخشی از موفقیت های این شرکت بوده است.

به گفته اراهمنی در سال 1366 دریافت نمایندگی انحصاری کمپانی RAY International آلمان از برترین تولید کننده های مشعل های خانگی و صنعتی، نقطه عطفی در فعالیت های رو جلوی شرکت بود، به گونه ای که منجر به اخذ نمایندگی از کمپانی SIEMENS آلمان در بخش سیستم های کنترل و قطعات مشعل در سال 1373شد.

وی ادامه داد: در سال 1376 طبق مصوبه هیئت دولت، شرکت RAY، با سرمایه گذاری مستقیم، شرکت مشارکتی ری شهرک را در ایران تاسیس کرد.

این فعال بازرگانی شرکت شهرک با اشاره به اینکه در سال 1377 پروانه بهره برداری تولید انبوه انواع مشعل های ظرفیت خانگی، گام بلند دیگری برای انتقال فناوری روز دنیا به کشور بود، تصریح کرد: افتتاح خط تولید مشعل های RAY تحت نظر کارشناسان کنترل کیفیت کمپانی RAY در همان سال، شرکت شهرک را به جمع تولید کنندگان سیستم های گرمایشی و سرمایشی در کشور وارد کرد.

وی همچنین به افتتاح خط تولید پکیج های دیواری هوشمند در شرکت شهرک اشاره کرد و گفت: در سال تحت نظارت مهندسین با سابقه آموزش دیده توسط RAY آلمان، این خط تولید نیز راه اندازی شد.

این فعال صنعتی در خصوص میزان تولید شرکت شهرک گفت: هم اکنون این کارخانه اقدام به تولید مشعل های گازی و گازوئیلی تا ظرفیت 250 کیلووات، با رعایت استانداردهای روز دنیا می کند. از سوی دیگر مشعل های صنعتی با ظرفیت بالاتر از یک و نیم تا سی مگاوات و حتی ظرفیت های بالاتر نیز در صورت درخواست، طبق سفارش طراحی و تولید می شوند.

اراهمنی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت شهرک صادرات نیز دارد، اظهار داشت: برنامه های بلندمدت و میان مدتی برای صادرات به کشورهای آسیای میانه داشتیم که متاسفانه به دلیل شرایط فعلی اقتصادی و تحریم ها، فعلا از دستور کارمان کنار گذاشته شده است.

به گفته این فعال صنعتی و بازرگانی، شرکت شهرک تجربه شرایط اقتصادی در زمان جنگ و نیز تحریم های سخت تر از این را داشته ولی به فعالیت و ماندگاری خود ادامه داده است، از این رو این شرایط هم توسط دست اندرکاران و پرسنل شرکت شهرک پشت سر و زیر پا گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 نفر در شرکت شهرک مشغول به فعالیت می باشند، گفت: تولیدات شهرک تاسیسات به لحاظ کیفیت کاملا قابل رقابت با بهترین های اروپا است ولی به لحاظ قیمت 3 تا 4 برابر گرانتر از محصولات مشابه ایرانی است.

وی افزود: سالیانه در شرکت شهرک، 5 الی 6 هزار دستگاه مشعل تولید می شود.

وی با بیان اینکه محصولات شرکت شهرک شامل مشعل بویلر، چیلر تراکمی، پکیج پشت بامی، سرمایش دیتاسنتر، فن کویل، هواساز، پکیج دیواری، تجهیزات بویلر و پکیج چگالشی است، اظهار داشت: در طول این سی و چند سال یادگرفتیم که در عرصه تولید باید صبور و مقاوم بود چرا در غیر این صورت، حتی نمی توانی به فردای خود امیدوار باشی.

به گفته این فعال صنعتی شرایط فعلی اقتصادی کشور به گونه ای است که تولید کننده وطنی حتی نمی تواند برای فردای خود برنامه ریزی کند ولی با این حال به فعالیت و تولید خود ادامه می دهد.

به گفته این فعال صنعتی، علاوه بر تحریم، اعمال تصمیمات لحظه ای مسئولین اقتصادی علت نابسامانی اوضاع تولید و صنعت کشور است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×