menu

ثبت آگهی رایگان

وال اسپید، دیواری که قیمت مسکن را کاهش می دهد

وال-اسپید-دیواری-که-قیمت-مسکن-را-کاهش-می-دهد

معتقد است بزودی استفاده از دیوارهای پیش ساخته وال اسپید در سطح ایران و کشورهای همسایه ایران فراگیر می شود. به گفته او این دیوارها علاوه بر کاهش هزینه های ناشی از ساخت و ساز، سرعت ساخت و ساز را نیزبه ازای هر 100 متر مربع، 10 روز کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان، شرکت ابنیه مقاوم آریا از جمله واحدهای تولیدی موفق در کشور است که توانسته محصولی را برای حل معضل طولانی بودن زمان ساخت و ساز به بازار عرضه کند.

این شرکت تولیدی که سازنده نسل جدید دیوارهای غیر باربر با فناوری Plastedil، سوئیس می باشد توسط بانویی فرهیخته راهبری می شود که تاکید می کند مهمترین شاخص و مزیت دیوارهای وال اسپید در کشور زلزله خیزی مانند ایران وزن کم دیوارها و به تبع آن وال پست های فراوان در هنگام زلزله است که موجب جلوگیری از ریزش دیوار می شود.

فاطمه حسن پور که نقش دیوارهای پیش ساخته را در صنعتی سازی بسیار مهم و کاربردی ارزیابی می کند در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان تهران گفت: شرکت ابنیه مقاوم آریا در دهه 80 همزمان با اوج گرفتن روند نوین ساخت و ساز در کشور شکل گرفت.

وی افزود: از همان ابتدا، شرکت ابنیه مقاوم آریا با بومی سازی فناوریهای نوین، بنای کار خود را برپایه تولید مصالح ساختمانی جدید گذاشت.

این فعال صنعتی با بیان اینکه دیوارهای سبک جدید به نام درایو وال، جز سبک ترین دیوارها در ایران با وزن 19 کیلو گرم بر متر مربع است، اظهار داشت: این دیوار با بالاترین سرعت در نصب شده به گونه ای که و موجب می شود تا با یک استاد کار و شاگرد در طول یک روز، 100 متر مربع از دیوارهای پیرامونی و بیرونی ساخته می شود. در حالی که این زمان برای اجرای دیوارهای سنتی ده روز است.

وی ادامه داد: علت تولید این محصول این است که با توجه به تجربیات بدست آمده از مصالح سنتی و دیوارهای نوین از قبیل سیستم های lsf، قالب تونلی و سازه های بتنی به این نتیجه رسیدیم که دیوارهای وال اسپید به عنوان یکی از سیستم های ساخت و ساز خشک با بهره وری از آخرین تکنولوژی روز اروپا بهترین گزینه برای ساخت و ساز مدرن در ایران می باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای استفاده از این دیوارها، کاهش هزینه های ساخت و ساز و افزایش بنای مفید ساختمان ها است.

به گفته حسن پور دیوارهای وال اسپید حداقل عرضشان از 8 سانتی متر شروع می شود که با پوشش نهایی به 10 سانتی متر می رسد در حالی که حداقل ضخامت در دیوارهای سنتی 15 سانتی متر است که با پوشش نهایی به 20 سانتی متر هم می رسد. در نتیجه میزان فضای مفید دیوارهای سنتی بسیار کمتر از دیوارهای وال اسپید است.

وی افزود: از سوی دیگر چون قدرت نصب و اجرای دیوارهای وال اسپید بسیار بالاست در نتیجه هزینه های ساخت نیزکاهش می یابد و این امر بر پایین آمدن قیمت نهایی مسکن نیز بسیار موثر است.

این کارآفرین جوان با اشاره به اینکه دیوارهای وال اسپید در کارخانه ساخته و برای نصب به محل ارسال می شود، تصریح کرد: ساخت این دیوارها در کارخانه با روش های نوین فناوری، امتیاز دیگری نیز برای این دیوارها محسوب می شود چرا که میزان پرت انرژی و مصالح را از بین می برد.

به گفته حسن پور مواد اولیه ساخت دیوارهای سبک وال اسپید از پلی استایرن با چگالی 20 تا 25 کیلو گرم متر مربع است و ایستایی این دیوارها نیز توسط ورق های گالوانیزه سرد نورد شده همراه با پلی استایرن همزمان پخت و قالب گیری می شود.

مدیر عامل شرکت ابنیه مقاوم آریا با اشاره به ظرفیت تولید سالیانه 760 هزار مترمربع دیوارهای وال اسپید گفت: یکی دیگر از مزایای دیوارهای وال اسپید برخورداری این دیوارها از عایق های صوتی و حرارتی سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف ایران است که از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: همچنین سرعت اجرای دیوارها مزیت برگشت سریع سرمایه و افزایش عرضه مسکن در قبال تقاضای بازار مسکن به مزیت های دیوار وال اسپید اضافه کرده است.

به گفته این بانوی صنعتگر، سال گذشته 400 هزار متر مربع دیوار وال اسپید توسط شرکت ابنیه مقاوم آریا به بازار عرضه و فروخته شد و این در حالی بود که این شرکت تولیدی مسئولیت تامین دیوار وال اسپید یکی از پروژه های بزرگ ساختمانی در گرجستان را نیز برعهده داشت.

وی افزود: در حال حاضر برای ورود به بازارهای بیشتر بر بازارعراق، ترکیه و سوریه متمرکز شدیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×