menu

ثبت آگهی رایگان

محصولات ویتا، 39 برابر ارزانتر از مشابه اروپایی

محصولات-ویتا-39-برابر-ارزانتر-از-مشابه-اروپایی

جزو نخستین کسانی بود که چند محموله از کابینت های روشویی را از چین وارد ایران کرد. همان زمان بود که با استقبال بازار و مردم از این محصولات روبرو شد، از این رو تصمیم گرفت بجای واردات، خط تولید آن را در داخل کشور راه اندازی کند.

هنگام راه اندازی این صنعت نوپا مشکلات زیادی وجود داشت که مهمترین آن تامین و ساخت ماشین آلات خط تولید و بسته بندی بود.

این موانع هرچند بزرگ بود ولی عزم او را برای ورود به این صنعت جدید بیشتر کرد تا بدانجا که با گردآوری دانش آموختگان دانشگاهی که در رشته های مکانیک، شیمی، فیزیک و... متخصص و متبحر بودند، گروهی دانش بنیان را ایجاد کرد که توانستند با مهندسی معکوس، تمامی ماشین آلات خط تولید را بهتر از مشابه خارجی بسازند.

سجاد ناموری مدیر عامل ویتا کارآفرین جوانی است که به قول خودش، روحیه جنگنده بودنش، مهمترین عامل پیشرفتش بوده و هست. و اینکه روحیه تسلیم ناپذیری دارند.

این کارآفرین جوان کشور در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، با بیان اینکه عمده فعالیت ما تولید کابینت روشویی در ایران است، اظهار داشت: صنعت تولید کابینت های روشویی قدمت زیادی ندارد و شرکت ویتا از دهسال پیش به این سو، در امر تولید انواع گسترده ای از کابینت های روشویی گامهای بلندی را برداشته است.

وی افزود: در ابتدای راه اندازی شرکت ویتا، به نظر می آمد که ساخت ماشین آلات تولید، کاری غیر ممکن باشد چرا که در این زمینه دانش فنی کافی وجود نداشت.

به گفته ناموری باوجود تمام مشکلات، توانستیم، صفر تا صد ماشین آلات خط تولید را بسازیم و حتی در مواردی، دستگاههایی ساختیم که منحصر به فرد بوده و هیچ مشابه خارجی هم ندارند.

ناموری با اشاره به بازار رو به رشد کابینت های روشویی در ایران و کشورهای همجوار و همسایه ایران گفت: از آنجایی که زمینه تولید این محصولات از مواد اولیه گرفته تا ماشین آلات تولید و بسته بندی در کشور کاملا فراهم است، از این رو پیش بینی می کنیم که در آینده بسیار نزدیک، بخش زیادی از بازارهای کشورهای همجوار ایران نظیر عراق، سوریه،افغانستان، پاکستان، گرجستان و... تحت اختیار تولید کنندگان وطنی از جمله ویتا قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود متخصصین داخلی و توانایی بالای علمی آنها، صنعت تولید کابینت های روشویی بسیار سریعتر از آنچه تصور می شد در ایران پا گرفت.

ناموری با بیان اینکه ویتا دانش فنی اولیه برای کابینت های روشویی را از کشور ایتالیا، ترکیه و چین وارد کرد، اظهار داشت: در حال حاضر توانایی تولید و نیز دانش فنی متخصصین داخلی و پرسنل ویتا به اندازه ای است که مثلا کاغذ بسته بندی تولید کردیم که چیزی بین کاغذ و نانو بوده و علاوه بر سازگاری با محیط زیست است دوام و استقامت آن به گونه ای است که در مسیرهای طولانی و ترانزیتی به هیچ وجه به محصول صدمه و آسیبی وارد نمی شود.

وی در مورد ویژگی های منحصر به فرد خط تولید کابینت های روشویی ایران ادامه داد: در حال حاضر خط تولید کابینت های روشویی ویتا شبیه هیچ خط تولیدی چه در بین تولید کنندگان داخلی و چه تولید کنندگان رقیب خارجی نیست. به طور نمونه در صنعت پی وی سی اصلا کوره وجود ندارد چرا که اساس کابینت روشویی و پی وی سی بر اساس رزین و مواد پلاستیکی است که در اثرحرارت های بالای 30 درجه ذوب می شود. ولی در ویتا ما توانستیم محصول را در درجه های 37 تا 40 درجه با یک حرارت ملایم تولید کنیم که بسیار مرغوب و شفاف هم باشد.

به گفته ناموری، توانایی تولید ماشین آلات تولید در شرکت ویتا به اندازه ای بالاست که به همت متخصصین خود، بازوهای الکترونیکی ساخته شده که کار رنگاری را به شکلی کاملا یکدست و بی نقص انجام می دهد و این در حالی است که معمولا از بازوهای الکترونیکی در کارخانجات خودرو سازی استفاده می شود.

این کار آفرین جوان کشور، با اشاره به اشتغالزایی بیش از 70 نفر در مجموعه تولیدی ویتا گفت: پس ازاعمال تحریم یک جانبه علیه کشورمان، از ماه دوم سال 97 واردات 1400 قلم از محصولات خارجی که مشابه داخلی دارند، ممنوع شد که شیرآلات بهداشتی ساختمان و کابینت های روشویی یکی از آنها بود.

وی ادامه داد: تداوم سیاست ممنوعیت واردات این 1400 قلم کالا در حال حاضر موجب شده تا بخش تولید این کالاها در داخل بیش از پیش فعال شود به گونه ای که اگر شرایط به این شکل ادامه یابد روزی می رسد که واردات کالای نهایی در ایران به صفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حالی که قبل از اجرای سیاست ممنوعیت واردات 1400 قلم کالا، 50 درصد از مواد اولیه تولید کابینت های روشویی وارداتی بود امروز به جایی رسیدیم که تنها 2 درصد از مواد اولیه این محصولات از خارج وارد می شود،که آنهم ماده ای است که در ساختن ورق پی وی سی استفاده می شود.

ناموری همچنین به شبکه فروش ویتا در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بیش از 550 شهر، شهرستان و شهرهای کوچک محصولات ما عرضه می شود و به عبارت دیگر کمتر شهری در ایران وجود دارد که ویتا در آن نمایندگی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ویتا در بیش از 139 مرکز استان نمایندگی فروش دارد، اظهار داشت: ویتا بیش از 4 هزار متر مربع انبار به صورت دپو دارد و این امکان باعث شده تا حتی ثبت سفارش آخر شب را، فردا صبح تحویل نمایندگی بدهیم.

مدیرعامل شرکت ویتا با بیان اینکه بیش از150 مدل کابینت روشویی در شرکت طراحی و روی خط تولید قرار گرفته است، اظهار داشت: از این 150 مدل، 145 مدل به صورت آماده در انبارها موجود است.

وی تاکید کرد: توانایی ویتا در ساخت و ارائه محصول در کمترین زمان ممکن، این توانمندی را برای ما ایجاد کرده که سفارشات سازندگان و انبوه سازان ساختمانی در تعداد بالا را در اسرع وقت تهیه و تامین کنیم.

وی گفت: ویتا این توانمندی را دارد که برای مشتریان به ویژه انبوه سازان، کابینت های روشویی بر حسب اندازه و سلیقه خاص آنها تولید کند حتی مواقعی پیش آمده که به درخواست مشتری، کابینت روشویی بر حسب عکسی از یک مدل خارجی طراحی و تولید کردیم.

ناموری با بیان اینکه محصولات ویتا از نظر قیمت و کیفیت کاملا با محصولات خوب خارجی نظیر ایتالیا رقابت می کند، تصریح کرد: قیمت کابینت های روشویی ویتا 39 برابر ارزانتر از محصولات مشابه اروپایی است به طور مثال کابینت روشویی ایتالیایی که در خیابان های تهران به قیمت 100 میلیون تومان به فروش می رسد، را ویتا با همان کیفیت و با قیمت حداکثر 3 میلیون به بازار داخلی عرضه کرده است.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×