menu

ثبت آگهی رایگان

خط تولید ویتا، به آذربایجان شرقی می رسد

خط-تولید-ویتا-به-آذربایجان-شرقی-می-رسد

بزرگ شده روستای وروجن علیا از توابع استان آذربایجان شرقی است. روستایی که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده است و از نظر حیات فرهنگی و تاریخی، قدمتی 4500 ساله دارد.

در دوران نوجوانی همیشه یکی از آرزوهایش، فراهم کردن زمینه برای فعالیت و کار در روستا و منطقه ای بوده که جوانانش برای پیدا کردن شغل، راهی شهرهای بزرگ می شدند. امروز اما او با لذت ازامکانی حرف می زند که به موجب آن می تواند، آرزوی نوجوانی اش را برآورده سازد.

راه اندازی یک واحد تولید کابینت های روشویی ویتا در زادگاهش برای اشتغالزایی جوانان آن خطئه که به سخت کوشی و پشتکار زبانزد هستند.

سجاد ناموری، کارآفرین جوانی است که هنوز به چهل سالگی نرسیده، ولی در تولید کابینت های روشویی از سردمداران و پیشگامان این صنعت در کشور است.

وی را که به دلیل مشغله کاری، بسیار سخت می توان پیدا کرد، در دفتر کارش ملاقات کردیم واز او در مورد موفقیت ها، دغدغه ها و آرزوهایش پرسیدیم.

ناموری یکی از 8 تولید کننده کابینت های روشویی در کشور است، موفقیت امروزش را مدیون پدر و مادری می داند که همیشه در تحصیل علم پشتیبان و مشوقش بوده اند.

این کارآفرین جوان در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، با بیان اینکه بزرگ ترین ثروت و سرمایه هر فردی پس از ادب و اعتماد به نفس، سخت کوشی و پشتکار است، گفت: براساس دیدگاههای بزرگان فرهنگی، علمی و مذهبی در ایران و جهان، هیچ چیز همانند سخت کوشی و پشتکار نمی تواند انسان را به اوج برساند.

وی افزود: من از کودکی پشتکار و سخت کوشی را از پدر و مادرم آموختم که از هیچ تلاشی برای به ثمر رسیدن و موفقیت فرزندانش فروگذار نمی کردند.

مدیر عامل شرکت ویتا، که دانش آموخته کارشناسی ارشد جامعه شناسی است، از طریق یکی از دوستانش در دانشگاه به صنعت تولید ورق های پی وی سی و سپس کابینت های روشویی وارد شد.

او در همان ابتدا با بهره گیری از ارتباطات خود با هم دانشگاهی های نخبه و متخصص توانست، زنجیره ای از افراد مرتبط با شرکت های دانش بنیان را ایجاد و از طریق آنها کارگروهی از افراد صنعتگر را تشکیل دهد.

ناموری که به گفته خودش برای راه اندازی شرکت تولیدی ویتا از تجارب و ایده های افراد متخصص و دانشگاهی بهره برده، اظهار داشت: صنعت تولید کابینت های روشویی در ایران عمر، کمی بیش از دهسال دارد و از این رو صنعتی بسیار نوپا و جوانی است.

ناموری اظهار داشت: این صنعت که به لحاظ طراحی و بسته بندی از مشابه اروپایی خود نزدیک به دو دهه عقب تر است، با پیمودن راه پیشرفت و توسعه به همت متخصصین خوش ذوق داخلی، در حال تبدیل شدن به یکی از صنایع ارزآور و لوکس در کشور است.

وی ادامه داد: کمتر از بیست سال پیش، ایران در زمینه تولید کابینت های روشویی مدرن، سبقه خاصی نداشت ولی از ده دوازده سال گذشته، گامهای بلندی در این زمینه برداشته شده است.

این کارآفرین جوان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت ویتا توانسته خط تولید طیف گسترده ای از انواع کابینت های روشویی را راه اندازی و ایجاد کند، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه هایم راه اندازی واحدهای بیشتری از این تولیدات در اقصی نقاط ایران است که یکی از این واحدها بزودی در منطقه آذربایجان شرقی و روستای زادگاهم راه اندازی و تاسیس می شود.

به گفته ناموری توسعه پایدار در هر کشوری زمانی ایجاد می شود که تولید و صنایع مرتبط، در تمامی بخشهای یک سرزمین ایجاد و فعال شود و راه اندازی یک واحد از مجموعه واحدهای تولیدی ویتا در استان آذربایجان شرقی در راستای همین امر است.

وی تاکید کرد: در آرزوی روزی هستم که هیچ جوانی در سراسر ایران برای یافتن شغلی مناسب، ناگزیر به ترک محل زندگی و خانواده اش نشود.

مدیر عامل شرکت ویتا، همچنین پیشنهادی هم برای افرادی که می خواهند وارد کار تولیدی در حوزه کابینت های روشویی شوند، داد و گفت: شرکت ویتا می تواند با بسیاری از مغازه داران وافراد علاقمندی که می خواهند وارد عرصه تولید کابینت های روشویی شوند ولی به دلیل کمبود منابع مالی و علمی نمی توانند کاری کنند ، همکاری کرده و با آنها وارد سرمایه گذاری مشترک شود.

وی افزود: ما می توانیم با این افراد در جهت سرمایه گذاری مشترک ونیز ارائه تفکر علمی و دانش فنی در بحث تولید کابینت های روشویی تعامل داشته باشیم تا بتوانند کسب و کار صنعتی خود را در این زمینه ایجاد کنند.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×