menu

ثبت آگهی رایگان

ورود ایران شیر به بازار تجهیزات اطفای حریق

ورود-ایران-شیر-به-بازار-تجهیزات-اطفای-حریق

37سال قبل نخستین محصولشان، شیر یک دوم باربر برای مصرف گاز بود. ولی در حال حاضر تولیداتشان به 80 مدل شیرآلات برنجی رسیده است که از آن جمله می توان به شیرآلات گاز، شیرآلات سی ان جی، سلیندر گاز مایع، سلیندر اکسیژن، نیتروژن و حتی سیلندر بیهوشی اتاق عمل اشاره کرد. البته در طول این سالها نیز ابداعاتی نیز داشتند که ثبت اختراع شده است.

محمد کشکولی صنعتگری که نزدیک به 4 دهه در عرصه صنعت تولید شیرآلات برنجی فعال بوده و هست، امروز از کیفیت بالای محصولاتی می گوید که به دلیل هزینه های سرباری که به تولید کشور تحمیل می شود، امکان صادرات و رقابت در بازارهای خارجی را ندارد.

وی که اکنون به عنوان قائم مقام مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت ایران شیرفعالیت می کند، در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ایران شیر توانایی تولید سه میلیون آلیاژ انواع شیرآلات در سال رادارد که در حال حاضر به دلیل رکود در بازار ساخت و ساز و نیز کمبود نقدینگی در تامین مواد اولیه، تنها ده هزار آلیاژ تولید می می کند.

وی ادامه داد: 90 درصد تولیدات ایران شیر در بازار داخلی عرضه و مصرف می شود و تنها بخش بسیار اندکی از آن به کشورهای سوریه، یمن، اردن و عراق صادر می شود که بیشتر شامل سیلندر گاز مایع است .

به گفته کشکولی متاسفانه تحمیل هزینه هایی نظیر انواع مالیات مانند مالیات بر ارزش افزوده و... قیمت نهایی محصولات ایران شیر را در مقایسه با مشابه خارجی 50 تا 60 درصد گرانتر کرده که همین مسئله موجب شده تا محصولات ایرانی نتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

وی افزود: این در حالی است که کیفیت، ایمنی و استاندارد شیرآلات تولیدی ایران شیر بسیار بالاست ولی به دلیل قیمت نهایی، اقبالی برای فروش در بازارهای جهانی ندارد.

این صنعتگر کارآفرین با تاکید بر اینکه در طول 37 سال گذشته، هیچ گاه مواد اولیه شیرآلات برنجی ایران شیر، از ضایعات داخل بازار و مواد اولیه درجه دو تهیه و تامین نشده است، اظهار داشت: مواد اولیه مورد نیاز محصولات ایران شیراز صنایع مس باهنر تهیه و تامین می شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که عمده مصرف شیرآلات برنجی در صنایع گاز است از این رو باید محصول تولید شده علاوه بر اینکه از مرغوب ترین مواد اولیه ساخته شود، بلکه می بایست جهت رعایت تمامی موارد ایمنی و استاندارد، طیف گسترده ای از آزمایشات در آزمایشگاههای مجهز بر روی آن انجام شود.

وی ادامه داد: رعایت تمامی این موارد در تولید و ساخت محصولات ایران شیر موجب می شود تا به صورت طبیعی هزینه های تولید در این بخش بالا برود.

عضو هیات مدیره شرکت ایران شیر با اعلام اینکه 35 درصد از سهم بازار داخلی شیرآلات برنجی در اختیار 10 تولید کننده مرغوب است، تصریح کرد: ایران شیر یکی از تولید کنندگان مرغوب شیرآلات برنجی در کشور است که براساس کیفیت و رعایت ایمنی و استاندارد های کامل، محصول تولید می کند. این در حالی است که برخی از کارگاههای تولیدی ، محصول خود را به جهت پایین آوردن قیمت نهایی، از مواد اولیه درجه دو تولید می کنند. و از آنجایی که در بازار همه دنبال کیفیت نیستند درنتیجه عرضه و تولید چنین اجناسی بیشتر از محصولات مرغوب در بازار خودنمایی می کند.

کشکولی با تاکید بر اینکه با تمام این اوصاف ما همه تلاشمان را می کنیم که محصولی با کیفیت بالا و استاندارد تایید شده عرضه کنیم، خبرداد: در طول چند سال گذشته در بخش شیرآلات برنجی در شرکت ایران شیر، ابداعاتی انجام و ثبت اختراع شده است.

وی در همین ارتباط افزود: در نمایشگاه نوزدهم صنعت ساختمان تهران، برای نخستین بار دارنده خودکار اطفای حریق از سوی شرکت ایران شیر ساخته و به نمایش درآمده که حکایت از ورود موفق ما به بازار تجهیزات اطفای حریق دارد.

وی افزود: این محصول جدید ترین محصولی است که در نمایشگاه عرضه کردیم ونزدیک به 6 ماه طول کشیده تا استاندارد آن اخذ شده است.

به گفته کشکولی باوجودی که این محصول توسط ایران شیر تولید شده ولی همچنان واردات آن در حال انجام است و ما امیدواریم جلوی واردات این محصول گرفته شود. چرا که دانش فنی تولید آن بومی شده و محصول نهایی با کیفیت بالا و استاندارد مورد تایید آتش نشانی به بازار عرضه می شود.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×