menu

ثبت آگهی رایگان

آذرخش، معماری ایرانی را احیا کرد

آذرخش-معماری-ایرانی-را-احیا-کرد

غرفه آذرخش در سالن 38، سال هاست بخشی جدایی ناپذیر از نمایشگاه صنعت ساختمان محسوب می شود. نمایشگاهی که هر سال به مدت چهار روز در گرم ترین ماه سال ـ مرداد ماه ـ به مکانی برای عرضه جدیدترین فناوری های صنعت ساختمان تبدیل می شود. فعالان صنعت ساختمان این مقطع زمانی را هر سال مغتنم می شمارند تا در دید و بازدیدی سالانه، برای سال پیش رو برنامه ریزی کنند و سالن 38 یکی از شریال های فعال این نمایشگاه است. هر معمار، طراح و سازنده خوش ذوقی که به دنبال بنایی منحصر به فرد و جذاب است؛ حتماً در طول این چهار روز سری به غرفه آذرخش خواهد زد. غرفه ای گسترده و بزرگ که در ابتدای ورود بازدید کنندگان، به دلیل تنوع فراوانِ آجرهای موجود در آن هر مراجعه کننده ای را متحیر می کند. آجرهای آذرخش با قیمت های مناسب، کیفیت بی رقیب و تنوع فراوان در این غرفه ایده های طراحان و معماران را شکوفا کرده و موانع خلاقیت را از سر راه آن ها برداشته است. به بهانه حضور دوباره آذرخش در این نمایشگاه با «محمد علی سیفی کاشانی» نایب رییس هلدینگ بین الملل آذرخش گفت و گویی انجام داده ایم که پیش روی شما است.

دو روز ابتدایی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان چگونه گذشت؟

مثل هر سال دو روز سخت و پُرکار را در ابتدای نمایشگاه پشت سر گذاشتیم. در کنار بازدیدهای همیشگی با فعالان صنعت ساختمان، زمان زیادی به معرفی محصولات جدید شرکت آذرخش به فعالان این عرصه گذشت. امسال آذرخش در غرفه خود میزبان نمایندگی هایی از شهرهای مختلف ایران بود. این نمایندگان با حضور در بخشی ویژه از غرفه آذرخش، با مشتریان خود از شهرهای مختلف دیدار و گفت و گو کردند. این نمایندگی ها دسترسی به محصولات آذرخش را در تمامی نقاط ایران تسهیل کرده اند. بخش صادرات نیز از بخش های فعال آذرخش در این نمایشگاه بود که با حضور میهمانانی از کشورهای مختلف، مذاکرات صادراتی صورت گرفت.

شما برای توسعه فروش محصولات خود چه بازار جدیدی خلق کرده اید؟

آذرخش مبدع استفاده از آجر نسوز برای نمای ساختمان بوده است. تأثیر فعالیت ما بر بازار ساختمان آنقدر بوده که علاوه بر تأسیس شرکت های متعدد در این حوزه و شکل گیری رقبای مختلف، حتی رسته های دیگری مانند کاشی نیز به تولید طرح هایی با آجر روی آورده اند. امسال وقتی در نمایشگاه کاشی و سرامیک حجم بالای کاشی با طرح آجر را دیدم، از تاثیری که بر این حوزه داشتیم حیرت کردم! امروز دیگر استفاده از آجرهای آذرخش محدود به نما نیست و علاوه بر کف و دیواره، مشتریان فراوانی داریم که به واسطه زیبایی و تنوع محصول، آجرهای آذرخش را بر روی سقف نیز به کار می گیرند. حتی برای استفاده در داخل آشپزخانه و در میان کابینت ها نیز محصولات آذرخش رواج یافته و این همان بازاری است که کیفیت محصولات آذرخش ایجاد کرده است.

به نظر شما اگر شرکتی مانند آذرخش وجود نداشت، چه اتفاقی در معماری ایران رخ می داد؟

وقتی به سابقه 23 سال فعالیت آذرخش نگاه می کنم، احساس می کنم ایده و هدف اصلی ما برای ایجاد آذرخش محقق شده است. آذرخش در مقطعی پا به عرصه بازار ساختمان گذاشت که به دلیل هجوم مصالح غیر بومی و ایرانی، معماری سنتی و ایرانی در حال از بین رفتن بود و به نوعی استفاه از آجر در نمای ساختمان آخرین نفس هایش را می کشید. آنچه از هر تمدنی باقی می ماند در نهایت معماری و فرهنگ آن است و آذرخش موفق شد تا با تولید محصولات متنوع، امکانی را فراهم کند تا مصالح بومی مانند آجر، با کیفیت و تنوع بهتری در معماری ایرانی راه خود را به ساختمان سازی باز کند. این همان نکته ای است که همه دست اندرکاران آذرخش به تحقق آن افتخار می کنند و امیدوارند سال های بعد، وقتی تاریخ به سراغ مقطع زمانی حال می آیند و نشانه های معماری بهره گرفته شده از آجر آذرخش به عنوان نگینی بر معماری این دوره خاص بدرخشد.

***به نظر شما به عنوان یکی از فعالان بازار مسکن، علت قیمت های افسار گسیخته در حوزه مسکن چیست و چه راه حلی برای آن قابل تجویز است؟

به عنوان یک فعال بازار مسکن معتقدم بخشی از گرانی مسکن به علت افزایش قیمت دلار و عدم تثبیت قیمت آن است. نوسان های قیمت دلار باعث مشکلات فراوانی برای صنایع شده و اگر قیمت ارز ثابت بماند و نوسان اندکی داشته باشد، قطعاً بازار خود را با این مسئله تنظیم خواهد کرد هرچند رضایت دادن به این موضوع هم به نوعی انتخاب بین «بد و بدتر» است. آذرخش به عنوان تولید کننده کالای باکیفیت ایرانی به سهم خود برای حمایت از تولید کنندگان مسکن و کاهش قیمت، امسال تخفیفی 10 درصدی را برای فعالان بازار مسکن در خرید محصولات آذرخش اختصاص داد که این تخفیف از ششم الی هفده مرداد برای تمامی مصرف کنندگان قابل استفاده است و امیدواریم با این اقدام، سهم خود در کمک به بازار مسکن و صنعت ساختمان را جبران کرده و استفاده از کالای ایرانی را ترویج کرده باشیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×