menu

ثبت آگهی رایگان

آپارتمان 20 متری را چگونه باید طراحی نمود؟

آپارتمان-20-متری-را-چگونه-باید-طراحی-نمود

در این قسمت قصد داریم با بررسی نمونه ای از طراحی آپارتمان کوچک با متراژ 20 مترمربع به این سوال پاسخ دهیم که آپارتمان های بسیار کوچک را باید چگونه طراحی نمود؟

طراحی آپارتمان های کوچک همواره مانند یک چالش بزرگ است! هر چقدر آپارتمان کوچک تر باشد، چالش طراحی بزرگ تر خواهد بود.

چرا که فضایی که طراحی برای جانمایی بخش های مختلف یک منزل مسکونی در اختیار دارد، محدود خواهد شد. یکی از بهترین راه های حل کردن چالش طراحی آپارتمان کوچک، دیدن نمونه کارهای سایر معماران و ایده هایی است که آنها در چنین فضایی ارائه نموده اند.

بنابراین می تواند پاسخ مناسبی برای فضاهای با متراژ پایین باشد. به طور حتم در فضایی با متراژ محدود، نمی توان از عناصر دکوراتیو زیادی بهره گرفت چرا که پاسخ مناسبی به سوال طرح شده نخواهند بود.

این آپارتمان Birger Jarlsgatan 104 نام دارد. به طور حتم در فضایی با متراژ 20 متر نمی توان توقع فضای نشیمن و اتاق خواب جدای از هم را داشت.

به طور معمول، در چنین فضایی نشیمن و اتاق خواب در یک فضای مشترک قرار می گیرند. آشپزخانه هم در یک بخش کوچک در کنار این دو قرار می گیرد.

اندک فضای باقی مانده نیز به سرویس بهداشتی اختصاص خواهد یافت. به طور حتم نمی توان بیشتر از این کاری نمود.

تیم طراحی در این فضا، بر روی یکی از دیوارهای این آپارتمان از متریال آجر به صورت دکوراتیو استفاده نموده است و دیوارها و کف با رنگ سفید کار شده اند. معمولا در فضاهای با متراژ کم، استفاده از رنگ های تیره پیشنهاد نمی شود.

رنگ سفید مناسب ترین رنگ برای چنین فضاهایی است. از سوی دیگر استفاده از رنگ های گرم بصورت تاچ می توانند چاشنی انرژی در فضا باشند. این دقیقا همان اتفاقی است که در طراحی این آپارتمان رخ داده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 359

فهرست مطالب شماره 359

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×