menu

ثبت آگهی رایگان

مجید یزدانی، یک فعال بزرگ بازار سنگ:

طرح هایم، تا 40 درصد هزینه مالکان را کاهش می دهد

طرح-هایم-تا-40-درصد-هزینه-مالکان-را-کاهش-می-دهد

مجید یزدانی یکی از فعالین بزرگ بازار سنگ ساختمانی کشوراست. وی نزدیک به سه دهه است که در امر فروش سنگ های ساختمانی فعالیت دارد، و در حال حاضر یکی از کارشناسان خبره در امرتشخیص کیفیت و چیدمان و طراحی سنگ در ساختمان به شمار می آید.

وقتی با مشتریانش گفتگو می کردیم به صراحت از توانایی بالای ایشان در طراحی و چیدمان سنگ در داخل ساختمان صحبت می کردند. اینکه برای خرید و طراحی داخلی به طور قطع از نظرات کارشناسی ایشان استفاده می کنند.

مجید یزدانی که از 16 سالگی در بازار سنگ فعال بوده است، در حال حاضر یکی از خوشنام های بازار سنگ ساختمانی است و مجموعه سنگ یزدانی واقع در بازار فاطمیه از معدود واحدهای عرضه کننده سنگ در تهران است که مشاوره رایگان به مشتریان خود می دهد که چه سنگی بخرند و در کجا استفاده کنند که بهتر باشد.

در گفتگو با این فعال بازار سنگ، عکسهای بیشماری از طراحی های موفق آقای یزدانی را مشاهده کردیم که به دلیل زیبایی در طراحی و چیدمان سنگ، فضای چشم نوازی را در ساختمانههای مختلف به وجود آورده بود که اتفاقا موجب بالارفتن فروش آن واحد ساختمانی و یا مجتمع آپارتمانی شده بود.

یکی از طرح هایی که برای چیدمان و طراحی سنگ های راه پله و دیوار لابی و دیوار راه پله توصیه کرده و اجرا کرده بود، به دلیل زیبایی خاصش در 5 مجتمع آپارتمانی استفاده شده بود.

اهمیت نظرات کارشناسی ایشان در کیفیت طراحی و چیدمان سنگ در داخل ساختمان ها ما را بر آن داشت که در این رابطه گفتگویی با او داشته باشیم که در این گزارش از نظر می گذرد.

یزدانی در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با بیان اینکه طراحی و ارائه مشاوره درست برای چیدمان سنگ موجب می شود تا 40 درصد از هزینه های مشتری، پیمانکار ومالک ساختمان را کاهش یابد، گفت: در طول این سالها همیشه سعی کردم به مشتریان خود مشاوره های اصولی در مورد اینکه چه سنگی با چه کیفیتی مناسب است و اینکه بهتر است چه چیدمانی برای سنگ استفاده شود تا هزینه ها کمتر شود، بدهم.

وی افزود: به طور مثال وقتی مشتریانم برای سنگ کف ساختمان از من مشاوره می خواهند به آنها توصیه می کنم برای کف سالن پذیرایی و نشیمن از سنگ هایی که آهکی نباشد، استفاده کنند.

وی ادامه داد: سنگ های آهکی سنگ هایی است که وقتی پا بخورد، بعد از 6 تا 8 ماه به مرور خالی میشود.

وی افزود: پیشنهاد من به مشتریان این است که برای کف ساختمان (سالن پذیرایی و نشیمن ) از سنگ های مرمر استخوانی مثل دهبید، خوی، پاردایس،دهبید لته استفاده شود.

به گفته یزدانی سنگ دهبید لته سنگ جدید و بسیار خوبی است که زیبایی و براقیت منحصر به فردی دارد. گفتنی است نمایندگی انحصاری عرضه این سنگ در بازار تهران در اختیار مجتمع سنگ یزدانی است.

این فعال بازارسنگ های ساختمانی، با تاکید بر اینکه برای نمای ساختمان بهتر است از سنگ ها تراورتن استفاده می شود، اظهار داشت: از آنجایی که این سنگ به دلیل وجود سوراخ هایی در پشتش از چسبندگی خاصی در هنگام استفاده از سیمان برخوردار است، از این رو سنگی محکم برای نمای ساختمان است و احتمال خراب شدن و سقوط آن بسیار بعید است.

وی ادامه داد: در بیشتر ساختمانهای قدیمی که از سنگ تراورتن برای نما استفاده نشده، شاهدیم پس از مدتی این سنگ از نما کنده شده و در مواردی با سقوط بر کف خیابان یا سقف ماشینی موجب بروز تلفاتی شده است. حتی موردی داشتیم که سنگ نما بر سر شخصی که قصد ورود به خانه را داشته افتاده که متاسفانه منجر به فوت آن شخص شده است.

یزدانی افزود: البته برای نما از سنگ دیگری هم می توان استفاده کرد به شرط آنکه بتوان از اسکوپ های زیاد تری برای محکم نمودن آن بهره برد.

وی در خصوص سنگ مناسب برای دیوار های داخلی ساختمان نیز گفت: برای دیوار راه پله و دیوار پارکینگ بهتر است از سنگ هایی نظیر دهبید لته، پاردایس، سنگ ایرجی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای ساختمان از سنگ هایی که درصد آهکش کمتر است، استفاده کرد گفت: هر چه سنگی میزان ساب پذیریش بیشتر باشد براق تر و شفاف تر است و این ویژگی سنگهایی است که درصد آهکش پایین است.

وی افزود: سنگ ایرجی سنگ بسیار یکدستی است و درصد آهک بسیار پایینی دارد درواقع یک سنگ استخوانی است. وی در مورد استفاده از سنگ خوی برای دیوار راه پله و دیوار پارکینگ نیز گفت: این سنگ نیز سنگ خوبیست ولی چون بازی رنگ دارد زیاد نمی توان در متراژهای بالا ازآن استفاده کرد.

وی در مورد طراحی و چیدمان سنگ هایی که برای دیوار راه پله و دیوار پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند، اظهار داشت: بهتر است برای دیوارراه پله و پارکینگ ترکیبی از سنگ ها مثل سفید و مشکی، قهوه ای و کرم استفاده شود.

این فعال فروش سنگ های ساختمانی همچنین به ابعاد معمول و استاندارد سنگ برای فضاهای مختلف اشاره کرد و گفت: توصیه من به مشتریان و مالکان محترم این است که برای برای اتاق ها می توان از سنگ دهبید در ابعاد 30 در 30 و 40 در 30 که ریزتر است استفاده کرد چرا که این مهم موجب می شود تا هزینه ها به یک چهارم و یک پنجم کاهش یابد.

وی افزود: هر چه ابعاد سنگ ریزتر باشد، درصد پرت مصرف سنگ در ساختمان کمتر، و در نتیجه ازهزینه ها کاسته می شود.

یزدانی سنگ مناسب برای کف حمام و سرویس بهداشتی را سنگ پرشین سیلک نام برد و گفت: برای آشپزخانه هم بهتر است از سنگ دهبید لته استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به علاقه رو به افزایش مالکان برای ایجاد باغ و فضای سبز در پشت بام(روف گاردن ) نیز گفت: برای کف پشت بام و روف گاردن ها بهترین انتخاب، سنگ تراورتن است چرا که به خاطر سوراخ هایی که دارد افراد لیز نمی خورند.

وی در پاسخ به این پرسش که چنانچه بخواهیم برای سنگ کردن دیوار راه پله و به طور کلی دیوارهای داخلی ساختمان هزینه کمتری کنیم، بهتر است چه سنگی استفاده کنیم، اظهار داشت: سنگ آهکی می تواند برای دیوارها که پا خور ندارد مورد استفاده قرار گیرد. از جمله سنگ های آهکی می توان به سنگ بوکان اشاره کرد.

وی با توجه به گران شدن قیمت ساختمان و ارتباط آن با میزان مصرف انواع سنگ های ساختمانی گفت: دو سال پیش بخاطر پایین بودن قیمت ساختمان مردم زیاد دنبال سنگ کردن فضاهای داخلی نبودند ولی در حال حاضر برای ساختمانهایشان بیشتر هزینه می کنند. از این رو میزان مصرف سنگ های تراورتن برای نما و سنگ های کف بسیار بیشتر از دو سال قبل شده است.حتی شاهدیم که کف پاسیو ها و زیر زمین ها نیز سنگ می شود در حالی چند سال قبل موزائیک می شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حتی برای قرنیز های دیوار نیز ترجیح داده می شود که از سنگ استفاده شود. به گفته یزدانی سنگی کردن قرنیز به شدت موجب لوکس شدن ساختمان می شود.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×