menu

ثبت آگهی رایگان

شرایط بحرانی، زمانی مناسب برای اوج گرفتن است

شرایط-بحرانی-زمانی-مناسب-برای-اوج-گرفتن-است

مجموعه آرملات با بیش از چهل سال سابقه اجرا و سی سال سابقه فعالیت تولیدی، بی شک موفقیت خود را مدیون تلاش آگاهانه و هدفمند مدیران و پرسنل سختکوش خود است.

این مجموعه که نخستین واحد تولیدی کفپوش های صنعتی در کشور است، امروزه نه تنها در بازارهای داخلی صاحب جایگاهی رفیع است بلکه به استناد صادرات موفقش به کشورهای مختلف، اسم و رسمی معتبر نیز در بازارهای بین المللی برای خود دست و پا کرده است.

داریوش شیری مدیرعامل شرکت آرملات، بر این باور است که مدیریت دو بخش دارد، اکتساب و ذات. بخش اکتسابی مدیریت به مفهوم کسب دانش و مهارت است ولی بخش مهم و بزرگ مدیریت، چیزی است که باید در ذات افراد وجود داشته باشد.

به گفته این مدیر کارآفرین، مدیریت ظرافت و ذات خود را دارد و از یک فرمول مشخص تبعیت نمی کند.

داریوش شیری که زمانی دانشجوی پزشکی بوده، در همان ابتدای تحصیلش، بدون اینکه خانواده اش متوجه شوند انصراف داد و وارد کار صنعتی و تولیدی شد.

او در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با بیان اینکه پس از ورود به کار فنی و صنعتی از کارگری صفر شروع کردم، اظهار داشت: آن سالها در یک شرکت شیمیایی مشغول به کار شده بودم که در یکی از نقاط کویری کشورقرار داشت. به خاطر این شرایط مجبور بودم در هوای بسیار گرم به دلیل نوع کارم، لباس شمعی و دستکش پلاستیکی به تن کنم و ماسک ضد گاز بزنم.

وی ادامه داد: علاقه من به کار صنعتی و فنی موجب شد تا همزمان با کارم، در رشته مهندسی صنایع، گرایش برنامه ریزی نیز وارد دانشگاه شوم و ادامه تحصیل دهم.

این مدیر کارآفرین با بیان اینکه رشته مهندسی صنایع با گرایش برنامه ریزی، همانند اقیانوسی به عمق یک متر است، اظهار داشت: این رشته به فرد کمک می کند تا در تمامی حوزه ها اطلاعات نسبی داشته باشد.

شیری که اصالتا کرمانشاهی است، زمانی که 31 ساله بود، توانست یک معدن سنگ را کشف ویک کارخانه شن و ماسه راه اندازی کند.

وی همچنین جزو نخستین افراد در کشور بود که مجوز راه اندازی کارخانه آب معدنی را اخذ کرد.

این مدیر کارآفرین که نزدیک به سه سال است در شرکت آرملات در سمت مدیر عامل فعالیت دارد، معتقد است کمتر مدیری در کشورپیدا می شود که از کارگری صفرشروع کرده باشد و با طی کردن تمام مراحل کار، به سمت مدیر عاملی رسیده باشد.

شیری که به گفته خودش همیشه بزرگترین تفریحش در زندگی کار بوده، از روزهایی که تنها در 24 ساعت، 4 ساعت می خوابیده گفت وافزود: در یک مقطع زمانی مدیر طرح ساخت و ساز در دو و نیم میلیون متر مربع فضای تجاری مسکونی و خدماتی کشور بودم.

وی ادامه داد: درآن زمان شرایط کاریم به شکلی بود که می بایست برای بازدید از پروژه دو بار در 24 ساعت به شهر ستان می رفتم و برمی گشتم.

داریوش شیری که برای نخستین بار سیستم پی ام آی اس برخط (آنلاین) کشور را راه اندازی کرده است، تصریح کرد: هرروز ساعت 5.30 صبح از خواب بیدار میشوم و از ساعت 7.30 تا 8 شب مشغول فعالیت هستم .

به گفته این مدیر کارآفرین رمز موفقیت ابتدا در علاقه و سپس در پشتکار فراوان است.

شیری با تاکید بر اینکه موفقیت زمانی ایجاد می شود که هر کاری که شروع میکنی تا آخرین مرحله آن پیش بروی و خسته نشی، اظهارداشت: من از همان دوران دانشجویی ام یاد گرفتم که یک برنامه ریزی روزانه، ماهانه و سالانه وحتی 5 ساله داشته باشم تا با توجه به آن فعالیت هایم را به پیش ببرم.

وی افزود: من اعتقاد زیادی به مدیریت استراتژیک و بلند مدت دارم که متاسفانه چندان در ایران اجرایی نمی شود.

این مدیر کارآفرین که دانش آموخته رشته مدیریت کسب و کاردر مقطع ارشد است، گفت: من در بحث مدیریت اعتقادی به مدیریت بحران ندارم بلکه معتقدم در شرایط بحرانی و کمبودهاست که فرصت های بی نظیری پیش می آید چراکه معمولا در این شرایط بسیاری از افراد دست از فعالیت می کشند. و نتیجتا بهترین فرصت برای سرعت بخشیدن به رشد کمی و کیفی در کار فراهم می شود.

شیری بر این باور است که مواقع بحرانی، زمان مناسبی برای پیشرفت و اوج گرفتن است.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×