menu

ثبت آگهی رایگان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

برخورد قانونی با متخلف، به مفهوم نان بری نیست

برخورد-قانونی-با-متخلف-به-مفهوم-نان-بری-نیست

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه پاک سازی واحدهای غیرمجاز برعهده بازرسان اتحادیه است، گفت: برخورد قانونی با متخلف، به هیچ وجه به معنای نان بری نیست.

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان، همایش بازرسان اتحادیه مشاوران املاک کلیه مناطق تهران عصر گذشته( دیروز) با حضور مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، اعضای مشاوران املاک و تنی چند از بازرسان اتحادیه املاک برگزار شد.

در این همایش، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران بابیان اینکه با همکاری اماکن مشاوران املاک متخلف را طی 20 روز از محرز شدن تخلف به تعطیلی می کشانیم، گفت: پاک سازی بنگاه های غیرمجاز در دست بازرسان اتحادیه بوده و آنها( بازرسان) آبروی صنف هستند.

وی افزود: اگر مشاوران املاک در انجام معاملات یا معرفی خریدار به فروشنده و مستأجر به موجر مرتکب تخلفی شود، اتحادیه به سرعت طبق ماده 28 قانون موجود با مشاوران املاک مجوز دار و با مشاوران املاک بدون مجوز بر اساس ماده 27 قانون موجود برخورد می کند.

خسروی با اشاره به اختیارات اتحادیه در ورود به شکایات مطروحه اظهار داشت: اتحادیه می تواند به رسیدگی شکایات با چهار موضوع عدم اخذ کد رهگیری، اخذ حق کمیسیون بیش از نرخ مصوب، عدم احراز مالکیت و عدم احراز هویت ورود کند و شکایات خارج از این چهار موضوع ازجمله جعل و ... برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

وی بابیان اینکه بازرسان از برخورد مشاوران املاک غیرمجاز و تهدید آن ها نترسند گفت: اتحادیه و اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا حامی آنها هستند و به یقین برخورد قانونی این بازرسان به هیچ عنوان به مفهوم نان بری نیست بلکه رفتار این اعضا به خصوص در فصل های جابه جایی می تواند امنیت شغلی مشاوران املاک را تثبیت و حفظ کند.

خسروی تاکید کرد: هیچ مشاور املاکی حق ندارد برای دریافت کمیسیون، مبایعه نامه را در صندوق دفتر خود نگه دارد و درصورت تخلف، جریمه های 4 برابری برای بار اول و 6 برابری برای بار دوم را در پی دارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×